dinsdag 6 februari 2024

6 februari 2024


Dag van:
 Heerlijk vandaag om al die reacties op de blog van gisteren te lezen en te horen....
Het spreekt nogal in ons dus die rommeligheid.....
Één van de reacties op de stelling van gisteren 'als een rommelig bureau een teken is van een rommelig hoofd, wat zegt een leeg bureau dan over je?', was ....."nou dan heb ik een opgeruimd hoofd".....
Op zulke momenten ga ik dan direct bij mezelf na.....een opgeruimd hoofd, zou ik dat ook kunnen.....?
Nou reken maar van niet....want waar ik met de bezem vooruit de rotzooi op veeg, valt de rommel achter me alweer neer....
Ik ken wel die momenten dat ik boos ben en dat ik dan ga opruimen....
En aangezien ik ook al niet snel boos te krijgen ben, staat die bezem vaak in de hoek....stil te staan....zonder werk.....
Maar wel leuk die discussies.....

Op mijn werk was het vandaag rustig....

Ik had een nieuwe assistente die ingewerkt moest worden en zomaar alle leerlingen waren er....
Meestal is er wel eentje ziek of moet er een doktersbezoek afgelegd worden, maar vandaag niet....
Het is de laatste week voor de vakantie....
En al weet ik dat het nog heus geen lente is, pleeg ik die vakantie met nadruk toch voorjaarsvakantie te noemen en geen carnavalsvakantie....
Ja, ja....ik weet het....ik hoor al de woorden  "maar het is wel carnaval".....
En inderdaad....dat is het komend weekend ook.....
Maar als je zo'n hekel als ik aan carnaval heb dan probeer je alles wat daarmee te maken heeft te vermijden.....
Ik schrok me dan ook danig een hoedje toen ik las dat Griekenland zelfs drie weken carnaval viert....!!!!!....
Het woord Apokries is het Griekse woord voor Carnaval en duidt de periode van 3 weken voorafgaand aan het vasten aan.....
Drie weken!!!!!!......
Apokries betekent letterlijk ‘afscheid van het vlees’......
Van oudsher is Carnaval een eetfestijn..... Deze dagen waren de laatste mogelijkheid om zich te buiten te gaan aan vlees, want op maandag na de Carnaval is het gedaan met de pret.....
Drie weken feest dus, eindigend met de vasten vanaf “Schone maandag” (Kathari Deftera)......
Tijdens Carnaval gaan veel mensen verkleed de straat op.......
De mensen feesten op straat en in bars en cafe's en er wordt met confetti naar elkaar gegooid......

Ook de carnavalsoptocht is een bekend fenomeen in Griekenland.......
Laat alsjeblieft de schone maandag als wij aankomen, het dan ook schoon zijn en al die ellende een beetje voorbij zijn.....
Waarbij ik dan ook weer niet hoop dat ze ernstig aan vasten doen want dan vallen we met ons neus mooi buiten de boter wat lekker eten betreft.....
Maar goed ..... carnaval dus.....
Één dag carnaval op school wordt al één grote overlevingsslag voor me .....
Toch heb ik alle moed verzameld en vandaag met de kleuters een clowntje geknutseld....
Goed bezig Wampie....!!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten