maandag 19 februari 2024

19 februari 2024


Dag van:
De school app, het oudernetwerk, het ratelt vanmorgen maar door....
Mijn vriendinnetje die foto's moet laten maken in het ziekenhuis belt dat een collega haar brengt maar vraagt of ik haar wil halen.....
De normale werkweek zwaait de vakantieweek uit zullen we maar zeggen...
Zelfs beneden ligt Bengel languit op mijn stoel.....
Vrouwtje komt toch niet zal ze wel denken....
Maar vrouwtje kwam mooi wel en moest dus op de bank zitten....

Nu eerst wat zakelijke prive dingen

regelen die al te lang op zich lieten wachten....
Ik heb een hekel aan die dingen maar ze moeten wel gebeuren....

Maar daarna...yeahhhhh daarna.....heerlijk voor de vogeltjes aan de gang...
Het liefst zou ik ook in de tuin aan de gang gaan maar het is een vieze natte modderige kliederzooi....en de vlonder is spekglad....
De tuin moet dus nog maar even wachten...
Ook veel fijner om te doen als de zon schijnt....

Het mag dan wel niet zo grauw en grijs zijn als gisteren, maar blij wordt je er vooralsnog ook niet van...
In ieder geval wel blij genoeg om de vogels weer van voer te voorzien want die hebben inmiddels alles alweer op wat ik ze een paar weken geleden voorschotelde....

Ik verzamel de lege kokosnoten weer,....pak wat vetbollen....verwarm die in de magnetron....prak ze.....doe wat vogel pindakaas, boter en gedroogde meelwormen erdoor....en vul de kokosnoten ermee....

De natte pinda's gaan uit de kokers en ik strooi er verse nieuwe in....

Nu het nieuwe vogelhuisje nog ophangen dat ik gisteren op de kop tikte bij Hodgepodge....
Kijk aan, de vogel klus zit er weer op....
Ze kunnen er weer een paar weken tegenaan en de vogelhuisjes hangen te huur....

Maar dacht ik nou werkelijk dat ze er een paar weken mee zouden doen....?
Aan het eind van de middag is één kokosnoot al compleet leeg gepikt door die gulzige snaveltjes....
En de zonnebloempitten die in een koker zaten zijn al voor de helft op.....
Het moet hier niet gekker worden....

Dan begin ik toch ook maar eens aan werk te denken...
Hoe plan ik mijn week in....
Twee avonden oudergesprekken....morgen zelfs tot half negen....

Donderdag heb ik een zogenaamde typdag, dat komt goed uit want dan kan ik als taalcoördinator aan de slag....
En voor tussendoor maak ik nu lessen voor de kinderen....
Leuke lessen want volgende week wordt het schoolbrede thema 'de vier elementen' geopend....
Lucht, aarde, water en vuur....
En ik wil beginnen met aarde....
Wat er onder de aarde leeft, maar ook zakjes planten en laten groeien....
De komende weken dus veel voorbereidingen treffen....
Een leuke themahoek lijkt me ook een leuk plan ...
Een parasol waaraan steeds thema dingen hangen en waaronder ze kunnen spelen....
Och de ideeën beginnen alweer in mijn hoofd te borrelen....

De vakantie zit er echt op....

Griekenland zit nog wel heel dichtbij me....
De zorgen om mijn kleindochter die extreem veel pijn heeft, nemen toe....
Het gips is nu iets losser gewrikt maar mag er absoluut niet af om te kijken wat er daaronder loos is...
Ze krijgt de zwaarste pijnstillende medicatie die een kind mag hebben....
Blitz is goed ziek, geeft over en heeft diarree....
Lusteloos ligt ze voor het open haardje....
En eten doet ze al anderhalve dag niet....
En toch moeten we morgen weer aan de slag....
Gemengde gevoelens....

En met dat ik dit schrijf is Blitz toch met spoed naar de dierenarts want hij geeft plassen bloed over en de diarree is een blubberige bloedmassa....
Duimen maar weer.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten