zondag 7 juli 2024

7 juli 2024


Dag van:
Elkaar moed inpraten....dat is waar Willem en ik erg goed in zijn de laatste dagen....en vandaag spant de kroon.....
We zijn immers nog helemaal niet bezig met onze vakantie die toch al heus morgennacht gaat beginnen....
En als we er al mee bezig zijn, zien we alleen maar beren op de weg.....
"Heb je wel gezien hoe warm het is dat in Istanboel.....40 graden en dat zonder zeewindje, maar midden in een stad".....
"Weet je wel hoe vroeg we weg moeten, wat een vreselijke vertrektijd"....
"Moeten we dat hele stuk naar Düsseldorf nog rijden ook"....
Alleen deze laatste is vooral het idee dat het in Duitsland ligt volgens mij, want Schiphol ligt even ver weg van ons startpunt Arnhem als Dusseldorf....
"Als ik voetballen maar kan zien woensdag"....
"Oh al dat geloop door zo'n stad en nergens een strandstoel aan zee".....
Nee......voorlopig komen er alleen beren tevoorschijn als we aan vakantie denken.....

Mijn koffer heb ik wel al voor een deel

gepakt....
De keuze van wat neem ik wel en wat niet mee, is gemaakt....
Verder zijn onze hoofden warhoofden en doen we alles door elkaar en tegelijkertijd, waardoor er maar weinig uit onze handen komt....
En ook tijdmanagement is op dit moment ver te zoeken....
Onthaast zijn we nog lang niet.....en dat is slecht voor vakantievoorbereidingen.....
Ik was mijn haar morgen wel, wordt dus toch vandaag....
En ik stof vandaag de huiskamer wel, wordt morgen....
Nagels lakken terwijl je je haren nog moet föhnen daar is ook niet over nagedacht en oh gut we moeten morgen naar de diploma uitreiking van mijn oud leerlingen maar er moeten ook nog boodschappen gedaan worden en de honden moeten naar het pension....
Zullen we dan toch de trein maar nemen naar het vliegveld.....maar hoe doen we dat dan met slapen....?
Om twee uur s nachts van huis vertrekken betekent ook weinig slaap....


En zo tollen we de dag door....
Totaal onbelangrijk en onnodig koop ik voor Willem toch maar witte sneakers want die wil hij zo graag om ermee door Boedapest te lopen, maar ik vergeet een wit hemdje voor onder die jurk die ik wil meenemen maar die zonder hemdje net iets te bloot is....
En heel stoer van mezelf laat ik die mooie chique zwarte slippers, na zes keer passen, in de winkel staan....
Ik vind ze dan wel helemaal te gek gaaf en weet dat wie mooi wil zijn pijn moet lijden, maar weet nu al dat ik niet verder dan het einde van de Boedapeste avenue zal komen en ze dan al pijn doen.....veel te hoge hak immers....
En daarbij, waar moet ik nou zwart bij dragen....ik heb alleen fel gekleurde kleren.....

Waar maak ik me eigenlijk druk om

...?
Ik kan me beter druk maken om alles dat nog moet gebeuren; kattenbakken schoonmaken, planten water geven, koffer verder inpakken, oh....en nog een cadeau voor de oudleerlingen.....
Ooooh nee, en ik moet nog online inchecken....
Ik heb me nog niet eens écht verdiept in Boedapest....
Wat willen we eigenlijk gaan bekijken...?
En hoe zit dat met openbaar vervoer....
Zo slecht voorbereid waren we nog nooit....
Weet de buurvrouw eigenlijk wel wanneer we precies gaan.....straks zitten de katten dagen zonder eten....
Moeten we oranje kleding meenemen....kan je dat wel maken....?
En Willem moet de zonnebrandcrème niet vergeten nu het daar zo warm is....
Help en het voorlicht van mijn auto is nog niet gemaakt...
En ik ben geen Hongaars geld.....

Gaat dit nog goedkomen.....??






Geen opmerkingen:

Een reactie posten