zondag 30 juli 2023

30 juli 2023 dag 2 kampeervakantie Strandheem


Dag van:
Hoe erg kan het zijn als de oudjes vanmorgen van de jongeren op hun kop krijgen dat 'het wel drie uur s nachts en veel te luidruchtig was'.....
De jeugd kon niet slapen....
De oudjes beloven beterschap....

Buienradar lijkt onze beste vriend te worden...
De app draait overuren....
Naar aanleiding van de lichtblauwe, donkerblauwe of blauw met rode wolken boven het vierkantje dat onze locatie aangeeft, worden de plannen gesmeed....
Nog belangrijker natuurlijk.....wanneer kun je het beste naar het toiletgebouw heen en weer teruglopen om de nattigheid daar in de pot achter te laten en zelf droog over te komen....

Tja...even citeren hoor: "De aarde kan aan ieders behoeften voorzien maar niet aan ieders begeerte"....
Ik vind het een, op vele zaken toepasselijke, dijk van een spreuk ....!!
Evenzogoed is het vandaag tentje in, tentje uit of onder het luifeltje of er weer onder vandaan....
Maar....het is niet echt koud....en dat is het belangrijkste....

De kleine tent met maatje S plus inhoud zijn vertrokken als wij onze neuzen uit eigen tunneltentje steken....
De nacht is wellicht toch minder prettig verlopen dan verwacht.....


De groene tent op het veldje heeft de tentdeur nog dicht...
Humzzzzz, dat is vreemd....
Energiek jong stel en nog niet wakker....?
Het is een uur of twee.....
Zzzzzzzz zegt de rits van van de groene tent.....
Vrouw huppelt eruit, trekt kleding strak en met de handen schudt ze haar haar weer in de krullenplooi.....
Man springt uit de tent, legt een strik in zijn korte zwarte sportbroek....grijpt zijn tshirt van een tuinstoel....grijpt zijn huppeldende schoonheid en neemt haar (wederom?) in de armen.....
En ik tik Esther aan die naast mij zit en zeg alleen maar...."ik geloof niet dat ik wil weten waarom die zo laat uit hun tent zijn gekomen".....
Nog geen vijf minuten later zitten ze in hun transportbusje...
Hij start de auto, zij pelt een banaantje.... Willem loopt naar haar raampje en zegt "lekker zo'n banaantje hè".....
Op dat moment rollen Esther en ik van onze stoelen.....

Esther vraagt dochter Floor wat ze voor

drinken moet halen in de supermarkt...
"Doe maar rode" zegt dochterlief.....
Dat is een nogal ruim begrip denk ik nog zachtaardig in mijn logica....
Esther en ik kijken elkaar aan en ik zeg: 'tomatensap'.....
Je wilt niet weten hoe duidelijk dochters dan ineens kunnen worden....

Maatje 46, maatje 48, maatje 50....ik kom en heel eind.....
Toch blijft het soms moeilijk inschatten...
De ultieme oplossing: we stappen af van maten en gaat over op l, xl, xxl, 3xl....


Aan het uiteinde van het veld staat de familie 'Slinger en toch niet jarig'....
Het is een familie vol jolijt....en veel kinderen...
Je zou ook kunnen zeggen, het is een familie met veel kinderen en dus jolijt...
Veelzeggend is wel het feit dat ze uit Brabant komen...
Op dat moment dus omgedoopt tot de 'familie worstenbroodje'....
Het is een familie vol qualitytime....
Volleybal, badminton, uitstapje Ameland, uitstapje pannenkoekenboot en vanmorgen een sprintwedstrijd....
We raken aan de praat na de sprint....
En hoe kon het ook eigenlijk anders, het is een samengesteld gezin....
De meiden zijn van mama zegt ze trots.... maar deze man heeft ze daarna opgeduikeld....en hij heeft alleen maar zoons....
Hele verhalen heeft ze over de leuke dingen die ze doen...
Onze ervaring vertelt ons: 'die zitten duidelijk nog in de investerings fase en alles komt goed'....
Neem nog maar een worstenbroodje, denken we dan, en geniet ervan....

Een uitdaging blijft de wc.....het labyrint


dus ...
Het blijft een zoektocht...
Maar eenmaal de gewenste plek gevonden dan blijk je, net als vaak aan tafel gebeurt dat je een vaste stoel hebt, al snel gehecht aan de vaste wcbril....
Zo heb ik dat met de wc, 2e van rechts, en Esther met die van de 1e van links.....
Hoe zit dat nu dan toch met de feng shui regeltjes....?
Feng Shui gaat over hoe je gevoel en je geluk wordt beïnvloed door je omgeving.....en hoe plek daarin.....
Deze Chinese filosofie is al meer dan 3.500 jaar oud, dus beproefd is ie zeker..... Feng Shui gaat uit van energiestromen tussen alles en iedereen......
En die stromen kun je positief beïnvloeden.....
Voorlopig horen we hier alleen andere dingen stromen.....


Er ligt een zwarte onderbroek op de grond...
Waarschijnlijk is ie uit een wasemmer gerold op weg naar het washok....
Maar nu de hamvraag....wie gaat zoiets oprapen....?
Als we voor een derde keer bij het labyrint aankomen ligt het er nog....
Bij de vierde keer is de vertrouwd geworden hindernis op ons pad weg....
Rijzen de volgende vragen op.... wie raapte een zwarte onderbroek met remspoor van de grond op, en vooral.....waarmee....????

Boodschappen doen Esther en ik in


Surhuisterveen.... lastige tongval voor Esther....
We moeten op het Torenplein zijn....
"Kijk, zegt Esther verrast, een toren.....!!
Meer verrast ben ik over het feit dat ze hier in Friesland écht heel veel op klompen lopen....


Macaroni voor tien personen...het is weer eens zover....
Esther kookt de elleboogjes, ik bekommer me om de saus.....
We staan stug drie kwartier in onze keukentjes te ploeteren....
De pan komt op tafel en.....binnen tien minuten is de overvolle plan leeg....
Ik ben even de balans tussen koken en verorberen kwijt.....

Tja en dan is er geen ontkomen meer

aan....
Met bakken komt de regen uit de lucht....
Dat wordt dus het Keesbord tevoorschijn halen....
Keesbord, bier, apen shot en desperado....een fijne combinatie....
Je slaat elkaar nog net de hersens niet in tijdens het spelen.....
Maar Esther en apenshot ....pfieuwwwww.....

Het is half vier s morgens....de lichten bij

de worstenbroodjes gaan aan....
Halleluja....lekkage....
Half vijf s morgens....het Keesbord is opgeruimd.....gesprekken en gesprekken volgden terwijl de regen op het tentzeil blijft tikken en kletteren.....
Kwart voor vijf...."Wampie kan ik het luchtbed nu nog oppompen?".....
Ik zou er nog even mee wachten Willem....



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten