donderdag 21 februari 2019

21 februari 2019

Dag van:
Niet dat we hem al een jaar hebben hoor.... maar vandaag is Borre wel 1 jaar geleden geboren.....
Je kunt je nu niet meer voorstellen dat hij met nog een zusje Stella en een broertje Wotan in de buik van mama Rex zat als een klein hummeltje van een paar centimeter....
Een reus is het geworden.... een echte reus .....
Zijn kop legt hij gewoon op de eettafel zonder zich te hoeven uitstrekken....
Schoon aan de haak zo'n 48 kilo.....
Dat zeg ik.... een reus....!
Maar wel de liefste, zachtste, sulligste reus die we kennen.....
Van.... een schoothondje zelfs.... want oh wat ligt hij nog graag bij de baas op schoot...
Een breuk tilt Willem zich eraan als hij schuin gaat staan en tegen de benen van Willem aan gaat duwen ten teken van "ik wil NU op schoot".....
Maar oh wat tilt hij die breuk graag want knuffen met zijn honden kind is toch het mooiste dat er bestaat....
Van.... gezellig even met Terschelling appen..... daar waar broertje Wotan terecht is gekomen.....
Ook niet verkeerd zou ik zeggen..... hond zijn op een eiland...de zee binnen poot bereik....
De twee broers lijken ook op elkaar... alleen is Borre iets reusachtiger....
Van.... nou doen we geen rare dingen vandaag hoor....
Op de Duitse Herder pagina's op Facebook , waar we lid van zijn, zie je af en toe complete honden taarten en honden feesten voorbij komen.... of tafels vol cadeautjes...
Wij hebben nietes van dat al....we zingen zelfs geen lang zal hij leven....
Slechts een leuke foto van Borre zelf maak ik vandaag.... maar geen onzin verder...
Borre weet wel dat we blij met hem zijn.....
 Van.....vandaag is ook mijn oude vroegere huisvriend jarig....
Ook meteen maar even een berichtje sturen....
Maffe vriendschap.... elkaar al zo lang niet gezien, en weten dat het goed zit....
Maar zo goed te voelen dat het altijd goed zal zijn zoals het is.... toen... nu... en wie weet hoeveel later nóg....
Van.... en het is vandaag ook de datum dat mijn ex ooit het huis verliet voor een sollicitatiegesprek.... en nooit meer terug kwam....
De meeste halen een pakje sigaretten maar hier ging dat anders dus...
En terug kwam hij in zekere zin ook, maar dan op manieren waarop je dat liever niet had....
Van.....waarom ik ook altijd al die datums onthoudt is me een raadsel....
Sterfdatums, verjaardagen,  trouwdatums,  datums van speciale momenten of nare gebeurtenissen...... het zit op de een of andere manier allemaal in mijn hoofd gegrift.....
Ik heb er vaak niet eens een kalender voor op de wc of voor op mijn mobiel voor nodig.....
Om nou te zeggen dat ik last heb van hyperthymesia gaat me iets te ver maar het heeft er wel wat van weg....
In mijn hoofd kan ik ook nog letterlijk de straten van bijvoorbeeld Parijs, Barcelona of Lissabon bewandelen en heb zo goed als elk detail dan in mijn hoofd....
Best leuk hoor als je niet kan slapen en weer aan de vakanties terugdenkt....
Net alsof je er weer bent....
Ook handig als je er naar een stad terugkeert en nog precies weet hoe je, waar ergens, komen moet....
Van..... ook .....gooi het maar op een soort van overlevingsmechanisme..... zoals ik er wel meer heb..... en jullie lezers waarschijnlijk ook....
Ieder op zijn eigen manier....
Misschien is het ook wel omdat ik niks wil vergeten... om me er altijd bewust van te blijven dat ik van het leven leer en geleerd heb en van sommige dingen ook helemaal niet....
Al heb ik... of hebben anderen... er niks an als ik er eenmaal niet meer ben....
Raar leven.... je doet je ding tijdens je leven.... er zijn dingen die je overkomen en dingen die je zelf creëert maar hoe dan ook... je doet je ding.... en als je er niet meer bent doet het er eigenlijk allemaal niet meer toe....
Reken je zelf af met je leven eindigend in de min of de plus.... maar dan nog.....het is tóch voorbij....
Misschien dat een of twee generaties nog dingen herinneren en er op kleine schaal iets mee doen..... maar dan is het ook echt over en uit....
Jaaaaaaa tenzij je Rembrandt of Mozart heet.....
Alhoewel.... wat hebben zij er zelf dan nog aan....?
Van... nee, ik ben niet pessimistisch of depressieverig hoor....
Ik ben blij met 'mijn ding doen'..... ik ben er nou eenmaal toch.... dus laat ik er maar wat leuks van maken..... maar vreemd blijft het wel....
Hier op aarde dan.... wat er daarna gebeurd zie ik wel....
Misschien zit ik er wel helemaal naast en was het wel degelijk nuttig om er te zijn geweest....
We will see. ...
Van...... Willem weer naar oudergesprekken.... en sinds ik die apps heb voor thuis of waar dan ook je werk volgen, ben ik ook met school bezig....
Ik had bewust juist niet mijn school mailbox of personeelsplein op mijn mobiel geïnstalleerd... maar nu ontkom ik er niet aan. ..
En een beetje baal ik daar misschien wel van...
Ik merk namelijk hoe makkelijk ik dus toch nu wel bezigheid ben bezig te zijn in mijn vrije tijd....
En dat ik niet de discipline heb om te denken... nu ben ik vrij... nu hoef ik niks....
Eraf gooien kan ik het niet, want het is het enige communicatiemiddel.... de online manier....met een app.....
Van.... ik zie het als leerpunt....: nu niet openen.... morgen is er weer een dag....
Dus sluit ik snel de app......
Van..... dan maar winkelen..... want vriendinnetje is weer niet thuis....
Ze is naar de 9 maanden beurs met zwangere schoondochter en haar moeder....
Wel gezellig voor haar.....
Ik heb oogpotlood nodig..... mijn favoriete merk bij de Hema....
Op naar het winkelcentrum...
En weet je wat.... als ik daar toch ben en Willem op school eet, haal ik ook een broodje bij de Subway.....zo eentje met spicey beef.....
Mmmmmmm lang geleden....
Ach.. en ik kan ook best die leuke blouse  van de H en M meenemen.....
Wat staat die gaaf......!
Eind van de maand maar boeien..... maandag weer salaris. ..en alle vaste lasten zijn eraf hi hi....
Van..... verder laat ik me niet verleiden.... al zie ik nog zoveel leuks.....
Blauw geel zijn de lente mode kleuren.... leuk....!
Maar ik koop verder niks.....
Nee écht niet.....
Van.... op naar huis....
Borre zit namelijk... notabene op zijn verjaardag... opgesloten in het halletje....
Waarom....???
Nou.... gewoon.... omdat ik geen zin in een zwangere Babs heb....
En omdat die twee ernstig met elkaar bezig zijn.....
Complete rituelen rondom paring spelen zich bij ons af....
En nee... ik vind dat geen prettige aanblik....
Ik heb al genoeg te stellen met al die eenden verkrachtingen op het water....
En nou zijn honden heel wat lieflijker in hun liefdesspel.... maar hoef ik daar even geen getuige van te zijn....
Van. ... och gelukkig Babeth is ook thuis.... Borre loopt alweer vrij rond....
Zal ik poes voor het eerst weer naar buiten doen....?
Er stond tien dagen voor... vandaag is het de achtste...
Ach... kom ook maar poes... ga jij maar lekker de lente opsnuiven....
Je blijft toch geen uren weg jou kennende....
Van..... gezellig even met Babeth kletsen.... en alle felicitatie berichtjes voor Borre op Facebook en Instagram bekijken....
Dan nog het discussie punt van vandaag op de herder pagina's volgen over wel of niet je reu laten castreren.... en ook mijn mening geven....
En.... wel of geen Weil vaccinatie voor je hond....
Die volg ik alleen even.... daar heb ik verder geen verstand van....
En tussendoor hoor je me roepen "nee Borre niet op Babs FOEI"......
Gut wat zal die Borre aan het eind van de rit gefrustreerd zijn.....
Van.... Willem thuis....
Zappen tussen dart.... voetbal.... en dance sing.....
Ik volg het allemaal even niet meer....
Ik ga mijn nieuwe blouse boven uithangen.... rokje erbij zoeken...... juiste kleur panty.....
Morgen lekker aan naar school.....
Ambulant in een klas en een stroom waar ik totaal onbekend ben ......en gewoon basisschool les moet geven.....
Kinderen binnen de mytyl tyltyl stroom.....
Dat is weer heel andere zorg dan binnen het ZML onderwijs....
Ik heb het rooster even bekeken.... spelling.... lezen.... rekenen.... Engels... en IPC.....(iets met digitaal ontdekkend leren...)
Ik ga het beleven......!


(Vriendinnetje is niet thuis)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten