donderdag 29 juni 2023

29 juli 2023


Dag van:
Het is al over half acht....
Het nieuws dat ik beluister is interessanter dan de klok waar ik op moet letten...
Oei....ik had allang op weg naar school moeten zijn....
En natuurlijk is het nu veel drukker op de weg...
Dat hoeft soms maar vijf minuten te schelen...
Op de Singel waar ik overheen rijdt blokkeert een hijskraan de weg met wegwerkzaamheden... omkeren maar....
De weg naar de brug staat hutjemutje....
De brug staat vol....
Ik hoor programma's op de radio die ik anders nooit hoor omdat ik dan allang achter mijn laptop zit...
Ik ben ruim op tijd nog hoor, maar wel later dan anders....

Offerfeest duurt drie dagen schreef ik

gisteren...
Sommigen hebben de tweede dag er dus bij genomen, anderen zijn weer op school....
En vandaag staat de les 'passen en meten' op het programma...
Kijken wat er in mijn handbagage koffertje past....
Nou, bij mij één paar schoenen, twee jurken en een tandenborstel...
Daarom heb ik dat kreng ook maar op school neergezet...
Ooit gekocht bij de Action omdat de afmetingen volledig zouden voldoen aan de vliegmaatschappij eisen....
Nouuuuuu, het lijkt wel een gegalvaniseerde boodschappentas in plaats van een aan die eisen voldoenende mini koffer....
Onding dus, en bestempeld als miskoop...
Maar om mee les te geven is ie ideaal....

Nee, de houten garage past er niet in....een blokje wel...
En een autootje, het mandje speelgoed, een voorleesboek...
En kijk aan, de koffer gaat nog dicht ook...
Kleuters trots....


Nu nog even weten wat het verschil is tussen licht en zwaar...
Dat wordt tillen geblazen...
Maar veel tijd rest ons niet want de gymles begint....
De gymjuf heeft dikke matten op elkaar gelegd...
Het lijken de Alpen wel...
Bergen beklimmen is ook een leuke vakantie activiteit...
Euh, naja...niet voor mij meer, mijn portie Alp heb ik een aantal jaar geleden wel gehad, maar voor kleuters wel....

Het was weer een gezellig druk dagje...
Veel kunnen doen en veel kunnen vertellen...

Digibord gekanteld en geluiden spel ermee gespeeld....de dag en nacht klok afgemaakt....en zo ontzettend buitengespeeld dat ik een half uur later geen kleuters maar torretjes in de klas heb, zo zwart zijn ze van zand en modder....
Vaders en moeders thuis, niet mopperen, jullie kinderen hebben een heerlijke dag gehad....binnen en ach...ook buiten....

En wij mogen....correctie moeten....om drie uur naar huis....
Plek maken voor de auto's van gasten voor de tweede afscheidsreceptie...
De catering vrachtwagentjes staan al te ronken voor de deuren....


Even door mijn oude Oosterbeek heen rijden...
Misschien is er een parkeerplekje bij de Wereldwinkel, dan kan ik nog een cadeautje voor Willem kopen voor onze trouwdag....
Maar die plek is er niet en dus rij ik door....
Ik ken de weg als mijn broekzak....
Wat heb ik hier veel jaartjes rondgelopen in dit dorp....
Al mijn jeugdjaren....
Bij mijn geliefde oude kerkje stop ik even...
De kerk uit het tweede wereldoorlogsverhaal uit de film 'een brug te ver'....
Op het kerkje in Heelsum na, het liefste kerkje dat ik ken....
Hier gingen de parachutisten de Rijn over...

Dan rij ik weer verder....
Niet teveel stilstaan bij jeugdherinneringen...ik moet immers nu echt een cadeautje ergens vandaan halen...
Dan maar naar de Wereldwinkel in Elst...
Kijk, en daar kan ik voor de deur parkeren...
Ik vind al snel iets leuks...
Tja, je zal eens niet slagen in een Wereldwinkel...
Ze hebben er immers alleen maar leuke dingen....
En altijd hebben de oude verkoopsters wel een leuk verhaal te vertellen...
Zo loop ik dus pas twintig minuten na aankoop de winkel daar uit....en slenter twee keer zo lang heerlijk doelloos door de lange winkelstraat....

De avond vul ik eindelijk weer eens met haken maar vooral met het kijken en kippenvel krijgen bij het zien en luisteren van het Keti Koti concert....
Indrukwekkend ook die verhalen van mensen over hun voorouders....nazaten van zowel de plantagehouders als de slaven....

Veelvuldig hoor ik tussendoor dat nieuwe fenomeen aan de horizon:
Spoken Word...
Bij spoken word ligt de nadruk op de voordracht en inhoudelijk worden maatschappelijk thema’s aangehaald...
Als spoken word artist draag je een boodschap, verhaal, anekdote of statement voor aan een publiek.....
Hierbij gebruik je de kracht van je stem en de verbeelding, maar zeker ook je lijf om je woorden te verduidelijken en kracht bij te zetten.....
En dat kwam dus over vanavond...

Eigenlijk zijn wij best wel een land waar veel gevierd of herdacht wordt....
Maar laat ik nu zelf maar gewoon mijn weekend vieren dat vanmiddag begonnen is....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten