maandag 24 juli 2023

24 juli 2023


Dag van:
Om de twee jaar is het zover.... Willem naar de opticiën ....
Iets met een spaarplan in combinatie met een zorgverzekeraar zorgt dat dat om de twee jaar gebeuren moet....
Zonder bril ziet Willem namelijk helemaal niks....
Dan is de wereld één vage mistige waas....
En vandaag moet het dus...
Allemaal wel even snel tussendoor want twee honden moeten naar het pension en dan moeten de twee anderen die bij mij thuis blijven nog uit want daarna heeft hij een mannen uitje met drie Risk vrienden van vroeger....

Ze hebben gevieren een huisje gehuurd en zullen daar twee dagen en één nacht verblijven....
En gezien wat hier al aan drank in de tassen verdween en naar ik aanneem in de tassen van de drie anderen ook, lijkt het me ernstig noodzakelijk ook want je wilt die vier niet 's nachts onderweg op de autobaan tegenkomen na het nuttigen van de inhoud van die tassen....


Zo lekker typisch mannen van toen ook (tegenwoordig gaat dat wel anders) hè....
Een plastic tasJE met tandenborstel en tandpasta, een deken en kussen ....(geen extra kleding)....en een boodschappenTAS vol drank....
Geen eten, geen chips of blokjes kaas om de promillageschade enigszins te beperken...nee enkel drank ...
Het staat allemaal al klaar op de bank voor we naar de opticiën gaan....

Om kwart voor elf lopen we Hans Anders binnen ...

Eindelijk is Willem ook zo ver dat hij naar het filiaal in een dorp (Elst) is gegaan in plaats van naar het onpersoonlijke filiaal in het grote winkelcentrum van de stad ...
En het eerste dat hij roept is "oh wat voelt het hier gemoedelijk en persoonlijk"....
Enfin, test 1 (?), test 2 (iets met oogdruk) en de final test (de werkelijke meting)....
Zijn ogen blijken zelfs een ietsiepietsie vooruit te zijn gegaan...
Hoe is het mogelijk met dat eeuwige getuur op zijn mobiel en het lezen van piepkleine Bijbel lettertjes....



Nu komt het leuke gedeelte...
Het montuur uitzoeken...
Al jaren vind ik de leukste maar laat hij nou dit keer zelf een leuke vinden...
Hij zet mijn keus op...hij zet zijn eigen keus op.... moeilijk, moeilijk...
Zijn keus kost 119 euro, mijne 49 ....keus al een stuk minder moeilijk....en zo 'win' ik dit keer dus ook weer....

(Toepasselijk koffiebekertje)

"En ik kom voortaan altijd hier hoor" roept Willem bij het afscheid...
Lijkt me verstandig denk ik nog, want je nieuwe bril wordt tenslotte ook hier afgeleverd....

Leuk verhaal trouwens van een van de medewerksters over de geschiedenis van Hans Anders...
In 1982 ontdekten drie mannen een collectie Japanse brillen. L....
Van buitengewoon goede kwaliteit, voor een lage prijs.....
Opmerkelijk, vonden de ‘Hansen’......
In Nederland betaalde je voor dit soort brillen veel meer. 
Na enig spitwerk kwamen ze tot de ontdekking dat de Nederlandse opticiens behoorlijke marges opstreken.....
De Japanse collectie sterkte hen in de gedachte dat dit anders kon.....
Dus begonnen ze hun eigen brillenketen: Hans Anders. ‘Hans’ omdat de meeste van de oprichters Hans heetten. ‘Anders’ omdat ze het anders gingen doen.
De derde heette trouwens Cees...

Nou ja ...gewoon een leuke verhaaltje over het ontstaan dus ...
En we gaan naar huis ..

De honden worden uitgelaten...
Blitz en Benji blijven bij mij...
Twee kan ik net aan....zéker deze twee....
 Dan gaat hij... opgewonden om zijn oude Riskvrienden in deze setting weer te ontmoeten...

Willem is de hoek om en ik neem een duik de auto in...
Richting Action en Decathlon.... camping spullen halen...

Tenminste....dat wat vorig jaar stuk ging of zoek raakte...
Ik duik mijn heerlijke Turkse winkel in een haal allemaal lekkers....wie doet me wat...
Voor de tv en alles kijken wat Willem nooit naar wil kijken....

En dat allemaal zonder drank....wat heb ik een heerlijke avond....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten