donderdag 15 juni 2023

15 juni 2023


Dag van: 
Het belooft me het dagje wél te worden...
Studiedag, vergadering en aansluitend het afscheid van een tijdperk directie....
Nergens verder aan denken en gewoon blik op oneindig en alleen je verstand erbij houden...
Oh ja, en achter de laptop kruipen natuurlijk....
Op naar school dus.....

Grote brand vlakbij....vannacht....
Maar vannacht niks van gemerkt....nu wel....
Het stinkt....en is druk in de buurt....
Eindje verder....graafmachine dwars over de weg, weer opstopping....
Ja zo kom ik er wel....

Het is stil zonder klassenassistenten die 

een eigen programma in Papendal hebben....
Het is stil in school zonder kinderen...
Moeilijk vind ik dat altijd om dan binnen te stappen....
Maar kijk aan....onze locatie uit Elst viert vandaag schoolreisje op ons terrein....
Mijn lieve collega, toen van hier en nu van daar, komt even een knuffel halen...
En hij heeft kinderen bij zich hihihi....


Dan toch voor die laptop gaan zitten....
Alles wat er te evalueren valt, evalueren....
Van OPP tot HP......
Van beheersingsniveau tot ambitieniveau.....
De aanvragen van gisteren opsturen.....
Een MDO voor een nieuwe leerling plannen...
Een MDO voor een bijzondere leerling voorbereiden....er mag niets fout gaan tijdens dit multi disciplinair overleg volgende week...

En dan de lunch...
Even gezellig met elkaar bijkletsen bij een broodje en een croissant....

En weer verder....

De vergadering....met onderwerpen zoals de goedkeuring voor punten in het schoolplan voor komend schooljaar...onze eigen pauzetijden die er zo vaak bij inschieten....de nieuwe leerlingen....
Weer tien nieuwe op de lijst...
Zou ik met acht beginnen....het zijn er inmiddels negen geworden en nummer tien komt eraan....
Eentje begint maandag al....


Borreltijd.....
Lange gezellige tafels buiten op een zomervakantieachtig versierd schoolplein...
Een ouderwetse camper, een Landrover met tent op het dak, badhanddoeken, opblaas beesten, parasols....kortom een fleurig geheel....
En natuurlijk heerlijke verkoelende frisdrank....

De directie komt binnen....staande

ovatie....
Eerst een hilarische sketch van de afscheidnemenden....
Soos 2043.....een kijkje in de wereld van twintig jaar later....
Waar staan zij en wij dan....

Dan de toneelstukjes, het alom bekende alfabet, de liedjes vanuit personeelsgeledingen....

Maar dan de avondmaaltijd.....
Oh Wampie... Grieks buffet klinkt het van alle kanten...
Is het dan zo bekend dat wij Griekenland liefhebbers zijn....?
Meestal heb ik het niet zo op Griekse buffetten buiten vakanties om, maar mensenlief wat is dit buffet lekker en echt Grieks....
De rijst, de tzatziki, de souvlaki, de gyros, koolsalade, olijven en pepers....dit is echt smullen....


Volgende stukjes en liedjes....
Het houdt niet op...
Overhandigen van cadeaus natuurlijk....
De geschiedenis in een tweestrijd lied....
Het fietsenhok en de nieuwe kleutergroep die naar de twee directieleden vernoemd worden...
De speech en het cadeau van hen aan ons; twee boompjes die in het voorjaar vol in bloei staan......en een edelsteen die we zelf mogen uitzoeken....

Ik ga niet zoeken....de steen moet mij maar vinden...
Ik doe mijn ogen dicht en pak...

Sodaliet.....(naam van de steen)....
Sodaliet is een steen die inzicht in de eigen zelf geeft. Het leert haar drager trouw te zijn aan zichzelf. Geeft steun, inzicht en kracht bij het doorbreken van beperkende denk- en gedragspatronen zoals zelfverdediging mechanismen, angsten en fobieën. De steen leert hoe haar drager zich kan uiten, versterkt rationaliteit en objectiviteit terwijl het de intuïtie aan deze eigenschappen koppelt. Omdat denken geen pijnigen hoeft te zijn. De steen geeft net dat steuntje dat nodig is om de eigen mening te gaan uiten, voor jezelf te gaan staan.
Fysiek helpt de steen bij klachten van de keel, hals, strottenhoofd en stembanden (met name heesheid). Het werkt koorts verlagend,  bloeddrukverlagend, verkoelend, zorgt voor een evenwichtige stofwisseling en stimuleert de vloeistofopname in het lichaam.
Verder is de Sodaliet zeldzaam en hij heeft een lange levensduur. 

Ik geloof dat de juiste steen mij wel gevonden heeft....

Nu zitten we wel vol van alle herinneringen, liedjes en toespraken...
En perfecte imitatie van Tineke Schouten komt op en vertelt (de directiesecretaresse,verkleed als schoonmaakster) dat ze op wil ruimen en dat we nu naar de grote zaal moeten....
En daar gaan we.....


Nog een leuk filmpje, nog een leuk lied, een dansje....ik dacht nog van een dansgroep maar het waren mijn eigen collega's die opkwamen....een toespraak van twee dochters....en het feest kan beginnen...
Mooi moment om te gaan want de wallen zakken me tot onder de oksels....
Laat het swingen maar aan de jonkies over.....
Wij praten buiten nog even na over onze

eigen pensioenen van over een paar jaar....
Ik geloof dat ik maar gewoon zorg dat ik tegen die tijd oplos in het niets...
Past beter bij mij....maar ik ben gelukkig ook geen directeur dus dan kan dat....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten