maandag 3 juli 2023

3 juli 2023


Dag van:
Zooooooo, dat was aanpoten vandaag....
Soms kan ik nog net even tussendoor mijn mail checken of het oudernetwerk bekijken, maar vandaag had ik maar tijd voor drie kopjes koude koffie en één warme, tien toastjes met smeerkaas, en dat was het....
Ouders uit Oekraïne die zich vergisten in de tijd en vroeger kwamen dan gepland, de definitieve groepssamenstelling is binnen en wel vol verrassingen, de definitieve PIP is er ook, de OPP's moeten geprint worden, in enveloppen stoppen en meegeven in de tassen van de kinderen, de ouders een berichtje over de veranderingen van volgend jaar sturen, een telefonische overdracht met de therapeutische peutergroep van een nieuwe leerling, een overleg met de verpleging voor een medisch protocol bij een nieuwe leerling, en nog lesgeven ook....

Maar ik geniet daar wel van....onder druk werken is mijn ding....

Zelfs vind ik nog even tijd om mijn vriendinnetje een hart onder de riem berichtje te sturen...
Haar broer overleden, haar zoon vandaag jarig...het is veel....
En ook vind ik dan nog tijd om even met een collega te dollen met de kinderen als we buiten zijn....
Alsof je op zulke hoogtij dagen ineens tot álles in staat bent....
Maar goed...er dus ook dingen blijven liggen om morgen te doen ....
Doe mij nog maar zo'n dag....

De kinderen laten allemaal op het laatst nog even zien wat ze in huis hebben....
Het versje van vorige week zit nog in hun geheugen, er worden puzzels van 100 stukjes gehakt, reeksen gelegd, kleuren gesorteerd en zelfs een heel alfabet opgenoemd....


Willem belt nog tussendoor...
" Nu er alleen maar drie honden moeten worden ingeënt (Benji heeft ze allemaal al en de poezen blijven lekker thuis in de vakantie dus die hoeven nu niet), kan ik ook wel alleen van hoor....je hoeft niet eerder naar huis te komen"....
Erg fijn ....nu kan ik nog meer dingen afronden en bij de bordsessie aanwezig zijn....
Om vijf uur schuif ik de deur van het lokaal achter me dicht....
Tot morgen klas....!!
Nog twee weekjes min één dag...

Zal ik weer eens ouderwets andijvie stamppot maken vandaag....?
Niet met rookworst maar met chorizo worstjes....
Ik ga het doen....
Willem heeft een avond afspraak bij de tandarts en als je zulke afspraken hebt moet je geen ingewikkelde sterk riekende dingen eten of voedsel nuttigen dat tussen je tanden blijft zitten.....al gaat er dan een kies getrokken worden vanavond....

Als ik om zes uur thuis kom hebben we elkaar veel te veel te vertellen...
Het zal wel weer eens met volle maan te maken hebben dat we allebei in dezelfde mood van druk zijn verkeren en honderd dingen op één dag doen....

Dus over en weer vliegen de verhalen...
Een puzzel van tweehonderd stukjes zeg maar die langzaam in elkaar passen en zo twee volledige puzzels vormen....
Een Willem dag puzzel en een Wampie dag puzzel....
En ze passen samen in één lijstje....de drukke dag sierlijst....

Willem naar de tandarts, ik weer eens een tv programma kijken waar Willem nooit naar kijkt...
'Kopen zonder kijken'....
Van m'n leven zou ik zoiets niet durven maar wat een dapper leuk stel is het die dat wel durven....
En dan gun je ze ook een leuk huis....dan juich je als dat lukt....
Verplaatsen in een ander is niet zo moeilijk op zo'n moment...
Je beleeft de spanning mee, al loop jij voor op wat het stel niet weet....

Willem komt thuis...
Een verticale fractuur trekking...het zegt me niks maar de verdoving begint nu al uit te werken en de pijn dus in....
Op zulke momenten moet je zorgen dat je naar boven komt...

Willem en pijn betekent elke seconde jou vertellen hoe het voelt, waar het zit, hoe het zich verplaatst, wat het cijfer op de pijn schaal is....
Van elke tussenstand blijf je op de hoogte door uitgebreid verslag van zijn kant....
De paracetamol kan hij ook niet vinden als ik zeg dat die achter de honden blikken liggen...terwijl ze er toch écht liggen...
Dan natuurlijk zijn standaard vraag "zal ik er eentje of twee nemen"....
Willem doe maar meteen twee....pfffft....

Dan nog het dilemma van het gat laten voor wat het is of een frame nemen.... de tandarts die zegt dat een implantaat het beste zou zijn...en zijn verhaal over extreme kracht van zijn bovengebit ten opzichte van zijn ondergebit....(bestaat zoiets?)....
En ik die geen tandarts ben en hem geen deskundig advies kan geven....
Maar als mens zou ik dat gat maar lekker laten voor wat het is....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten