vrijdag 7 juli 2023

7 juli 2023


Dag van:
Honderdzestien zou hij vandaag geworden zijn....mijn vader....
Geboren op 7-7-1907....
We herdenken hem bij mijn zus thuis....
Onder de wijnranken bij een lekkere lunch....

Ondertussen gaan de perikelen op school gewoon door....
Ondertussen zit een kabinet in een behoorlijke crisis...
Ondertussen brengt mijn vriendinnetje haar broer weg....
Ondertussen is Willem bij de diploma uitreiking van alweer één van zijn dochters....
Naast een verpleegster nu ook een commercieel econoom....

Ondertussen valt er een bekeuring op de

mat...
Tjonge vier kilometer te hard gereden...is het de moeite van een bekeuring uitschrijven waard....???
Belt mijn dochter om advies te vragen inzake pubertijds perikelen van een van mijn kleindochters...
Krijg ik een ontzettend gemene, valse email onder de naam van Rijksoverheid ministerie van Financiën over een zorgtoeslag die ik terug krijg als ik maar op onderstaande knop klik, terwijl ik niet eens zorgtoeslag krijg....

Misselijk word ik van zulke acties....

Ondertussen staat er ook al een file van hier naar Zuid Frankrijk want 'het midden' heeft zojuist vakantie gekregen....en iedereen schijnt dit keer te denken 'als we nou maar meteen vertrekken dan is het nog niet zo druk'....
Nou, wel als iedereen dat zo denkt dus.....

Ik zie zelfs al vrienden in een Spaans zwembad hangen....
Andere hebben hun tenten inmiddels staan op diverse Nederlandse of Duitse campings...

Het brengt mij in ieder geval wel op het idee nu toch maar eens die parkeerplek te gaan regelen bij het vliegveld...
En ook maar een hotelletje om de nacht door te brengen....ook vlakbij het vliegveld in Düsseldorf...zeg maar er tegenover....
Deur van Hotel uit en deur van de terminal in....
Want joh doe eens gek, ik boek een kamer in het Sheraton hotel....hoppa, kan het nog duurder voor een paar uurtjes...
Ach.....laten wij dat nou ook eens meemaken, baden in luxe....

Nu nog de cadeaus voor de Griekse

vrienden bij wie we logeren....
Ik ben niet zo van met lege handen aankomen....
Ik personaliseer en tshirt voor de kleine man, een met naam geborduurde handdoek voor de grote man, en een waterfles voor de sportieve vrouw des huizes die elke avond jogt....

Ondertussen bijt Willem op zijn tong...
Dat is de tweede keer in twee dagen....en hebben de muggen míj́ weten te vinden....
Dus zit Willem met een ijsblokje op zijn tong en ik krab me een ongeluk en zet kruisjes op de muggenbulten want zo zegt men: Als je met je nagels een kruisje in een muggenbult zet, doet dat een beetje pijn......
Die pijnprikkel gaat naar je hersenen, en die is sterker dan de prikkel van de jeuk..... 

En ondertussen zet ik het journaal maar

eens op....
Het blijft cri.......nee geen crisis....
Het kabinet is gevallen....
Rutte 4 is niet meer....
Oei en dat in deze hectische politiek roerige tijden....
We zullen weer naar de stembus moeten...
Wat een gedoe....

Ondertussen, intussen, onderwijl...het mag allemaal volgens van Dale...en het waren er een heleboel vandaag....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten