vrijdag 19 juli 2024

19 juli 2024


Dag van:
Piepjes, tikjes....mijn mobiel blijft aan de gang.....
Allemaal appjes.....
Tja wat wil je als blijkt na het lezen ervan dat er een giga wereldwijde computer storing is ....
Één foutje of misser van een cyber security bedrijf dat z'n software wilde updaten,  blijkt dus zoveel en zulke grote gevolgen te hebben....
Willem en ik zitten al vroeg voor het journaal...
Zelfs sommige tv zenders kunnen niet eens uitzenden....
Het gezin van mijn dochter, op weg van de Elzas naar Disney, zullen straks hinder ondervinden want geen security poortje in euro Disney werkt er meer .....

Kennissen van ons kunnen niet naar hun bestemming vliegen vandaag....
Het is goed raak!!!.....
En dan ben ik snel geneigd te denken 'zie je wel, computers weer '....maar ach als alles nog met de hand was gegaan dan waren er ook menselijke fouten mogelijk...

We doen het vandaag rustig aan...
Nu er toch in de cyber gesprekken zien, heel ik Willem maar eens met het installeren van een digi d app op zijn mobiel en dan maar meteen ook zijn medisch dossier en pensioen overzicht....
Wel zo handig als je dat allemaal zo bij de hand hebt waar je ook bent....
En gelukkig ging dit zonder enig probleem veroorzaakt door welk security bedrijf dan ook ....
Willem is weer up to date...!!

Belangrijkste is echter vandaag dat we de vakantiefoto's op de computer zetten...
En dat zijn er nogal wat....
De hele vakantie Boedapest Kiskunhalas gaat weer aan ons voorbij....
Wat was het gaaf en wat ging het snel voorbij....
Bijna sneller dan dat de foto's op de computer staan....nou ja, in verhouding dan....


Ik tuinier een beetje en constateer dat de rozenboog op knappen staat....
De jasmijn en de druif zijn te zwaar...
Hopen dat die het nog even houdt voor ik een oplossing heb bedacht...
Al ben ik bang dat afbreken de enige optie zal zijn....

De appeltjes groeien gestaag...
Het worden geen grote appels heb ik al gezien....
Maar van kleine appels kan je ook appeltaart bakken....
En in ons broeikasje doe ik nog maar even niks omdat we toch weer een week weggaan om te kamperen straks....

En zo sukkelen we nog een beetje door....
De computerstoringen worden langzaamaan opgelost....

De macaroni schotel smaakt heerlijk...
Bengel blijft maar op schoot springen...
En Willem en ik maken samen in de avondzon nog een ommetje...
Mijn oudste kleindochter en ik vatten het plan om morgen maar eens naar Limburg te gaan....
Of het slim is met die hitte zal morgen blijken....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten