zondag 21 juli 2024

21 juli 2024


Dag van:
 Ik kom maar langzaam op gang....en sla mezelf weer eens om de oren dat ik gewoonweg weer teveel doe....
Terug van vakantie en dan meteen weer aan de bak met anderen helpen of uitjes met mijn kleindochter...
Ik had het allemaal voor geen goud nagelaten maar je merkt het gewoon aan je lijf....
Te druk, te veel....
En wat er vandaag ook gebeurt, ik doe het rustig aan....
Naar de verjaardag van mijn vriendinnetje ga ik sowieso, maar wel als ik voel dat ik er eraan toe ben....
Dus douche ik maar weer eens voor de zoveelste keer en was de laatste restjes Hongarije uit mijn haar ....

Haren wassen doe ik altijd pas een paar dagen na een reis omdat ik vaak voor mijn gevoel dan nog de geur van het land er in heb zitten........
Zo heerlijk vind ik dat....
En als mijn haar dan gewassen is, is het laatste restje vakantie weg....
Dan is zo'n vakantie voor mijn gevoel écht voorbij....
Nou ja, behalve dan wat in je herinnering zit....
En ik ben een verzamelaar van herinneringen, net als ieder ander.....
Mooie herinneringen dan welteverstaan...


Ik neem je mee
Nee
niet in mijn koffer 
Hij zou teveel wegen 
door al het moois
dat ik erin stopte
Maar
In mijn hoofd 
en in mijn hart 
is gek genoeg
nog plek genoeg
Altijd weer
Voor duizenden 
herinneringen 
en onuitputtelijk meer 

Tijd om naar mijn vriendinnetje te gaan...
Zesenzestig alweer geworden....
En van die zesenzestig notabene 36 jaar herinneringen samen....

Vorig jaar nog een groot 65 jaar verrassingsfeest en vandaag zit ze gekluisterd aan de bank met een hernia en reumatoïde artritis ontstekingen....
Nog twee collegavriendinnen van haar zitten er ....
En er wordt wat af gekletst over natuurlijk B&B vol liefde....
Wie praat er niet over en waar hoor je het niet....
Het lijkt wel een landelijk fenomeen te worden dat programma...
Alleenstaande eigenaren van bed and breakfasts op verschillende plekken in Europa gaan op zoek gaan naar de liefde van hun leven......
Nederlanders van alle leeftijden komen bij hen op bezoek voor romantiek en om hun avontuur compleet te maken.......
En wij toeschouwers zijn die beste stuurlui die aan wal staan en het allemaal oh zo goed weten voor de kandidaten....

'Die past niet bij die een oooooh dat gaat vast niet goed komen'....of, 'ik hoop maar dat hij of zij op die ene vallen want die passen zo goed bij elkaar'....
Maar hoe het ook zij, een schot in de Nederlandse roos is dat programma wel....
En verder gaat het een beetje over ouder worden....
Kwaaltje hier, klachtje daar.....oh heb jij dat ook....nee dat heb ik niet....

Tijd om naar huis te gaan...
Lasagne schotel maken voor Willem....
En samen kijken naar breaking news want president Biden stelt zich toch niet meer kandidaat voor de volgende 'elections'....
We kijken samen nog maar een

spannende tenniswedstrijd tussen Zverev en Fils en constateren dat Sverev een slecht verliezer en akelig mannetje is....
Hij feliciteert de winnaar niet, kijkt hem niet aan, bedankt hem niet en loopt twee seconde na de prijsuitreiking al weg....
Bah wat miezerig .....


Maar het meest genieten Willem en ik, hoe burgerlijk misschien ook, van het laatste concert van Andre Rieu....
En samen zijn we het er roerend over eens dat je dat toch één keer in je leven mee gemaakt moet hebben....
Met andere woorden; 'Vrijthof, volgende keer zijn wij erbij!'.....
Jammer dat ik weer een aanvallende bppd krijg (positie duizeligheid)...
Teken dat ik toch weer teveel hooi op mijn vork neem....
Morgen nog een keer met mijn vriendinnetje naar de dokter om haar bloed te laten prikken, maar daarna toch echt even rustig aan gaan doen ....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten