maandag 12 juni 2023

12 juni 2023


Dag van:
Zo'n kringgesprek op maandag ochtenden op scholen, geeft toch een aardig beeld van wat gemiddeld Nederland zo'n beetje heeft gedaan dit weekend....
Laat ik het zo zeggen:.....
Op nummer 1: blazen..... en dan betreft het hier de zogenaamde opblaas zwembadjes en zwembandjes....
Op nummer 2: naar een zwembad in de buurt gaan....dat scheelt weer blazen dus maar kost je daarentegen entreegeld....
Op nummer 3: ijsjes eten....dan wel zelf gemaakt, danwel zelf gekocht in de winkel, danwel aan de ijscokar gehaald....
Op nummer 4: jawel, men doet het nog....naar het strand aan Zee....
Dat kost je wat kilometers maar dan heb je ook wat .....
Of zoals het kleine blonde mannetje met eigenwijs brilletje vanmorgen in de kring vertelde...."we zijn naar het strand geweest, bij een heel groot zwembad".....
Waarop hij antwoord als ik vraag of dat zwembad de zee heette "ja, jaaaaa dat heette de zee".....

Ook leerde ik dat waterijsjes behoorlijk 'uit'

zijn....en ook softijs minder in trek is....maar schepijs helemaal de mode blijkt te zijn....liefst in de smaken aardbeien, vanille of banaan....
Ik voel me net een soort CBS voor het jonge kind zo....

Ik ontdekte namelijk nog meer....
Zwempakken scoren hoger dan bikini's op deze leeftijd....en strakke zwembroekjes zijn ingeruild voor boxershort zwembroeken....

Verder is vliegen in en kamperen uit....
Maar bij opa en oma logeren houden we erin...!!!!

De status van een kleuter bij 31 graden....moe en jengelig....
Warm weer zorgt ook voor korte lontjes....


Ongeveer zo'n dag was het dus wel....
Tranen deppen, snotneusjes vegen, bezwete slierten haar van voorhoofden vastzetten op een andere plek op het hoofd, en 'brandjes blussen'....

Och ja......en kleuters hebben zo jong als ze zijn, ook zweetvoetjes.....
En krijg dan die sokjes maar eens over opgezette warme voetjes na gym....

Het Vaderdag cadeau is af....en.....
Notabene bij de handvaardigheid juf nóg een Vaderdag cadeau gemaakt....
Een geluksvogel....
Al vraag ik me af of papa's, bij dit weer, ook nog vinden dat ze dat zijn.....

Ach, en verder deden we ons ding....
Vandaag kwamen een aantal collega's die volgend jaar bij ons kleuterteam komen werken gezellig even een praatje maken en vragen of ik ze alvast op weg kon helpen....
En dat kan ik .....


Vandaag had ik een ontzettend geanimeerd overleg met wijkcoaches....
En je zult altijd zien dat als het van die leuke overleggen zijn, dat ze altijd maar kort duren....

Van: Willem heeft vandaag zijn laatste rustplaats uitgezocht....
Ergens tussen vier bomen en aan een bospad...
Hij heeft er een hele filosofie bij...
En ik denk alleen maar ...kunnen we nou weer normaal doen en verder gaan met het leven.....

Van: Het eens zo kleine stekje van een of andere

plant die ik ooit van een heel oud dametje uit de kerk kreeg, liet vandaag zien dat ze ook bloemetjes aan haar blad heeft....

Van: Willem klaagt steen en been over de hitte maar wordt hier niet koeler van....

Van: De zoveelste keer ezel zijn die zich weer

eens aan dezelfde steen van 'vertrouw nooit mensen op hun woord' stoot....

En van: Vanmorgen hoorde ik de weerman op de radio zeggen "morgen koelt het af want dan komt de wind uit een andere richting"....
Het zijn slechts twee graden verkoeling....
Op naar een koelere morgen dus ....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten