zaterdag 6 juli 2024

6 juli 2024


Dag van:
Nog één keertje vroeg opstaan dan....
Niet alleen omdat ik vind dat het moet maar ook omdat ik het wil...
En niet in de laatste plaats omdat we over twee dagen al op vakantie gaan en ik de verjaardag van mijn lieve schoondochter mis....
Hoogste tijd dus om weer naar Haarlem te gaan om de kinderen en kleinkinderen te bezoeken.....
Maar het zijn altijd wel ritten....van de ene kant van Nederland naar de andere....
Ach, waar heb ik het over....je zal maar in Australië wonen....daar kan je pas van afstanden spreken....

"Kun je nog één bestelling bij de game winkel in Arnhem ophalen mam?"....
Ik kijk naar de tas vol die er al staat, maar vooruit, dat ga ik weer....

Eerst de games ophalen en twee leuke vakantieboeken voor de kleinkinderen....en daar ga ik....de, voor een Nederlander, lange rit naar Haarlem tegemoet....
Van de zon en 21 graden naar de storm, regen en 17 graden....
Ik kom onderweg nog al wat temperatuursverschillen en weerstypen tegen....
Maar natuurlijk is het mooiste dat ik onderweg tegenkom is natuurlijk het laag overvliegende KLM toestel.....
En ik kan het niet laten..... daar moet ik toch heus even een foto van maken....

Eenmaal in Haarlem zijn alleen de kleinkinderen thuis....
"Papa heeft een tand afgebroken en is maar de nood tandarts" krijg ik te horen....

En ik dacht; 'dat is dan lekker je vakantie beginnen',..... maar ze hebben in Haarlem pas over twee weken vakantie....
Ik ben zo'n beetje de enige vakantieganger hier....
Nou ja, behalve dan al die caravantrekkende of camperbus besturende Duitsers die ik onderweg ben tegengekomen....
De meesten overigens richting Zeeland als ik het goed ingeschatte.....

Ik keuvelen wat over school met Michael en over zijn gelezen fantasy boeken, en met Luna over het concert van Taylor Swift waar ze gisteravond met mama heen was....
Mijn kleinkinderen worden groot....
Twee weken geleden mijn andere kleindochter nog maar Rammstein en nu deze naar Taylor Swift....dezelfde muzieksmaak delen ze niet die nichtjes van elkaar,zal ik maar zeggen....

Dacht ik nog mijn zoon sjacherijnig te

moeten begroeten na zijn tandartsbezoek....niets is minder waar....
Hij heeft de hele tijd maar gedacht aan de grote tas vol games die mama bij zich had...
Verheerlijkt duikt hij er met zijn neus in....
En nadat ik mijn bijna jarige schoondochter verrast heb met een mooie schaal potjes met zakjes voor eetbare bloemen voor in de plantenkas, gaan de gesprekken alle kanten op....
Vooral zoonlief zit weer op de praatstoel en uit zijn ongenoegen over het onrecht in de wereld waar hij zo moeilijk mee om kan gaan n zich zo'n zorgen om maakt....
De 'dames' zitten nog vol van het concert waar ze zo laat van thuiskwamen....
En mijn kleinzoon zit verdiept in zijn boeken en eigen games....
Ik bewonder hun geweldig mooie plantenzee in de tuin die veelal uit eigen kweek is ontstaan....
Wauw, zo wil ik het ook wel....

En dan is het weer tijd om de hele rit in omgekeerde volgorde te ondernemen....
Het stormt in Haarlem....het Spaarne is onstuimig....
Mijn auto zwiept af en toe van de ene naar de andere kant......mijn handen hou ik stevig aan het stuur in de greep die ik leerde tijdens de autorijlessen; "tien voor zes".....
Nu maar even geen fotootjes maken van vliegtuigen die overvliegen....


Willem is maar wat blij me weer te zien....
"Je bent op tijd voor het koken en de wedstrijd" lacht hij....
Oooooh is dat het wat hem blij maakt (hihihihi).....

Vanavond kijken we voetbal bij de buurtjes.....
Wat betreft buren overlast, qua volume van zijn geschreeuw, maakt dat voor geheel Zuid Arnhem niet uit als hij in het huis naast de onze zit....
En geschreeuwd wordt er vanavond...allemensen wat een zenuwslopende wedstrijd....

Slecht voor de zenuwen, slecht voor het hart, erg goed om stemband knobbels te kweken,, maar oh wat een overwinning....
Enneuh....ik heb op de website alvast maar gekeken of er een kroeg of cafe in Boedapest is wat de halve finale wordt uitgezonden....
Ik heb nu al medelijden met Boedapest....















Geen opmerkingen:

Een reactie posten