donderdag 27 juli 2023

27 juli 2023


Dag van:
Ja hoor.....hij is er echt voor opgestaan....
Stipt om drie uur 's nachts zit Willem beneden voor de tv WK vrouwenvoetbal te kijken....
En had hij nou het licht op de overloop niet laten branden, dan had ik daar niks van gemerkt....maar als ik ergens niet tegenkan is het wel licht in de nacht....
Ik hoef geen gehele duisternis, dat nou ook weer niet, maar om nou volop in het licht gezet te worden....nee.....
Bed uit, lamp uit, ik mijn bed weer in....
Gelukkig slaap ik in en krijg niks mee van 1-0 en 1-1....een scheidsrechter die niet voldoende ingrijpt, gemiste kansen, en een buitenspel doelpunt....

Dat krijg ik dan natuurlijk wel als ik 
's morgens wakker wordt....

Eerst de app met de dominee dames, dan Willem in geuren en kleuren en daarna nog een keer of tien herhalingen op tv....bij journaals, bij sport samenvattingen of gewoon tussendoor....
Soms denk ik wel eens dat vrouwenvoetbal meer bekijks krijgt dan mannenvoetbal...
En mijn onkennis van voetbal vraagt zich zelfs af of ik überhaupt wel verschil zie tussen vrouwen of mannen voetbal....
Die vraag moet ik alleen niet aan Willem stellen want ooooooh dan krijg ik het over me heen...
"Die mannen schieten veel harder dat heb je toch wel gezien".....
"Die mannen lopen veel harder dat zie je toch"....
Maar nee Willem, ik zie slechts elf figuren op een veld rondrennen, je kunt niet eens zien of ze wel of geen taille of tieten hebben....ik zie een bal....en ik zie de bal in, over of langs een goal gaan....of doelnet of hoe heet zoiets....
Pas bij een close up zie ik of het om een man of een vrouw gaat....
Maar goed....ik zei al...dat is mijn onkennis....


Sacherijnig van het weer en fysiek ongemak ga ik vanmiddag het overdekte winkelcentrum maar eens over....
De final sale is gaande....wie weet of die nog wat voor mij in de rekken heeft hangen....
En jawel hoor....

Dan doe ik ook maar vast wat boodschappen voor op de camping...
Mijn hoofd is echter nog een warboel van restanten werkgedachten, reisje Griekenland, verjaardag vriendinnetje en akkefietje Benji....nu moet ik daar dus ook nog een kampeer vakantie tussen wroeten....
Ik koop dus wel wat, maar ik vergeet pardoes de kattenbrokjes, wc papier en al wat je nog meer op zo'n camping aan eerste levensbehoefte nodig hebt....
Het is zelfs zo erg dat Willem me bij weggaan nog zei dat hij vanavond graag champignonsoep met broodjes wou eten, en ik maaltijdsalade in de kar gooi....
En het is dat ik de zelfscanner ook nog eens vergat en dus naar de kassa moest, dat ik er gelukkig op tijd achter kom....

De avond ga ik gezellig doorbrengen bij

mijn dochter en familie...
Even helemaal niks...
Niet nadenken over het regenachtige weer dat voorspelt wordt tijdens onze kampeervakantie, wie ons wel en niet komen bezoeken en wanneer, wat ik wel of niet mee moet nemen, of de zorgen over het achterlaten van een zielige Benji....
Het is heerlijk gemoedelijk in huize Kroezen....
Jongste kleindochter en vader spelen Fortnite....oudste kleindochter pubert op haar kamer en mijn dochter en ik hangen tegen elkaar en doen een soort van Pim Pam Pet spel op onze mobielen tegen elkaar....

We maken de gekste woorden, racen tegen de klok om die woorden te leggen en krijgen de slappe lach om onze onzinnige antwoorden....
Mijn schoonzoon fixt nog even een nieuwe ruitenwisser op de voorruit van mijn auto en voor we het weten is het elf uur en donker....
Als een haas naar huis dus voor Willem ongerust wordt....en dat was hij dus al....

Nu morgen de voorbereidingen voor de kampeervakantie....
Vinden jullie het heel erg als ik zeg dat ik er tegenop zie....
Al zul je zien dat het dan altijd wel weer mee zal vallen....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten