woensdag 5 juli 2023

5 juli 2023


Dag van:
Hoe kan het toch hè, dat je het hele jaar (redelijk) gestructureerd alles afwerkt en dat dan aan zo'n eind van het jaar alles maar dan ook alles door elkaar loopt in de grootst denkbare wanorde....
Nog even die nieuwe leerling, toch ook die andere nog maar even ruilen, nee toch een andere berekening voor de ondersteuningsuren, oh en heb jij even tijd voor de overdracht tussendoor?, denk je aan morgen de CliniClowns!, laatste repetitie schoolverlaters musical vandaag hoor, een ruzietje tussen ouder en BSO nog even afhandelen, mag ik misschien het oudergesprek iets eerder?......

En dan dat afschuwelijke weer vandaag...
Eerst de kinderen s morgens appen dat ze alsjeblieft voorzichtig zijn....

Niet de kleinkinderen op de fiets naar school sturen denk eraan, want dan heeft deze oma vanaf helemaal geen rust....
Storm Poly is in de nacht van dinsdag op woensdag ontstaan voor de kust van Nederland.....
Rond 8.00 uur heeft die de westkust bereikt......
In de middag trekt het onrustige weer richting Duitsland.....
In de provincie Noord-Holland is rond 9.00 uur een NL-Alert verstuurd vanwege de extreme weersomstandigheden...,
Mijn zoon appt het aller naar mij door....
De veiligheidsregio roept mensen op om binnen te blijven en alleen 112 te bellen bij levensgevaarlijke situaties.
Het alarmnummer 112 dreigt in de regio Kennemerland overbelast te raken. Daarvoor waarschuwt een woordvoerder van de Veiligheidsregio Kennemerland woensdagochtend......
"Bel alleen 112 als het levensbedreigend is", zo roept hij mensen op......
Het is precies waar mijn zoon woont...
En vanuit Haarlem komen dan ook de eerste berichten via diverse nieuws sites....
Hopen en bidden dus....want niet alleen van daar komen alarmerende berichten....
Uit het Zwolle van een van onze getuigen en uit het mooie Friesland waar we heel wat vrienden hebben wonen komen spookverhalen.....
En het laatste wat je nu wil is net als Annet van die horrorberichten achter elkaar...

Natuurlijk app ik dus ook mijn vriendinnetje  met de vraag hoe ze de nacht doorkwam....
En dat terwijl ik zelf hooguit maar drie en een half uur slaap heb gehad....

Echt ik loop op zuivere olie op zulke dagen... maar weet ook dat ik volgende week donderdag compleet in elkaar stort als ik naast Willem in de auto zit op weg naar het vliegveld....
En geloof maar niet dat logeren bij ons bevriende gezin met een kindje van anderhalf, nou enige rust zal bieden....
Geeft ook niks....als t maar Griekenland is....met Griekse kindertjes (grinnik)....

Overal in de klas heb ik vandaag kleden liggen met verschillend speelgoed....
Naar buiten is geen optie, maar dit wel....
De leukste dingen zie je gebeuren....
Telefoongesprekken, stoei partijtjes, gebouwde indianen dorpen enz. enz...

Dan wordt het tijd om mijn videobelafspraak met longarts Dijkstra in te gaan....
Ik duik een leeg lokaal in....
Ik wacht en ik wacht....
Dat het kon uitlopen wist ik...maar hé een kwartier vind ik wel lang hoor....
Ik loop de klas maar weer in en neem net een hap van mijn meloen of ja hoor....het gezicht van de arts verschijnt in beeld....
Ik loop even de klas uit zeg ik hem....
Maar hij ziet al die leuk spelende kinderen en vindt dat wel een leuke achtergrond zegt hij....
We babbelen even over het onderwijs...
Hij kent onze school en heeft ook kinderen van onze school op zijn patiëntenlijst staan....
Ik weet wel welke...
Eentje zat er immers vorig jaar in mijn klas....
Dan gaan we over op het slaap onderzoek...
Ook hij ziet niet echt een aanleiding maar ach, om alles uit te sluiten moesten we het toch maar doen....
Ons gesprek is zo voorbij...
Zijn uitloop heeft hij wel weer ingelopen zo...
Wat een leuke arts is dit!!

Nu nog gym en dan het spelletje

stoelendans dat nooit verveeld...
Wonder boven wonder hebben ze het zo door en ze rennen om de laatste stoel....
Er zit toch heel wat fanatiek competitie gedrag in deze kleuters....

We hebben nog oudergesprekken, maar gelukkig niet tot s avonds laat...
Morgen daarentegen weer wel, maar ach dat is morgen...
Nu eerst maar eens kijken of ik wat slaap kan inhalen....
Wedden dat een lui warm bad wonderen kan verrichten....
Ik kan er nu al naar verlangen...

De storm Poly is alweer wat gaan liggen...
Niet bang om een boom op mijn dak te krijgen maar wel eentje op de weg tegen te komen terwijl ik naar huis rij....
Soms lijkt het wel of ik over een groene deken rijd....
Laat ik het zomerherfst noemen....


Ha Chinatown, ja doe maar loempia's voor de heer des huizes en voor mij vooral géén loempia's....
Nee geen zin in koken vandaag inderdaad...

Het warme bad is een weldaad...
Ik voel me rozig en verlang maar naar één ding....
Inderdaad....rust!!....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten