zaterdag 29 juli 2023

29 juli 2023 dag 1 kampeervakantie Strandheem


Dag van:
Moet je nagaan....
Ik lig nog niet eens op een ongemakkelijk luchtbed in een koude tent en toch.....
Acht minuten over 5 en nog steeds de slaap niet kunnen vatten....
Maar de slaap mij ook niet dus...
Gelukkig ben ik niet de enige die wakker ligt van vakantie gepieker...
Mijn oud collega die eveneens op punt staat te gaan vertrekken voor een kampeervakantie, zij het wat verder (Italië) en wat luxer(caravan), ligt ook nog wakker...
Zo'n dag voor vertrek staat voor mij gelijk aan slapeloze nacht...
Dat had ik in het Sheraton hotel voordat we naar Griekenland vertrokken en dat heb ik dus nu ook...
Al moet ik zeggen dat wakker liggen in een Sheraton hotel op zich iets comfortabeler was....
Op z'n minst hadden ze daar een betere matras dan wij hier....

Kwart over 6...

Heel zachtjes, zodat Willem niet wakker wordt, toch maar mijn reistas inpakken...
Als ik het gekreun zo hoor doe ik niet zachtjes genoeg....
Toch maar voorzichtig verder....
Half zeven....alles ingepakt op de toiletspullen na...
Zal ik nog eens proberen of ik een uurtje kan slapen....?

Half negen....dag slaap...
Willem komt boven, "wakker worden, opschieten we gaan zo weg"....
We gaan zo weg.....opschieten....??
Willem we zouden om half twaalf vertrekken....we hebben nog drie uur....!


Heel rustig aan pak ik de toiletspullen, verschoon de kattenbakken en veeg de bovenverdieping...
Ik kom beneden en zie Willem voor Netflix zitten...
Oh wacht, wat jij kan, kan ik ook...
"Willem opschieten, we gaan zo weg en je zou de kamer nog stofzuigen en de afwasmachine leeghalen"....
Hij schrikt op...."én de honden moeten nog uit en nog eten"....

Enfin, om kwart voor twaalf vertrek...
Uitgezwaaid door de buren die ieder cynisch met een paraplu beginnen met uitzwaaien....
Maar de zon is ons onderweg goed gezind....

Apeldoorn, Zwolle, richting Groningen A28....
En weet je dat ik meer van der Valk hotels heb gezien dan Mac Donalds.....
Die gekke vogel torent nog meer dan de rood met gele M, overal bovenuit.....
Tevens valt op dat campers het bijna winnen van caravans op de weg en ik geen enkele vouwwagen heb gezien....
Bestaan die dingen nog ...?

En dan kom je net voorbij Drachten, je

navigatie systeem geeft aan dat je 15 kilometer te gaan hebt....en ja hoor....donkere wolken komen samen daar waar Google Maps mij heen wil hebben....

Plens...regenbui...
En ik weet zeker dat Esther en Marcel die plensbui nu bovenop zich krijgen tijdens het opzetten van hun tent....

Aankomen op de camping... Willem die weer eens eigenwijs niet op de daarvoor bestemde parkeerplaats gaat staan....
Gevolg: hij moet hem honderd meter verder zetten...

De receptie...of eigenlijk meer de receptioniste Liske...
Wat een leuke meid...eentje met humor en een mooie ogen van een soort groen waarvan we niet wisten dat zo'n kleur groen bestond....


Willem en de slagboom...
Kopen we één kaartje extra om, voor één middag, met twee auto's het terrein op te kunnen om alles te lossen...
Willem de tenten en de honden en ik met de rest van de camping zooi....
Ga jij maar voor, zegt Willem nog...
Ik ben er door....
Willem niet, die staat er nog voor...en verder komt hij ook niet....
Ik schiet te hulp....tevergeefs...
Liske schiet lachend te hulp....
Voor één keer wil ze een uitzondering maken maar eigenlijk mag er maar eentje het terrein op....
Achter Willem beginnen auto's te toeteren....
Daar hou ik van zegt Liske....laten we een praatje maken....en geamuseerd begint ze met een heel verhaal....
Ik heb het niet helemaal begrepen, zegt Willem, kun je het nog eens herhalen....
En dan schieten we alledrie in de lach want Liske begint zo weer met een olijke blik naar de toeteraars, opnieuw.....

Ons plekje....C2 01

We komen aan en de regen stopt....
Een verzopen Esther en Marcel zijn bezig met hun tent op te zetten....
Ons plekje is fantastisch....
De honden kunnen we ruim kwijt en er stroomt zelfs een beekje achter de tent....
Dit keer lukt het Willem en mij samen zonder hulp de tent op te zetten....
Nou ja......
" Ik klink kortaf en boos maar dat moet je je niet persoonlijk aantrekken hoor" zegt Willem....

De tent staat....de inrichting is simpel....
Drie kratten minder scheelt echt aan ruimte in de tent....
Of toch niet....?
"Wampie dat luchtbed paste vorig jaar toch in de cabine?"....
Ja hoor Willem, en er stonden toen kratten naast....
Maar wat hij ook probeert, het past niet....
"Ik gooi hem er wel bovenop"....
Juist Willem...net als vorig jaar ...


We kijken het veldje rond....
Maatjes 48 komen eerst....
Dit is het veld der rondingen....
Het veld van Bourgondisch leven....
Op eentje na....een papa met twee kindjes in een tentje waarvan je bijna zeker weet dat ze daar met z'n drieën in opgestapeld moeten liggen....
En deze papa is de enige op het veld met maatje S.....
Oooooh vandaar....
Verder hangt er een vlaggen slinger van tent naar overkant tent, welke je doet vermoeden dat er eentje jarig is....
Wij houden deze gedachte tot en met de avond vast....
Echter rond een uur of acht, als hier het mølky spel tevoorschijn komt, blijkt de slinger te dienen als multifunctioneel volleybal cq badminton net....

Het wc blok.....

Da's wel een dingetje....
Twee minuten lopen zeker....
En gebouwd als labyrint....
En wc heb je maar niet zo gevonden tussen de wirwar van wastafels, douches, baby aankleedkussen gedoe, afwas gootstenen en anderszins te gebruiken hokjes....
Je dient er wat tijd voor uit te trekken dus een voorwaarde is dat je niet op knappen staat....
En dat sta je dus wel na een rit van twee uur en de nodige tijd voor het opzetten van een tent....

Oh ja, en we aten patat...
Patat met de lekkerste gehaktballen uit de jus ooit.....
Droge, heerlijke bruin te hard gebakken frietjes....een gezinszak voor drie personen is toereikend voor zes....
Waarschijnlijk zitten de mensen (maatje 48 t/m 56) al langer op deze camping

dus....

En de rest van de avond.....tja de rest van de avond....
Kletsen, lachen, schateren.....en en sorry lezer "blikjes bier achterover tetteren, flessen wijn ledigen, boeren en winden laten"....
Ofwel....wij kunnen ons prima aanpassen aan deze kampeer cultuur hier.....















Geen opmerkingen:

Een reactie posten