zaterdag 10 februari 2024

10 februari 2024


Dag van:
Had ik het gisteren nog over de vráág of ik in het vakantieritme kon komen....??
Het bleek geen enkel probleem....

-De laptoptas staat dat wat ik hem gistermiddag nog neer kwakte, onder de keukenstoel en met een beetje pech, staat-ie daar over tien dagen nog.
-Schoolspullen????? wat zijn dat.....
-Lunch is het nieuwe ontbijt......
-Uitslapen.....het nieuwe opstaan......
-De hele dag schieten YouTube, WhatsApp, Instagram en andere apps op mijn mobiele telefoon door het beeld....
-Op de stoel kun je me nu al uittekenen.....
-De koffiepads zijn al bijna op.....
-Willem praat tegen me, maar ik hoor niets want ik heb bananen in mijn oren......
-Ik ga en sta waar en wanneer ik wil....
-Er ontstaat al een lichte relatie irritatie....
-Elke stille hoop dat Willem zoals gewoonlijk de deur uit gaat wordt beantwoord met ‘Nee hoef niet, ik heb ook vakantie’......en hij snurkt alweer....
-Een uur is in de beleving van Willem in werkelijkheid (ruim) een minuut......
-De afstandsbediening is verboden terrein en kent slechts acht knoppen,  te weten; sport, sport, sport, sport, sport, sport, sport en sport.....
-Echtelijke gesprekken beperken zich tot; heb je de boarding passen al, wat eten we straks, weet je al welke bus naar Drama rijdt dinsdag, kijk nog eens wat het weer in Thessaloniki en Exochi is, jij snapt ook echt niks van voetbal.....

En verder staat mijn koffer boven nog te wachten om gepakt te worden....
Verdiep ik me toch maar even in Griekse buslijnen en bustijden....en ben blij dat ik in ieder geval de Griekse tekens ken om dit te ontwarren....

We krijgen een onaangenaam

verontrustend berichtje van Dimitris dat de Griekse boeren staken....
Hij is mega ongerust dat we nu, de wegen afgezet worden door de αγρότες (agrótes- boeren), niet de bergen in kunnen komen.....
Nou, kom maar op met die boeren.....ik zal ze in onvervalst Nederlands even vertellen dat wij oude mama Vicky 90 willen zien worden.....en dat het waarschijnlijk de laatste keer zal zijn dat we haar zullen zien....
Flinke boer die mij tegenhoudt....

Het online inchecken is zoals altijd weer, een probleem....
Het kan nooit eens gewoon of soepeltjes verlopen....
En pas na het downloaden van twee apps heb ik de boarding passen....lach niet....gewoon in mijn mail.....
Hadden ze die nou niet meteen daar naartoe kunnen sturen.....
Jongens touroperators....ik heb vakantie en geen vakantiebaantje als administratief medewerker....


Omdat de cadeautjes voor Griekenland nu toch al een week behoorlijk in de weg staan, en mijn koffer nog leeg ligt te wezen, zeul ik het hele zootje vrolijke verpakte presentjes naar boven....open de klep van de koffer....prop de cadeautjes erin en......
Volgend probleem......
Waar laat ik nu mijn kleren.....?
En ....waar laten wij onze toiletspullen, want die kunnen niet in de handbagage in de cabine mee....daar mogen immers geen vloeistoffen in......
En nee, ik ga niet nóg meer bagage reserveren bij Aegan Airlines.....
Dat wordt dus kleding over elkaar aan of twee dagen hetzelfde dragen....KAK!!....

Enfin, de Griekse voorbereidingsperikelen zijn

alweer in volle gang....
Niks loopt zoals het lopen moet maar het zal wel weer goedkomen.....zoals altijd.....
Nu eerst morgen maar eens de verjaardag van kleinzoon Michael vieren.....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten