donderdag 30 mei 2024

30 mei 2024


Dag van:
Willem wordt door een van zijn vrienden, de dirigent van koor Yes meegenomen voor een verrassing....
Heeeeeeerlijk....rijk voor mij alleen....
Niet voor niks stond op ons trouwkaartje 'als jij mij ruimte heeft kan ik dichtbij jou zijn'.....

Er moet nog wel van alles geregeld worden als hij weg is....
Er komen nieuwe medische onderzoeken en daar moeten formulieren voor ingevuld worden.....(Ik heb er zo'n hekel aan)....
En Willem heeft (al) weer een begrafenis te leiden, met aan mij de vraag daar de techniek voor te doen (fotoreportage en muziek)....
"Welkom in de wereld van de doden" zei Pascal de uitvaartondernemer tegen Willem (en mij dus nu).....maar ik weet niet of ik me daar zo welkom in wil voelen....
Ik sta juist nog zo heerlijk aan het begin van het leven van de kleuters in mijn klasje.....
Ouders die net het ouderschap begonnen zijn, het gevoel en vertrouwen kunnen geven de opvoeding van hun speciale zorgkinderen aan te kunnen en kleuters hun eigen ikje laten ontdekken en zo een sterke basis geven voor de toekomst....
Groei en ontwikkeling in plaats van het einde....
Al is het natuurlijk mooi als ik zie hoe dankbaar mensen zijn als Willem ze die laatste mooie herinnering meegeeft door te laten zien en horen dat hun dierbare een waardevolle betekenis had in het leven en ze die kunnen meenemen hun eigen toekomst in.....

Maar als ik dan alles geregeld heb, is het 

eindelijk 'me time'....
Eerst maar eens lekker buiten naar het vogel concert luisteren....de merel als altijd met stip op één natuurlijk....
De brulkikkers hoor ik nog niet....
Nou hoor je eigenlijk altijd alleen de mannetjes kwaken, en wel van mei tot in juni....
Het is dan het paringsseizoen....
En ik denk gezien de kwaakstilte dat de kikkers het nog te koud vinden voor hun seksuele escapades....
Dat is bij mensen wel anders....
In de koude maanden worden, lekker dicht tegen elkaar aan kruipend, vaak de meeste kinderen verwekt....
Met als gevolg een baby explosie in september....
Klopt niet helemaal natuurlijk want in augustus ( jaaaaa vakantietijd!!) dringen ook heel wat zaadjes de eitjes binnen.....die dan weer rond mei als voldragen baby's ter wereld komen....

Het is echter al best frisjes buiten....
Maar als ik binnen kom, heb ik eigenlijk nergens zin in....
Ik bel even met mijn dochter want het is weer helemaal mis met de gezondheid van mijn schoonzoon....
Hij moest alweer met spoed naar het ziekenhuis vanmiddag de arme jongen....
Zorgen, zorgen.....
Ik app wat heen en weer met een collega want door het huisarts gedoe heb ik de vergadering over de leerling indeling gemist....
Een leerling indeling die heerlijk genoeg dit jaar eigenlijk van een leien dakje gaat....
En dan neem ik een kijkje op mijn mobiel bij Netflix en Videoland....
Vanavond laat ik me maar eens vermaken zonder dat zelf te doen....


De vakantie Griekenland zit nog te recent in ons hart om nu alweer na te denken over een vakantie in de zomer....
Af en toe kijk ik wel eens in de tips die ik per mail binnen krijg, maar hmzzzz nog geen doortastende stappen ondernomen....
Nu zie ik op Videoland echter een te gekke serie over een week vakantie op een cruiseschip....
Drie Engelse stellen; 1 drie vriendinnen, 2 een gezin met twee jonge kinderen en 3 een bevriend man en vrouw stel (nee nee ze hebben geen relatie zeggen ze mij iets te snel), worden gevolgd op hun reis van een week op een cruiseschip.....
Mamamia.....een schip van 330 meter lang en met wel 19 decks.....goed voor 1800 kajuiten om te slapen....
En kajuiten kun je het niet eens noemen, het zijn complete suites....
Oké, dat wordt mijn avondvermaak.....mee zwijmelen op een cruiseschip....
Ze beginnen in Rome, doen dan Napels aan en aflevering 2 eindigt in Iraklion op Kreta.....
Meer afleveringen zijn er nog niet....da's nou jammer..... moet ik wachten tot volgende week...

Ontbijt, lunch, diner, midnight snacks, koffie/thee/water, theatershows, dagelijkse schoonmaak van de hut en niet te vergeten het vervoer naar de bestemmingen die je aandoet, zijn allemaal gratis...... 
Elke nacht word je uiterst comfortabel naar een nieuwe interessante bestemming gevaren.....
Ook het gebruik van het zwembad en de jacuzzi kan je gebruiken zonder hier extra voor te betalen......
Of wat te denken van sporten in de fitnessruimte of entertainment tot in de late avonduren......
Het is allemaal glanzend gepoetst koper wat er blinkt....
Luxe luxe....!!!!
Ik geloof warempel dat ik me voor één keer kostelijk zou kunnen vermaken op zo'n schip....
Ja, en vooral buiten het schip natuurlijk, in al die mooie steden die zo'n cruise aandoet....

Toch eens aan Willem voorleggen, al denk ik dat ik zijn antwoord al ken.... NEE dus....

En ach, je komt sowieso niet verder dan erover dromen of filmpjes bekijken want jemig die cruises zijn onbetaalbaar.....
Ik droom echter graag....hihi.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten