zaterdag 8 juli 2023

8 juli 2023


Dag van:
Nog een dagje afleiding voor mijn vriendinnetje maar vooral voor mij een dagje genieten van kinderen en kleinkinderen...
En daarbij toch een klein beetje alvast de verjaardag van mijn schoondochter vieren omdat we precies op haar verjaardag in het vliegtuig naar Griekenland zitten....

Het is een gekkenhuis op de weg....
Wat bezielt sommige chauffeurs toch...
Ooit hebben zij toch ook hun rijbewijs gehaald inclusief theorie examen....
Enfin, we zien Haarlem in zicht maar niet nadat we drie prachtige vliegtuigen vlak boven ons zien stijgen...
Ik snap dat je niet in een huis eronder wilt wonen maar oooooh wat vind ik het geweldig....en dan misschien ook wel omdat ik weer door rijd en niet de vijfde, zesde, twintigste van die dag over mijn dak hoor ronken....

Kleindochter staat alweer bij de deur....

Heerlijk zo'n ontvangst...
We gaan niet eens de huiskamer in maar lopen direct door naar de achtertuin....
Van bloedhete autorit naar iets minder hete gezellige prieel buiten...

Koffie en bijkletsen....
Plannen maken....
De Aziatische markt in Beverwijk....
Dan krijgt mijn zoon een migraine aanval...
Lekker naar bed nu Robbert...ogen dicht en hopen dat de pijn snel weg trekt of dragelijker wordt...
Wat is migraine toch een rot aandoening....


Een half uur later wil hij toch stoer mee....voor Annet, voor mama, Tamara en zijn kinderen...
Niet doen Robbert....het is niet over....blijf rusten....

Zo gaan Annet, Tamara, de kleinkinderen en ik even later op weg naar Beverwijk....
Nou........ Haarlem kijkt Arnhem wel....
Overal wegen opgebroken en overal wegwerkzaamheden....en dus file, file, file...
We gaan terug....dit wil je niet met deze hitte....
Ongelofelijk dat we op een stukje van 150 meter drie ongelukken tegenkomen...
Bij het stoplicht een botsing, met voorbij het stoplicht een motor, zó in de kreukels dat het eruit ziet alsof hij zo uit de schredder van de sloop komt.....en nog eens vijftig meter verder bij een afslag alweer iets....
Drie politie-eenheden op honderdvijftig meter....
Nu hopen dat hier niet teveel personeelstekort heerst bij het Korps politie....

We rijden snel door naar het centrum...


Ook daar zijn leuke cadeautjes en vooral winkeltjes...
Tjonge wat is Haarlem al vol toeristen...
De toren van Babel met al zijn verschillende talen is er niets bij vergeleken...

Eerst naar mijn India winkeltje....alleen die geur is al heerlijk....
Wierook, India katoen, en de klank van tingeltangel of windgong.....
Geen weer om kleding te passen, maar ik doe het wel....
Zo vaak kom ik hier immers niet....



Dan het cadeautje voor mijn schoondochter.... Engelse lekkernij voor de kleinkinderen....en nog een cadeautje voor hun rapport....
Heerlijke verwendag...en dat mag ook wel eens....
Wat is Haarlem toch een leuke winkelstad...
Niet voor niks door de ANWB verkozen tot beste winkelstad van Nederland....
Zelfs in Amsterdam kom je niet zo'n variëteit in snuisterijen winkeltjes tegen....
IJsje....?.....tuurlijk een ijsje bij deze hitte...
Nee, oma niet....die is niet zo van het ijs....

We sluiten af met een gezellige maaltijd in

het prieel en een goed gesprek....gelukkig ook met Robbert die weer wat is opgeknapt....
Het was gelukkig niet zo'n heftige aanval dit keer,die een paar dagen aanhoudt....

Nu op naar huis....
Dag oma, het was een fijne dag....
Dag lieve schatten allemaal....

Ik heb nog een visite afspraak bij de buren waar Willem al heerlijk heeft zitten barbecuen....
Ik krijg nog net een glas sangria mee....
Ook hier volgen weer kwetsbaar mooie gesprekken op hun vlondertje....


Nog even praten Willem en ik na....
Dan dat bericht....'niet schrikken hoor mam maar we zijn net thuis uit het ziekenhuis want Isa had een blijvende te snelle hartslag, ze moest naar de afdeling hartbewaking'.....

Nou schrik dan maar eens niet als oma...
Op papier...ofwel in de app, klink je heel rustig, maar ooooh dat hart van mij gaat nu zelf toch ook tekeer....
Het is nu gelukkig dan wel weer goed en het hart klopt weer rustiger, maar in je achterhoofd spookt de hartafwijking van haar andere oma en haar vader...
Het zal toch niet zo zijn dat.....
Mijn dochter en ik zijn keien in elkaar geruststellen blijkt vanavond wel....
Alles komt goed....en we gaan verdere onderzoeken afwachten...

De dag is voorbij... inmiddels alweer de nieuwe dag begonnen....snel het bed in...op de dekens dit keer....veel te warm eronder....














Geen opmerkingen:

Een reactie posten