vrijdag 9 februari 2024

9 februari 2024


Dag van:
Ik heb het heus geprobeerd.....
Écht waar.....
Ontzettend m'n best gedaan.....
Maar ik kan het oprecht niet..... carnaval vieren dus.....

Oh ja.....ik heb genoten van de kinderen die glunderend binnenkwamen in stoere, mooie, lieve, te gekke outfits.....
De een nog mooier dan de andere....
Prinsessen, unicorns, politieagenten, piraten, boeven, dino's of waren het draken?, wortels (ja echt), malle hoedjes, maffe pruiken.....

En in de kring heb ik de woorden

serpentines en confetti aangeleerd....
Er zelfs mee gestrooid....
Ik heb zelfs geleerd dat je serpentines moet blazen....wist ik veel.....
Ik heb het bloemetjes gordijn en het paard in de gang op het digibord laten klinken....
De Snollebollekes zelfs.....
Maar het lukte me niet om ook maar de C van het carnavalsgevoel te krijgen....laat staan het hele woord.....

Naar de grote gymzaal ben ik zelfs geweest....

Daar waar de prins van een of andere vereniging het woord deed....
Waar heuse dansmariekes in korte rokjes hun benen in de lucht gooiden en een radslag maakten....
Maar ik kon alleen genieten van mijn losgeslagen leerling die vooraan de rij dansmariekes liep en van die kleine eigenwijze kleuter uit mijn klas die met de dansmariekes mee danste en nog bijna de goede pasjes nadeed ook......
Maar ik vluchtte toen de polonaise begon....
Aan mijn lijf geen polonaise...nu niet....ooit niet....nooit niet.....

Maar ik heb het geprobeerd.....

Ik heb met één heup gewiegd....
Zelfs een arm in de lucht gehouden....
Chips en limonade uitgedeeld...
Maar geen carnavals gevoel gekregen....
Het is en blijft aan mij niet besteed.....

En om half vier ben ik total loss naar huis gereden....
Er was nog niet eens ruimte voor een vakantiegevoel.....
Kon ook niet want er was nog een taak te verrichten....
Willem heeft een optreden vanavond waar ik ook, als publiek, heen moet, en hij moet vroeg eten....
Haast geboden dus....want er staat ovenschotel op het HelloFresh menu ....
Alles loopt echter op tijd en precies om half zes vertrekt Willem om de voorbereidingen met de klezmer band te treffen....

Zelf mag ik nog even bijkomen.....
En wat doe je dan op zo'n moment....?
Je pakt een kop koffie en zappt op de afstandsbediening....
En wat is dan het eerste wat je zappt ....?
Juist.....het hart van carnaval.....
Een programma over alle ins en outs rond dit feest....
UIT DIE TV.....!!!!!

Dan maar omkleden en rustig aan naar de zaal rijden....
En niet nog eens op je mobiel kijken dus....niet de app van Willem gelezen hebben dat het optreden niet om acht uur maar om kwart voor acht begint....
En hoe laat kom je binnen....?....20.17 uur....
Zucht....

Maar het optreden is leuk....

Ik hou van die klezmer klanken....
In de Joodse wijk in Parijs luisteren we er vaak graag naar....
Klezmer is van origine de instrumentale muziek van de Jiddisch sprekende Asjkenazische Joden in met name Oost-Europa......
Tot deze cultuur behoren ook Jiddische liederen, een stijl in de traditionele zangkunst.....
Maar die liederen zijn ons bespaard gebleven....
De band is slechts instrumentaal....
Maar leuk is het....!!

Morgen maar eens kijken of ik in het vakantie ritme kan komen....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten