maandag 5 juni 2023

5 juni 2023


Dag van: 
En dan staat daar ineens een boom van een man....
Hij is de klassenondersteuner van vandaag zegt mijn assistente met een brede glimlach....ze kent me immers....
Bij mannen moet ik altijd even slikken....zeker bij bomen van mannen....
Dat krijg je met zo'n verleden en werken in een voornamelijk vrouwengemeenschap.....
Maar al snel merk je dan dat het een heel aardige en lieve 'boom' is.....
En ook de kinderen wennen snel aan deze mannelijke verschijning....
We raken in leuke gesprekken verwikkeld...
Maar dan moeten we toch echt aan het werk....

Vandaag staat alles in het teken van het schoolreisje dat morgen op het programma staat....
Maar wat zegt een schoolreisje de kleuters nou helemaal...
Ze zitten net op school en hebben geen weet van reisjes....
Wel van dieren....en dus vertel ik dat we morgen met auto's naar een kinderboerderij gaan die heel ver weg is....
Maar voor een kleuter is alles al gauw ver weg dus dat we maar twintig minuten in de auto zitten dat zal ze niks zeggen en heel lang lijken....
En er is een speeltuin met een hele grote glijbaan vertel ik dan....

Nu gaat er toch wel een gejuich op....
Maar als ik dan vertel dat papa's en mama's en pleegouders mogen komen, dan is het helemaal feest....
Ieder kind dat ietsje ouder is zou denken 'fijn weg bij papa en mama die altijd maar aan je hoofd zeuren'.....nee de kleuters denken net andersom....
Joepie papa en mama gaan ook mee....

Voor juffen betekent het altijd een heel geregel...
Auto's, extra stoelverhogingen, verschoningsspullen, de route vermelden, kinderen over auto's verdelen....en wat moet er nog meer mee.....
In ieder geval zonnebrandcrème want het wordt morgen heerlijk weer....
Laatste informatie naar ouders sturen en dan maar hopen dat het goed komt.....
Vanmiddag haal ik nog wel wat inkopen want snoepjes horen ook bij een schoolreisje....
En bij de koffie voor ouders toch ook een lekkere koek....

We hebben de kinderen uitgezwaaid en ze nog een beetje extra opgewonden gemaakt over het schoolreisje morgen...(succes vannacht ouders).....

Dan hebben de leerkrachten een bijeenkomst over de upgrade/update van het nieuwe leerlingvolgsysteem...
Ik zit net op mijn stoel als het bericht binnenkomt dat Klimmendaal in brand staat...
Klimmendaal is het revalidatiecentrum niet ver van ons vandaan....
Ik rij er elke dag langs als ik naar huis ga...
Wij hebben veel Klimmendaal therapeuten in onze school....
Iedereen is best aangenaam door het bericht....
Onze kinderen hebben immers dagelijks te maken met Klimmendaal...
Aangepaste schoenen, spalken, speciale therapieën....maar ook de speciale tandarts waar ze komen....noem maar op....
Het Ronald Mc Donald huis bevindt zich daar....

In het revalidatiecentrum verblijven ook nog eens zo’n veertig patiënten..... Jong en oud ...
Het gaat om mensen die aan het revalideren zijn na bijvoorbeeld hersenletsel, een verkeersongeval, of amputatie van een ledemaat......
Veel van hen zijn slecht ter been of liggen in bed......
Dat moet dus een heftige evacuatie geweest zijn....
De Gelderlander: Voor de brand werd vanaf ongeveer 13.20 uur een grote hoeveelheid hulpdiensten opgeroepen. Rook, die zelfs vanuit het zuiden van Arnhem te zien was, kwam omhoog uit het dak. Hoe de brand precies kon ontstaan, is onduidelijk.
,,Wij weten alleen waar de brand is ontstaan", zegt de woordvoerder van de brandweer. ,,In de technische ruimte. Daar was op dat moment niemand aanwezig.”

Uit voorzorg rijd ik toch maar via een omweg naar huis...
De weg die ik er altijd langs rij zal vast afgesloten zijn nu....en k ben niet zo sensatiebelustachtig.....
Wonder boven wonder valt het erg mee met drukte overal...

Nu nog even wat schoolreis boodschappen en alleen dát wat ik lekker vind voor vanavond....
Willem is immers weer niet thuis en eet in Ommen met een vriend cq oud collega van heel vroeger....
Praten over een verloren vriendschap van beiden....
Praten over vrouwen die het slechtste uit mannen naar boven halen...zoals bij die vriend dus ...

Hé kijk...de buurtjes zijn terug van vakantie...

Toch stom dat als ze weg zijn, je het niet merkt maar als ze dan terug zijn, het je opvalt ....
Ze zullen zo de post wel ophalen die  Willem trouw twee weken lang, elke dag uit hun brievenbus haalde....

Een Willem die aangeslagen na het etentje thuis komt.... "Wampie je had gelijk.....en het is nog erger dan jij al zei dat het zou zijn"....
Hè bah....op zulke momenten zou je willen dat je geen gelijk had gehad....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten