dinsdag 13 juni 2023

13 juni 2023

(Babeth is geslaagd)

Dag van:
Een touringcar die met gemak de bocht naar de artiesteningang van het Musis theater kan maken, maar het nodig vond om midden in het centrum op de vierbaans ringweg, eerst achteruit te gaan om de draai nog makkelijker te nemen....
Mijn auto die zo geraakt gaat worden...
Gelukkig bestuurders, op die drukke ringweg die ook nog eens van een rotonde komen en willen voorsorteren, die toch nog zoveel mogelijk achteruit gaan zodat ik kan uitwijken...
Een hoop getoeter....

De chauffeur die me driftig gebaard om om de bus heen te gaan via de derde baan die stampvol auto's staat...
En dan....oh zaligheid....de touringcar chauffeur van de bus die allang bij die artiesteningang staat geparkeerd, die zijn collega op zijn beurt gebaard 'niet zeuren je kunt makkelijk die draai nemen'.....
Ik kan de man wel kussen maar had inmiddels al die derde baan.....

Nog geen honderd meter verder bij het viaductje bij het station een auto die blijkbaar niet in de gaten heeft dat het licht allang op groen staat....
En ik die er uiteindelijk maar, met een hoop gedoe omheen ga...

Dat was dus vanmorgen mijn ritje naar

school....
Zal ik het maar aan de hitte wijten....?
En laten ze nou nooit meer zeggen dat bestuurders boven de zestig beroerde rijders worden....
Ik zoef namelijk nog door de stad als een mes door een zacht pakje boter....

Ik loop de school in, de klas in en doe de lichten aan....
Neeeeeeeeeeeee, klinkt het vanuit het keukentje "uit die lichten.... hitte protocol voorschriften"....!
Oh chips dat is waar.....
Het hitte protocol is in werking....
Ramen tegen elkaar open, schermen sluiten, lichten uit.....en een heleboel nieuwe regels ten aanzien van het nieuwe ventilatie systeem....


Dan de ondersteuning voor volgend schooljaar vast regelen....
Allemaal volgens nieuwe regeltjes....
De regels zitten goed in elkaar hoor, daar niet van....maar ik word zo moe van steeds al dat nieuwe....
Nieuwe AVG regels om de haverklap, nieuwe leerlingvolgsysteem, nieuw OPP, nieuw handelingsplan, nieuwe bordsessie manier, nieuwe manier van seo volgsysteem, nieuwe cito toetsen die nu observatie manier heten, nieuw dockingstation bij je laptop.......
En hoe vaak in mijn carrière heb ik alles niet nieuw zien worden...
Oké, dit keer vind ik, in veel gevallen, nieuw ook best wel vooruitgang....maar toch....het is nieuw en dus weer anders.....
En dus..... vermoeiend.....

De kinderen zitten er behoorlijk

doorheen...
Af en toe schiet ik naar voren om een kind dat in slaap dreigt te vallen weer rechtop te zetten....
En als je dan vraagt of je het grote kussen moet pakken dan is het huilen of scheeuwen geblazen....
De lessen over de vakantie vallen dan weer wel in het goede keelgat en het spel "ik ga op reis en ik neem mee" (met een koffer in mijn handen natuurlijk) is een blijft toch een spelletje dat nooit vernieuwd en altijd leuk blijft....
Een tent opzetten en een koffer versieren vinden ze al helemaal leuk....
Gelukkig toch nog wat positiefs tussen jengelbuien door.....


Vanavond haal ik Indonesisch eten ...
In Indonesië is het ook altijd heet en daar varen ze wel bij dit voedsel...
Willem gaat uit zijn dakkie van deze lekkernij en ook ik geniet.....(en niet alleen dat ik niet hoef te koken natuurlijk)....
Intussen zijn er van vandaag zo het geworden dat de vlammen ons niet eens uit de mond slaan van het scherpe eten....

Visite...mijn vriendenkliek

vriendinnen...Marleen en Jennie...
Met nog een verjaardagscadeau....
prachtig gemaakt door Mieke weer.....
Het is heerlijk verkoelend op de vlonder....
En we hebben heel wat bij te kletsen....
Over Krakau en Valencia en andere vakanties.....over een onnodig doktersbezoek.....over buren, kinderen, ouder worden...
En dat allemaal terwijl de zwanen aangeven ook wel kletskoppen koekjes te lusten maar wij de kaas koekjes niet afstaan....

De eksters flink van zich laten horen....
De meerkoeten elkaar het leven zuur maken....(over buren gesproken)....
Er een kolonie ganzen voorbij komt....en de vissen boven water lucht komen happen....
Oh ja en Marleen een jonge Bordeaux Dog en jonge boxer noemt....niet voor herhaling vatbaar na de geirriteerde opmerking van een overbuurman....

Het was fijn elkaar weer te zien....
En nou was ik dan wel behoorlijk afgekoeld buiten....je wilt niet weten hoe snel ik weet opwarm als ik de slaapkamer temperatuur voel....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten