woensdag 7 juni 2023

7 juni 2023


Dag van:
Vandaag wordt mijn dochter geopereerd...
Mijn eerste actie is het een appje sturen om sterkte te wensen....
Dit wordt zo'n dagje dat je moeder zijn boven het juf zijn torent....
Dat je gedachten dus constant daar zijn waar toch in heel je wezen de prioriteit schuilt....

En dat er een inspecteur generaal door de school loopt zal je dan ook een zorg zijn....
Ik mag toch hopen dat hij of zij zelf ook vader of moeder is....
Een inspecteur generaal...pffft, het moet toch niet gekker worden met al die titels in Nederland....
Vroeger, toen ik me als 'dochter van mijn vader' (want wie was je als kind nou zelf helemaal) tussen Koninklijke hoogheden, ambassadeurs, regeringsleiders of heren multinationals begaf, vond ik het al onechte poespas....en wat dat betreft is er in mij nog steeds niks veranderd.....
Ik respecteer hun banen hoor....vind ook zeker dat ze hard werken...maar ik heb minder met banen en titels en zoek altijd meer de mens achter die baan/functie met of zonder titel....
Ik weet namelijk ook nog goed dat ooit een bevriende psycholoog tegen mij zei toen ik adjunctdirecteur van een school werd, "Wamp, jij zult niet anders kijken, maar de mensen kijken wel anders naar jou"....

Hij had, tot mijn grote verdriet gelijk....
En het was ook logisch natuurlijk want je beheert en behartigt andere belangen op dat moment....
Maar dat er ook een mens achter, of in mij school, dat werd over het hoofd gezien....
Zal ook wel met vroeger te maken hebben....dat ik dit mens dus belangrijker acht....
Ik heb immers ook heel wat wandaden zien gebeuren die uit hoofde van een functie of titel plaatsvonden.....
Wellicht ook omdat je je misschien wel gaat gedragen naar hoe mensen je zien ...

Ach ja.... Inspecteur Generaal dus...
En wat doet zo'n iemand dan....?
Een inspecteur-generaal (IG) is in Nederland een hoge ambtenaar op een ministerie, rechtstreeks rapporterend aan de minister......
Hij of zij is vaak hoofd van een inspectie waarvan de naam verder gelijk is aan de naam van zijn functie.....
De hoogste ambtenaar op een ministerie is de secretaris-generaal......
IG is niet eens de hoogste dus....er is nóg een treedje hoger hihihihi....
Het salaris van deze functie begint bij € 9.098 per maand......maar misschien ligt de prijs die ze er als mens voor betalen wel hoger...


Het ontgaat me echt totaal....
Ik doe heerlijk mijn ding en geniet van de  after party verhalen van de kinderen over het schoolreisje.....
Ze mogen allemaal één ding vertellen dat ze het leukst vonden en/of het minst leuk en dan mogen ze één foto uitzoeken die ik uitprint, en waar we een schoolreis fotolijstje omheen maken....
En verder spelen ze heerlijk buiten....
We gymmen zelfs buiten want onze gymzaal is in gebruik in verband met het hoge bezoek....

Een opmerking van een collega daarover, zet me weer aan het denken....
"Niet zij zijn nep Wampie, zegt hij, maar de mensen die haar (het is een zij dus), ontvangen moeten doen dat even wel....
Hun beste kloffie aan, hun beste beentje voor zetten, ineens zorgen dat alles netjes is en de lessen kloppen"....
Maar ach, dat zullen inspecteurs, of ze nou generaal als bijtitel hebben, ook wel weten.....

Terwijl hij een kind op de kop hangt en lachend om wasknijpers vraagt (de inspecteur moest eens weten)....en ik de zoveelste zere knie een kusje geef, besef ik me....dus toch weer dat anders naar zo iemand kijken......

Zou de operatie al voorbij zijn....?

Mijn gedachten gaan weer alle kanten op....
En gelukkig krijg ik een foto van een dochter aan infuus met verband om de neus en betraande ogen....
Het ziet er niet uit, maar ze is wakker uit de narcose....en het maakt me blij...
Ik vind het daarom de mooiste foto.....
Nu zou je toch het liefst naar zo'n ziekenhuis snellen....want al zijn je kinderen nou klein of volwassen, als je kinderen een ingreep hebben dan wil je het liefst bij ze zijn....

Eerst nog wat administratieve rompslomp afhandelen....
Mijn collega vragen of alles goed is gegaan vandaag tijdens het hoge bezoek....
En dan gauw naar huis.....me bekommeren om wat er werkelijk toe doet in het leven....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten