dinsdag 23 juli 2024

23 juli 2024


Dag van:
"Jij had een kort nachtje" hoor ik Willem zeggen als hij zijn hoofd om de slaapkamerdeur steekt om te zeggen dat hij naar de kapper gaat.....
En dat klopt wel enigzins.....
Ik kon vannacht niet stoppen met kijken naar afleveringen van 'the Good Doctor'....
Onverstandig misschien, maar wel heel ontspannen.....
The Good Doctor gaat over dr. Shaun Murphy (Freddie Highmore), een jonge chirurg met het savant-autismesyndroom die gaat werken in het fictieve St. Bonaventure Hospital in San Jose...... Ondanks de sceptische houding van het personeel blijkt al snel dat dr. Murphy een aanwinst is voor het ziekenhuis, en bouwt hij een goede en behoorlijk gelijkwaardige verstandhouding op met zijn collega's........
Alhoewel, is dat zo....en juist die vraag intrigeert me....

Het savant syndroom: mensen met autisme die extreem en uitmuntend goed zijn in één enkel ding......
Maar sociale vaardigheden of empathie ho maar....en dat betekent nogal wat als je in een ziekenhuis werkt....
Kortom, ik blijf kijken ...slecht voor de nachtrust, wel lekker om even nergens anders aan te denken.....

En zo kan ik toch heus de hele dag er weer tegenaan....
Voor mij zoon moeten er nog wat spelletjes gehaald worden bij de game Mania....
Ik neus eens door de 'sale' maar constateer dat ik eigenlijk best kleren genoeg heb en koop dus niks....
Wel kom ik de halve wereld aan oud leerlingen tegen....wel of niet met ouder....
Het even daar spelletjes voor mij zoon halen werd dus maar zo anderhalf uur kletsen....
Dan moet ik naar de garage....
Dat had al veel eerder gemoeten maar het kwam er maar niet van....
Hield mijn rechter koplamp er een  week op acht geleden mee op ....nu begaf de linker koplamp het net voor de vakantie...

En vandaag vind ik dan eindelijk de tijd om deze te laten maken...
Wel vreemd dat de rechter me toen €49.50 kostte een de linker vandaag €28.95.....(bij dezelfde garage).....
Maar oké, niet te lang over nadenken en op naar de Action....
Zalmolie voor over het voer van de honden....dat is heel gezond maar het laat het vacht ook glanzen.....
En natuurlijk dat wat ik nog meer tegenkom....
En het 'dat' is dan weer voornamelijk wol om me op de camping straks mee te vermaken samen met Esther mijn kampeervriendin en mede brei en haakster.....
Wij komen de kampeerweek wel door...
Hup door naar de Jumbo.... boodschappen doen, dan is dat ook maar gedaan....

Toch wel een raar idee dat kamperen dit

jaar niet echt kamperen is...
We hebben immers voor het eerst een huisje gehuurd...
Stel je voor dat ik weer een jaar met de tent in regen en frisse avonden had moeten staan...
Klamme deken over je heen s nachts, klamme kleren aan s morgens....
En toch voel ik ergens dat ik het ga missen die heerlijke tunneltent van ons....
Zeker nu ik de weersvoorspelling heb gezien die ons mooi weer belooft...
Gelukkig maar dat de tent van Esther en Marcel tegenover ons huisje staat....
En het kan ook maar zo zijn dat ik na een week in een huisje zeg dat ik noooooooit meer wat anders wil.....
We gaan het wel beleven...nog zes nachtjes slapen in ons eigen huisje van steen, voor we het voor een week verwisselen voor eentje van hout....


En verder presteerde ik het om de avond zomaar niks te doen....
Nou ja, op "Wampie kun je even beneden komen want ik krijg Prime niet geïnstalleerd op tv" na dan....
Op Netflix en HBO blijkt hij alles wat maar een beetje interessant voor hem was wel gezien te hebben, dus is de volgende zender aan de beurt....
En nu maar hopen dat hij binnenkort niet óók nog mijn Videoland wil bekijken....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten