woensdag 21 februari 2024

21 februari 2024


Dag van:
Dat gevoel dat je gister laat uit school thuis kwam, je bed opzocht , in slaap knalde, de volgende ochtend wakker wordt en dan ligt te kijken ' huh lig ik in mijn eigen bed ligt en zit ik niet achter mijn bureau?".....
Dat samen met dat gevoel van, wie is die man die 's morgens de koffie drinkt die ik gezet hebt.....

Maar goed.....ik spring maar weer in de auto, woensdag is tenminste geen overdrukke verkeersdag, en ik ga naar weer naar mijn tweede thuis dat school heet....
Op de brug stopt voor mij een auto met een soort noodrem en dus zet ik mijn auto ook maar in de ankers....en hoop dat degene achter mij het anker ook uitgooit....
Het bijrijdersportier van de auto voor mij vliegt open, er duikt een hoofd naar beneden dat als een waterval begint over te geven op het asfalt....
Oei....die is goed ziek.....
Om de eventuele stank te vermijden draai ik mijn raam maar dicht.....
Achter mij begint het getoeter dat ikzelf maar nalaat want de man heeft vast al genoeg aan zijn hoofd....
Het portier sluit zich weer en de Dusseldorfer (ja het was een Duitser), rijdt door.......nog geen tien meter verder gaat het portier van nu de rijdende auto alweer open.....
Weer dat hoofd dat een snoek duik neemt....en weer komt de auto tot stilstand maar nu in rustigere toestand....
Nu kan ik er echter langs, dat scheelt.....
Drugs, drank, ziek of een slechte bestuurder denk ik nog ....en rij door.....

Op school lopen nog wat meer slaperige

hoofden, net als de mijne, door tot laat gewerkt te hebben, rond ....
Vandaag heb ik lessen over emoties....
Boos, bang, verdrietig, blij....
Was je vroeger boos omdat je zusje of broertje je speelgoed afpakte....nee, nee.... tegenwoordig ben je boos omdat je niet op de iPad mag.....
En verdrietig hoef je niet te zijn juf want mama geeft je een kusje en dan ben je blij....
Dat is dan gelukkig wel hetzelfde gebleven....
Bang voor vliegen doet mij mijn wenkbrauwen even fronsen.....
Kijk spinnen begrijp ik, maar vliegen....?
Ooooooh juf toch.....geen bromvlieg natuurlijk maar vliegen in een vliegtuig....
Tuuuuuuurlijk da's tegenwoordig toch heel gewoon voor kleuters dat ze op vakantie in een vliegtuig zitten....
Word ik nou echt ouderwets....?
Maar het fijnste antwoord over blij zijn was toch wel "ik ben blij op school".....
En daar werd deze juf ook blij van....

Dan gaan we proberen ook echt boos, blij, verdrietig en bang te kijken....voor de foto....
Maar dat valt nog niet mee want tuurlijk schiet je dan in de lach....

Toch lukt het een paar aardig....
Één jongedame weet zelfs hoe je verliefd moet kijken....
En nu hangt de deur dus vol met die zogenaamde boze en blije of verdrietige gezichtjes, en één verliefde, onder het juiste kleurenmonster.....

We weten allemaal goed wakker te blijven vandaag, mede dankzij een vrolijke inval ondersteuner....en we zijn zelfs nog zo creatief dat we van het nieuwe hok in de gang een rust/slaap ruimte maken voor een leerling.....
Nu kan er én gewerkt, én gespeeld, én geslapen worden....
Vanaf dat moment snap je niet dat je ooit zonder zo'n hok hebt gekund, terwijl je de dag ervoor niet snapte wat je nou met zo'n onding in de gang aan moest....

Thuis is het alweer rustig....

Had Willem maandag vergadering en het nachtelijke bezoek aan de dierenarts (Blitz knapt dankzij de medicatie gelukkig weer op), dinsdag koor repetitie....vandaag eet hij bij één van zijn dochters....
Je zou nu toch bijna vergeten hoe die man eruit ziet met wie je samen in één huis woont....

We dollen nog wat met wat collega's per app.... één van hen heeft namelijk een man met griep thuis liggen en dan weet je het wel....
Dat weten wij dames wel raad mee....
Ik stuur voor de zoveelste keer kaartjes naar mijn kleindochter bij wie de muur al aardig vol begint te hangen....en hoor dat ze eindelijk even onder de douche mocht nadat ze haar met drie man naar boven hebben getild zodat er maar niks mis zou gaan....
De pijn begint eindelijk wat te zakken maar de last blijft erg zwaar.....
Lief dapper kleinkind.....


Morgen typdag en nog één keer oudergesprekken....
Het zou eigenlijk mijn vrije dag zijn maar ach.....als ik aan Griekenland terug denk, schiet de vrijheid toch wel in mijn hoofd.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten