woensdag 7 februari 2024

7 februari 2024


Dag van:
Vanmorgen hoor je door de gangen maar één steekwoord: 'vrachtwagen'.....
De hele weg voor de afslag naar school staat vast en niemand weet waarom....
Ja iets met een vrachtwagen....een vrachtwagen waar we allemaal langs moeten, zowel de linkerhelft als de rechterhelft....
En het is donker...er knipperen allerlei lichtjes, lampjes, waarschuwingsteken en weet ik veel allemaal....
Daar moeten alle busjes met kinderen ook straks langs..... het zou wel eens een lange ochtend kunnen worden waar het gaat om kinderen ontvangen in de klas.....
Zoiets had van mij nou wel met carnaval mogen gebeuren....maar nee.... natuurlijk gebeurd zoiets vandaag....

En verder viel alles van mijn schouders vanmiddag....
Alle handelingsplannen en ontwikkelingsperspectief plannen zijn geschreven,  geprint, zitten in enveloppen klaar om meegegeven te worden, zijn alle leerlingen besproken en verslagen goedgekeurd en heeft de nieuwe collega haar eerste drie dagen erop zitten en dat verliep prima.....
Nu is het, behalve de hoestbuien waar ik af en toe compleet in blijf hangen, alleen nog een kwestie van leuke dingen doen en genieten....

Eigenlijk heb ik door drukte de politiek de laatste tijd niet zo gevolgd....
Vandaag verneem ik echter dat Omtzigt zich heeft teruggetrokken uit de formatie besprekingen....
En nou kun je daar natuurlijk van vinden wat je er van vindt, puur gebaseerd op het feit dat hij is opgestapt....
Maar ik loop weer eens aan tegen de dingen waar ik zo vaak tegenaan loop...
Niet alleen in de politiek maar eigenlijk bij zoveel dingen....
Want het gaat niet om het feit maar och och och, daar komen de oordelen....de veroordelingen.....
Te zielig voor woorden als je bekijkt dat ze niet eens de achtergronden kennen die de partij tot deze beslissing bracht....
Oooooh ja....je hoort van allerlei

achtergronden en oorzaken.....het zijn echter allemaal stuk voor stuk speculaties, vermoedens, invullingen die misschien kant noch wal raken.....
Omzigt zou moe zijn, hij zou op grond van de laatst ingebrachte financiële informatie, die hij volgens zeggen allang kende, gestopt zijn ...hij zou ....hij zou....hij zou ....
Maar niemand weet het zeker en toch wordt hij verguisd en door het slijk gehaald....
Het kán natuurlijk ook de waarheid zijn maar je weet het niet....
Het zou misschien een domme beslissing kunnen zijn, maar je weet het niet....
En daar gaat het nu ook even niet om....
Het gaat mij om het feit dat de valse tongen al los zijn zonder ook maar iets werkelijk te weten.....
Zoals dat zo vaak gaat....niet alleen in de politiek....

Ach ja....de opluchting en blijdschap omdat ik (voor eventjes natuurlijk) het werk heb afgerond....het onbegrip om veroordelingen...ze gingen vandaag hand in hand.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten