vrijdag 23 februari 2024

23 februari 2024


Dag van:
De laatste werkdag van de week...
En óf je die voelt.....
Zeker als die week bestond uit ook nog eens twee middag/avonden oudergesprekken....
Zelfs de euforie van 'Wamp je hebt ze allemaal gehad' voel ik even niet....
De vrijdag; met een verdrietig gesprek en een leerling extra....
De vrijdag; met kleuters die het leren voor deze week wel gehad hebben, jou mooi met je lessen over de k en over kleuren laten zitten en alleen maar vragen om meester Frans en Simsala Saartje (filmpjes voor kleuters van een te gekke meester).....

De vrijdag; thuiskomen, op de stoel ploffen en geen boe of bah meer kunnen zeggen maar weten dat je nog naar een feest moet....
Onze bevriende dominee en haar vrouw zijn 12 en een half jaar getrouwd en dat mag gevierd worden....
Ik weet alleen nog niet even hoe.....want ik kom mijn stoel niet af....
Ik probeer mezelf op te peppen......
Wat haal ik de energie vandaan....?
Gelukkig zitten we nog wel even in de auto voor we er zijn ...
Willem vindt het stil in de auto, maar dan moet hij maar tegen zichzelf in z'n achteruitkijkspiegel gaan praten, want ik heb de moed even niet....

We komen aan bij een leuk en vrolijk

verlicht uitziend pand....
De Streekgenoot heet het ...
Willem sjouwt zijn muziekspullen naar binnen, ik sjok erachteraan en hou deuren voor hem open ....
Binnen is het al even gezellig als dat het er buiten uitzag....
Het happy anniversary couple staat al klaar.....
Als er aardig wat mensen binnen zijn volgt het optreden van Willem en Jolande, volgt het eeuwenoude huwelijksalfabet en volgt de toespraak....
Ik knap wat op na de eerste kop koffie en een glas witte wijn.....
De muziek gaat aan, er kan gedanst worden...
Jeeeeeetje dat is lang geleden dat ik dat deed...
Maar Willem trekt me de dansvloer op en begint met zijn eigen gekke bokkensprongen.....


Dan ben ik toch echt wel weer wakker....
En wat vinden er mooie gesprekken met mensen die ik eerder en nooit eerder ontmoette plaats.....
Het ene na het andere mooie gesprek....
Tot je dan op een gegeven moment vol zit....en de dansvloer weer opgaat....
En geloof me....als Willem zegt "we moeten naar de honden nu hoor", heb ik nog niet in de gaten dat het al bijna twaalf uur is....
Ja, tijd om te gaan....'we danced the night away'.....
Raar, dat ik mijn voeten pas voel als ik

naar de auto loop....of strompel zeg maar....
Want je kan je op die dansvloer dan wel weer 18 voelen.....maar oh wee als je dan weer buiten staat.....
Dag allemaal, het was een fantastisch feestje.....!!!!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten