woensdag 1 augustus 2018

1 augustus 2018 Dag 5 Wilsumer Berge

Dag van:
3.25 uur.... wie is daar met een rits aan het klungelen...
Op en neer... op en neer....zzzzzt...rrzzt...rrrzzzt....
Nee hè... het is Willem...
Rits van de tent stuk...
"Nu kunnen we naar huis" fluistert hij...
Zullen we straks even bij daglicht kijken schat....
"Dit kan niet Wampie... we moeten de hele vakantie nog"....
Lieve Willem... ik kan nu niks doen... de zaklamp heeft te weinig licht...
"Ja maar dit is erg Wampie"
Ja Willem dat snap ik maar we zien nu niks... ik kan nu moeilijk met een tangetje ....
"Ik ga poepen...."
Is goed Willem...... ik blijf wel bij de honden voor ze weg lopen....
Van...."hoe moet dit nou Wampie. . dit kan echt niet... als het regenen gaat..."
Dat gaat het niet Willem ... zullen we nu gaan slapen en morgen verder kijken...
"Maar als de honden....."
De honden gaan niet....
Maar als...
Trusen Willem
Van... is het vandaag nationale omvaldag.... eerst de koffie dan de limonade....daarna Willem over en scheerlijn.... een half uur later gevolg door Hanna....
Van..... kan iemand mij zeggen waarom ik altijd naar de wc moet als de schoonmaak ploeg er is.... waardoor ik nóg verder, naar het andere toiletblok, moet open....
Elke dag hè....!!!!
Van. . Wampie... heb jij nog dat groene balletje... vraagt Emma. ..
Samen op zoek in de tent...
We vinden een blauwe die direct in Willems oor verdwijnt...
Willem begint de act... alsof hij veel pijn heeft.... dan valt de bal eruit ...
Waarop Willem dan weer opgelucht verbaasd kijkt en vraagt..."wat is dat nou?"
Een blauw snotje weet Emma hem te vertellen... die is door je neus in je oor gekomen...
Van....Astrid (Emma's mama) gezellg bij de tent op de koffie....
Gelukkig leest mama ook de blogs en dus kan ik een ieder die nog met het cavia gevoel in zijn maag zat, geruststellen want het betreft een opwindbare hamster van het buurmeisje.../ vriendinnetje.....
Maar e ht niet verder vertellen.... dat mogen wij niet weten....
Van.... eindelijk even tijd om naar de rits van de tent te kijken...
Die is dus deels ter ziele.....
Ik buig tandjes goed.... wrijf er kaarsvet overheen,  Esther trekt het stop gedeelte eraf...en Marcel naait vervolgens de onderkant dicht.....
Nu moeten we alleen even over de onderkant stappen
Van.... Emma heeft snoepjes... van die snoepjes in een zakje....
Ze houdt me de zak voor...."Wampie wil je een kunstgebit"....
Nou Emma... ik heb mijn eigen tandem nog hoor...
"Maar deze hoef je niet te poetsen.... en je hoeft niet naar de tandarts"...
Dat heeft Emma een punt. .!
"Maar"... doe ik nog een poging.... Je kan toch geen tanden opeten. .
"Maar wel doorslikken..." zegt ze en doet het voor....
Als ik toch het kunstgebit weiger heb ik nog de keus uit een gouden donut of een regenboog eenhoorn ....
De fantasie van Emma viert hoogtij. ..
Van... Willem en zijn zonnenhoedje....en de wisseltruc...
Emma het hoedje op... Willem het hoedje op...
Oeps dat valt het hoedje op de grond...
Oh jee.... zegt Emma....heeft die hoed gevoel??
Van Emma speelt mc Donald
Wat wil je eten Willem....?....

483.767 hamburgers...en zijn die direct klaar of moet ik er lang op wachten. .
Ze kunnen direct mee...
Emma kijkt rond... ziet het luchtbed en geeft deze aan Willem ... alsjeblieft....
Maar Willem wilde toch 483.767 hamburgers....?
Ja maar dat is dit ook.... een grote blauwe hamburger...
Die andere zijn alleen aan elkaar geplakt. . blauwe hamburger van allemaal hamburgers van....Willem eet.. en eet.... en eet..... dat duurt lang voor de grote blauwe hamburger die eigenlijk 483767 hamburgers zijn,  op zijn.......
Het duurt Emma te lang... ting ting.. roept ze.....' we zijn gesloten....
Willem duwr het hamburgerluchtbed aan de kant weg ....
Heej. he he je moet nog wel even betalen..... roept Emma...
Deze en nog veel anekdotes van dit prachtige pure kind maken je kampeerden tot een waar feest.....
Bij Marcel op de rug als cowboy en hotchick roepend over de camping..... de zelfgemaakte liedjes.... hoe ze volhoudt haar mond dicht te houden terwijl Willem alles uit de kast trekt om haar aan het praten te krijgen....en ga maar door .... tomeloze positieve energie die not beveelt en een voorbeeld voor alleen zou moeten zijn...
https://youtu.be/LYE8OQoL9fw
Van... een boze papa die richting meertje komt aan denderen.... en twee blonde koppies die snel naar het midden duiken met de woorden "wie haben nicht ausgefressen'.... (zou ik ook zeggen als ik in het midden van het meer stond en je vader met kleren aan, aan de kant)
Van.... en de groep wist groter... vandaag weer een vriendinnetje erbij...
Van... en de groep wordt kleiner...ach jee... de hond van een van de andere vriendinnen moeten ze laten inslagen....
Verdriet op het veldje.... tranen in het meertje....vriendinnetje vanavond naar huis....
Van.... koken voor 14 man sterk vandaag....
En zelfs dat gaat me lukken...
Van... ik lust geen puree .... maar wie komt er uiteindelijk een derde bord halen en zegt dat ie nog nooit zo lekker gegeten heeft....
Dat heet nou goochelen met eten...
Van Emma vangt wat op...."Kan jij vies eten dan lekker maken?"....
Van... ik heb zelfs lekkere muizen in de keuken Emma....
Emma hoort het woord muis en is al bij het keukentje...
Ze zoekt en zoekt naar de muis want die zal ze even temmen (net als de cavia zeker?)...
Maar dan ontdekt ze de twee snoep muizen op het deksel van het kookstel....
Enigzins teleurgesteld is ze wel want echte muizen zijn veel leuker. . maar ze stopt  toch maar de roze en witte muis in haar mond en rent met een derde naar mama... om mama bang te maken... die ik een minuut later quasi geschrokken uit haar caravan hoor roepen..."aaaah een muis"....
Van... wc perikelen...
Moeder tegen kind "Ik wil dat je nu eerst gaat poepen en plassen. Je ligt al de hele dag in het
water " (ik wil niet weten wat eet inmiddels in het water ligt)
(1 minuut later)
Maaaaaaaam!!!!!
Ik ben klaaaaaar....
Kom je mijn billen vegen....???
Maaaaaaaaaam komt...
"Je hebt schone billen... ik zie niks"
Dat is onzichtbare poep hoor mam......
(En ik denk terug aan de vrouw van het remspoor.... alles behalve onzichtbaar)
Van.....mølky spelen..... en Willem wel aandacht....dat gooit beter.....
Van..... Marcel die gister twee keer won verliest vandaag aan alle kanten en raakt geen Paltrow.....
Van..... padden in de tent....
Maar pad of niet... ik ga te bed...
Rrrzzzzzzt doet de rits.......











Geen opmerkingen:

Een reactie posten