zaterdag 11 mei 2024

11 mei 2024


Dag van:
 's Nachts een paar keer wakker worden en kijken of er nieuws is over het Songfestival en onze Joost....
Maar nog niks....
Ja sorry, ik ben nogal een Songfestival fan.....
Dat ben ik al vanaf dat ik mij kan herinneren....
Samen met mijn ouders en zus kijken met papier op schoot om onze eigen punten te geven....
Ik zal dus wel zo'n jaar of zes, zeven geweest zijn....
De keer dat ik op mijn verjaardag notabene keek en het Songfestival werd onderbroken door de Enschedese vuurwerkramp, zal ik nooit meer vergeten....
Net zoals ik dit jaar nooit meer zal vergeten, want rond twaalf uur in de middag komt het nieuws dat Joost is gediskwalificeerd....
HOE IS HET MOGELIJK ....??????
Hoe is het mogelijk dat er mensen

ongestraft elkaar de hersens in kunnen slaan, ongestraft buiten op het plein voor de grote zaal waar het Songfestival in Malmö plaatsvindt mensen protesteren en de boel kort en klein slaan....en één verbale bedreiging van een zenuwachtige zanger hem fataal wordt.....
Ik vind het buitenproportioneel.....
Net zoals ik ondertussen het een schande vind hoe ze met een Marco Borsato omgaan om hem zo lang te laten bloeden zonder ook maar één bewijs te kunnen leveren.....of veroordeling uitgesproken is.....
Je hebt bedacht, maar nog niet schuldig...!!
In wat voor wereld leven we toch.....??
Hoe maken we elkaar kapot.... 
Is het niet op de vuist, met wapens, al dan niet met open vizier, dan is het wel stiekem, hypocriet en buiten alle proporties.....
En nee, ik weet niet wat Joost gezegd heeft dat zo bedreigend zou kunnen zijn....
En inderdaad, je moet op je woorden letten....zoals je tegenwoordig helaas overal op moeten letten omdat je voor het minste geringste ergens op afgerekend wordt.....
Het is dát ook allemaal niet dat me het ergste stoort....
Maar wat me wel het meeste stoort is dat er weer iemand kapot gemaakt wordt zonder dat hij nog maar schuldig bevonden is bevonden, want het onderzoek loopt nog....

Althans, onderzoek afgerond maar de zaak wordt pas maandag beoordeeld....
Beoordeling betekent nog geen veroordeling......
Zouden ze zo bang zijn geweest voor sympathie stemmen.....
In de sport is het zo dat je je wedstrijd speelt en dat als achteraf blijkt het oneerlijk is gegaan, je medaille afgenomen wordt....
Waarom niet Joost mee laten doen en als achteraf blijkt dat hij écht fout zat alsnog zeggen "soort maar de tweede wordt eerste".....

Is hier misschien ook verschil van

culturen....
Zoals de NPO mevrouw al zei "in Nederland is verbale agressie niet verboden en wordt al als gewoon een te tolereren gezien"....
Niet dat ik dat goed vind hoor....
Je mag wel alles zeggen (prima) maar moet je ook alles zomaar willen zeggen.....
Ik merk dat ik dit schijnheilige gedoe allemaal erg onrechtvaardig vind en dat ik daar steeds slechter tegen kan.....
Voor mij hoeft dat Songfestival niet meer.... Willem wil nu juist wèl kijken.....

De hele dag volgen we elk bericht dat maar binnenkomt....
Via sociale mediakanalen, via tv, nieuws pagina's enz.....
Het blijkt dus iets met een cameravrouw te zijn....
Euhhhhh, niet met de vrouw maar met de camera zelf....
Een dreigende beweging of gebaar naar de camera.....
Wilde hij de camera misschien gewoon wegduwen....?
Omdat deze dame buiten alle afspraken en herhaaldelijk verzoek van Joost bedreigend dicht tóch binnen zijn comfortzone kwam....
Wie bedreigt wie, vroeg ik mij dus direct af....
Je zou je bijna afvragen of dit geen omkoping of vooraf opgezet rot geintje is.....
Of iets om mensen van de Israël protesten af te leiden misschien....?


Maar wat we ook lezen of horen, Joost zien we niet....de hele dag niet....en op de avond op het podium dus ook niet....
Terwijl ik zo tot het laatste moment gehoopt had dat.....ach je weet wel....dat hij toch nog mocht meedoen....
Zoveel protest tegen deze diskwalificatie en best ook solidariteit door alleen schriftelijk te stemmen of zelf afwezig te blijven..... Europapa te zingen op het moment dat hij op moest komen....een simpel dankjewel Joost aan het eind van het optreden van de zangers van Estland.....
Zelfs een luid Europapa op het plein bij de ingang toen men voor de show naar binnen mocht....

Ja Willem heeft gekeken....ik ben wat

anders gaan doen en keek af en toe mee....maar ik was wel bij de puntentelling....
Een puntentelling met een sterk politiek karakter....
Wel met een winnaar die ik kon waarderen....

Maar och wat zal hier nog lang over nagepraat worden en die steen op mijn maag zal daar nog wel even blijven liggen....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten