zaterdag 27 juli 2024

27 juli 2024


Dag van:
De pijn is niet te harden... 
Gisteren voelde ik het alweer opkomen...
Vannacht een paar keer van wakker geworden....
Maar vanmorgen, na een periode van enkel nog wat tintelingen in de vingers, is de buitenarm/schouderzenuw weer in de beknelling....en het lijkt erger dan een paar maanden geleden....

Willem kan het niet goed aanzien.....
Van de schrik haalt de lieverd als troost vier haak en brei tijdschriften....

Het enige wat ik vandaag doe is

pijnstillers slikken....voltaren....liefst drie tegelijk....
Het helpt....een beetje.....
Maar om nou te zeggen dat ik de lust krijg om te gaan haken en breien....nee....

Af en toe zijn de scheuten niet te houden en zonder het te willen schieten de tranen in je ogen ...
Nog maar twee pijnstillers dan .....

"Zal ik de visite voor vanavond maar afbellen" oppert Willem....
Maar nee, dit was al zo lang afgesproken....
En misschien geeft het wat afleiding....


En dus halen we een tafelgrill want barbecueën wordt echt niks vanavond...
En tafelgrillen kan immers ook best buiten....
En dus besluit ik ook geen uren in de keuken te gaan staan en zoveel mogelijk kant en klare salades en dergelijke te halen...

Maar daar heb je het gesodemieter al...
Stokbrood snijden ho maar....
Meloen in stukken snijden niks ervan....
Kan je wel mooi alles kant en klaar halen, maar dan blijft er nog genoeg over dat je zelf moet doen....
En Willem sjouwt zonder mokken en vol liefde alle spullen naar buiten...
Zet tafeltjes in elkaar, groepeert de tuinstoelen en geeft mij de beste, regelt een verlengsnoer, vangt de visite op, haalt de drankjes....hij kan het wel, als hij maar moet...!

Al met al wordt het een gezellige avond

aan het water.... met de grill en de wereld aan eten dat allemaal op gaat....
Het vuur in de vuurschaal aan en heerlijke muziek op de achtergrond....
Alleen in plaats van lekker eten gooi ik er nog maar een paar pijnstillers in...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten