maandag 13 mei 2024

13 mei 2024


Dag van: 
Lieve schat
64 tulpen voor jou
voor je verjaardag
en omdat ik al heel lang
zoveel van je hou.
In ons samenspel
met de tegenstellingen 
van strijden en genieten
van zekerheid en twijfel
van vreugde en verdriet
zijn we samen de diepte in gegroeid
van in de knop
naar langzaam openbloeien
naar een prachtige bos vol liefde
Van jou naar mij
Van mij naar mij
Van mij naar jou
Van jou naar jou
Van jou naar mij
Jouw ongelooflijke liefde, zorg en ruimte 
voor het niet willen veranderen
van "Het is wat het is" zegt de liefde
en daar de kracht uithalen
met jouw ongelooflijk innerlijk vuur
en onze weg als doel
maakt jou een volstrekt 
uniek en intrigerend persoon:
een vrouw om intens van te houden
Wij raken nooit uitgebloeid.
Ik hou van jou
Van harte gefeliciteerd!!!!!
Willem

Tja, en dat doet je dan toch wel wat....

Ik voel dat heel de Griekenland vakantie erdoorheen sijpelt....
Alles wat misschien onbewust nog niet besproken was of onaangeroerd was gebleven kwam immers deze vakantie op tafel en werd bespreekbaar....
Ruimte....ruimte.... LIEFDE!!!!....

Je doet vandaag wel die jurk aan uit Griekenland hoor, die ik je gegeven heb ...
Nou had ik andere plannen, maar vooruit dan maar....
Ach 64 worden....het doet geen pijn....behalve je normale pijntjes dan.....
Ook is het niet dat er nou precies op je verjaardag zoveel rimpels bijkomen....
Rimpels en groeven zijn sluipmoordenaars....langzaam vervormen ze je gezicht maar zomaar ineens op een dag heb je dat in de gaten....
Dan kom je dus in de fase van crèmepjes.....en welke dan....?
Dat haaruitval vind ik zelf het grootste probleem....
Dag mooie dikke bos haar waar ik zo trots op was....
In de middenscheiding is zelfs veel roze hoofdhuid te zien....jakkes....!!
Maar verder....nee verder voel je niks....

En vandaag doe je ook je gewone ding....behalve dan dat je om de haverklap een appje, smsje, Messenger bericht, Facebook bericht met felicitaties beantwoord.....
Of die heerlijke gedichtjes en toegezongen liedjes van kinderen, kleinkinderen en leerlingen....
Kijk deze nou....van Isa....
Lieve oma
Een jaartje verder alweer
Hoe oud was je geworden?
Ik weet het al niet meer


Maar wat ik wel weet, wel heel zeker
Is dat je vast honderdduizenden gedichten krijgt van iedereen.
Maar mijn oma krijgt voor "beste dichter" een beker
Dat is wat ik echt meen

Ik heb geen idee wat ik verder moet schrijven
Ik hoop dat je een hele fijne verjaardag hebt, een vrolijke dag vol zon
Misschien met lekkere olijven
Of aardbeien in een kom

Dichten kan ik niet, dat heb ik wel bewezen vandaag
Maar voor mijn oma doe ik dat graag!
Lieve oma, ik hou zo veel van jou
Dikke kus en knuffel, ik zie je wel weer gauw!  Isa

Hartverwarmend lief.....
Of deze van mijn dochter...

Ik ben niet zo goed in dichten,
Maar wou je toch even berichten.
Op deze zonnige dag,

Dat jij jouw verjaardag vieren mag.
64 jaar ben je geworden vandaag,
Op naar nog veel komende jaren graag.
Trots op mijn lieve mam,
Die veel beter dan ik dichten kan.

Hieperdepiep hoera!
Hele dikke kus van dochterlief


Het filmpje van mijn kleinkinderen uit Haarlem met een lied....ook zo gaaf...
En de video call van oud leerling Jip....geweldig...
64 tulpen van Willem, prachtige kaarten al dan niet zelfgemaakt en dan honderden berichtjes....
Meer dan tweehonderd....
Je wordt er verlegen van....en ik weet zeker dat het morgen pas landen zal ...
Ik kan zo moeilijk omgaan met dat soort aandacht....

De middag komen ook nog twee kliek vrienden en mijn dochter....

Mijn dochter die vanavond hun kat Pom gaan laten inslapen....de moeder van onze Bengel en Bets ....
Toch weer bijzonder.... Willems dochter liet dat doen op Willems verjaardag met haar kat en nu mijn dochter op mijn verjaardag met hun kat....
Lieve oermoeder Pom.....
Maar ach het is zo'n 'hoopje niks meer'....dat het echt echt het beste is na 14 jaar.....

Mijn schoondochter stuurt me de foto die

ik zo graag wilde hebben....
Neeeeej niet van hen....maar van dat krengetje van een cameravrouw die Joost aanklaagde....
Ze blijkt notabene en singasong writer van de Israëlische inzendingen en andere Israëlische zangeres te zijn....
Is het daarom zo beladen...????

Willem wil perse uit eten vanavond....
Voor mij hoeft het niet maar ach....het is ook Willems feestje een beetje.....

En zo gaat zo'n verjaardag voorbij....een jaar voorbij....een nieuw levensjaar in....een kat die inslaapt....de rommel die opgeruimd wordt....
Morgen weer een werkdag....
Och, doe mij dat ritme ook eigenlijk maar weer.....














Geen opmerkingen:

Een reactie posten