donderdag 22 februari 2024

22 februari 2024


Dag van:
Typerdetyp gaat het toetsenbord van de laptop...
Al vroeg in de ochtend zit ik met mijn neus in de ondersteunde communicatie artikelen en boeken en probeer een kwaliteitskaart in elkaar te zetten.....
Definities, doelstellingen, werkwijzen enz....de zinnen knallen mijn vingers uit, het toetsenbord op en de printer uit....
Dan open ik maar weer eens de yurlspagina van het grote thema vier elementen en zet gebarenfilmpjes erbij....
Mijn typdag is een feit....
Maar dan toch echt niet langer dan één uur want als ik langer wacht vind ik straks geen parkeerplek meer op het terrein van school....

Een ontzettend gezellig interview op Radio Gelderland vergezelt mij op mijn rit naar school.....
Het gaat over de maan die zaterdag weer vol aan de hemel zal staan, en het gedrag van de vogeltjes....
De maan die zaterdag en in dit seizoen een volle maan is....
Maar wat zegt nu dit seizoen....?
Vroeger lag er in februari nog sneeuw en was het een bibber koude winter....
Nu is het buiten dertien graden en lijkt het ondanks alle regen wel lente.....

Dus, zo vertelt de vogelaar bij Omroep Gelderland krijgen de vogeltjes een heel romantische bui bij volle maan....
Ze zijn ook heel druk want het eten is nog schaars en bij dit licht van de maan is het stukken makkelijker nog voer te vinden....
Nacht snacken dus....want ook alle insecten zijn actief bij volle maan....
Hadden ze beter niet moeten zijn voor hun eigen bestwil maar voor de vogeltjes een fijne bijkomstigheid....
En de volgende vraag gaat over de vogeltjes een de storm...
We hebben immers weer een storm die over ons land waait....storm Louis.....
Weten de vogeltjes dat de storm eraan komt en hoe handelen ze dan....?
Er is echter nog nooit aangetoond dat vogels weersverwachtingen kunnen aanvoelen....behalve dan een seizoenswissel bij trekvogels....
Het gebeurt daarom regelmatig dat vogels verrast worden door de storm en in een windvlaag een kant op geblazen worden die verre van hun bedoeling lag .....
Was Spanje de richting, je kunt zo maar in Siberië terecht komen.....


Met zulke verhalen is je weg naar school echt een plezierritje.......
En het maakt zelfs het feit dat je geen parkeerplek kunt vinden minder zwaar.....
Uiteindelijk helemaal aan het eind van het terrein vind ik een plekje dat eigenlijk geen plek is om te parkeren, maar goed ik sta ...

In de klas is het een gezellige boel....alle kinderen spelen en de anderen zijn gezellig aan het bijkletsen....de sfeer is goed....
We wisselen werkervaringen en goede tips aan elkaar uit.....
Fijn om zo eens te kunnen bijpraten terwijl de kinderen heerlijk bezig zijn....!

Nu de laatste ruk oudergesprekken...het zijn weer vier mooie gesprekken en tevreden verlaten we om kwart over zes de school....
Nee Wampie, niet naar je bekende parkeerplaats maar helemaal naar het einde lopen....oh ja.....

In één rechte lijn rij ik naar de Action om

een aantal van de tips van vanmiddag te verwezenlijken....
Om zeven uur duik ik het cafetaria in om maar even een frietje te halen....want Willem is de avond weer bezet....
Hij voert zijn Toon Hermans cabaret voor de zoveelste keer op....het verveelt hem nooit....
Helemaal gezellig als je dan in zo'n cafetaria zit en je vriendinnetje met twee collega's binnenkomt....
We kletsen even bij over de uitslag van haar röntgenfoto's.....
Artrose in beide heupen en knieën....een hard gelag.....

Thuis nog even wat tv kijken.....
Dat onrecht weer voelen dat de moeder van Navalny wordt aangedaan overheerst boven de opluchting dat zij haar zoon nog heeft mogen zien.....
Morgen nog één werkdag van deze week....en wat een eerste week na de vakantie was het zeg....
In drie dagen al vijfendertig uur gewerkt....
Je moet er wat voor over hebben om je vakanties te verdienen.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten