woensdag 29 mei 2024

29 mei 2024


Dag van:
 Het artsen muisje kreeg nog een staartje.....
Een flinke lange zelfs....
Om acht uur zou ik vanochtend gebeld worden....
Dat was allemaal volgens dat digitale gezondheidsnet voor elkaar....
Ik ben dus om kwart voor acht op school want ik ben graag op tijd voor mijn afspraken....

Om acht uur geen telefoon...
Kan gebeuren natuurlijk, er was misschien wel iemand voor mij die een lang verhaal had.....
In wachtkamers moet je ook vaak langer wachten, ja toch ......
Maar als er om half negen nog niet gebeld is en om kwart voor negen nog steeds niet, word ik kriegel.....
Ik ben niet de moeilijkste maar ik hecht wel waarde aan het je houden aan je afspraken....
Dan bel ik zelf maar.....

"Oh, had u een belafspraak, eens

kijken.....euh nou ik zie hem niet staan....nee hier ook niet....even hier kijken....ach ja ik zie hem staan....
Maar Susanne valt voor Carla in (wie is Carla?????)...... Linda belt u wel terug....tussen negen uur en half tien"....
Dan moet ik dus de klas uit....en dat vind ik vervelend....maar toe maar...de kinderen spelen dan nog.....
"Goed mevrouw le Comte ze belt u dan!"....

Tussen negen en half tien....niks....
Ik begin de les....
Na de les dan....nee hoor, geen telefoon....
Ik ga nu eerst een leerling in een andere klas observeren....
Laat ik mijn telefoon maar meenemen....
Na de observatie en onze eigen gymles....
Niks....
De middag in....en ik wacht nog steeds....
De kinderen naar de busjes brengen....
Niks.....
Administratie bijwerken.....
En nog steeds niks....
Kwart voor vijf....ik pak mijn spullen....
De telefoon!!!!!.....
"Nou mevrouw cholesterol is beter dan ooit hoor....maar oh wat zie ik hier....veel meer eiwitten in de urine dan de vorige keer (een jaar geleden dus hè) en oh .....het natrium gehalte is schrikbarend hoog"....
Ja en mijn bloeddruk ook vul ik haar aan....
"Oh mevrouw dan moet u echt komen"...
Ik ben er morgen als u goed kijkt....
"Oh, oh....dan moet u ochtendurine meenemen hoor".....

Ochtendurine....?????????
Die mag toch niet ouder dan zes uur zijn, en ik heb s middags en afspraak......
"Oh oh ja, u heeft gelijk".....
Zal ik dan maar middag urine meenemen....?
"Oh, oh ja, ja doet u dat maar, en bespreekt u het dan maar met uw arts".....
Dat zal ik zeker doen ja....

Pffft ....mevrouw oh....oh ja.....
Ik had eigenlijk nog moeten zeggen dat ze de batterijen van haar klok eens moet vervangen....
Maar toe maar weer.....
Ik slik de drol wel weer door....
En morgen even aan een potje voor de plas denken....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten