vrijdag 8 februari 2019

8 februari 2019

Dag van:
Verhip... Willem laat het licht uit....
Maar goed het is ook al aardig licht buiten....
'Studiedag ze' vandaag lieverd...
Ik draai me om.... krijg een aai van de poes...
Zacht pootje waarvan de nageltjes zijn ingetrokken...
Draai me nog een keer om....
Mmmmmm heerlijk zo'n warm bed...
Ogen dicht... en...OEF.... hond bovenop me....
Tuurlijk dacht Blitz... deur in het slot.... baas weg.... ik kan naar boven....
En nu ben ik dus op dat gebied een slechte honden opvoeder.... hoe kan ik nou zo'n lieverd weer naar beneden sturen....?
Van.... gezamenlijk op bed starten we dus maar de dag....
Van slapen komt niks meer..... maar wel van de dag gezellig beginnen. ..
En weet je wat.... ik sta op een ga de honden eens borstelen...
Er ligt de laatste tijd weer eens een tapijt van verloren hondenharen op de vloer....
Als je niet eerst de vloer veegt, heb je per drie dagen een nieuwe stofzuigerzak nodig....
Van..... en ze vinden het heerlijk..... eindelijk bevrijdt van kriebel haar....
Voor zolang als het duurt dan....
Volgende week komt er weer zo'n complete hond (qua haar dan) van af .....
Van..... dan ook maar meteen de benedenverdieping een schoonmaakbeurt geven...
Schoon voor zolang als het duurt....
Hup honden naar buiten dan heb ik tenminste mijn handen vrij...
Van... en natuurlijk heb ik dat... stofzuigerzak vol.....
En natuurlijk heb ik dat.... schoonmaakmiddel op....
Dan ook er niet aan gedacht dat die honden buiten vieze poten krijgen en toch weer naar binnen moeten...
Nog maar een keer met de dweil erover dus....
Van.... maar met boodschappen doen heb ik meer  geluk....
Nou ja..... eventjes dan....
De kokos palmpjes die op waren toen ik eenmaal het besluit nam  er eentje te kopen, zijn er weer....
En nu gooi ik er meteen eentje in het wagentje... vóór ze weer uitgekocht zijn....
Snel de boodschappen doen. ......en jakkes ook zo'n zware zak hondenvoer... de pest voor mijn zere handen....
Van.. de pech slaat dus weer toe... want met het inpakken van de boodschappen... en wéér optillen van die zware zal, doen mijn handen al zo'n zeer, dat ik het potje bietjes dat ik daarna pak, uit mijn handen laat vallen...
Pats. .... een grote rode bende op de jumbo vloer.....
Dat wordt geen bietjes vanavond, opeet en vrouw die langs mijn bende van ellende loopt....
Van... en dan dat gestuntel van dat meisje dat het komt opruimen....
En ik door de zere knieën om mee te helpen.....
Met een kartonnetje, dat natuurlijk binnen no time zo week als wat is, terwijl veger en blik naast haar liggen...... prutsend in een dun plastic zakje... waar natuurlijk de scherpe glazen scherven direct uitpuilen....
Wat een gedoe....
Van... nu eerst al die boodschappen maar in de auto en dan weer terug voor een nieuw potje bieten....
Als ik weer binnenkom dweilt het meisje net de vloer....
Ik voel me behoorlijk schuldig....
Zeker als ze ook nog naar de kassa roept.."dat is de mevrouw van het potje"... .... en de vrouw achter de kassa zegt "neent u maar mee, dit valt onder breuk"....
Ik stamel nog dat ik notabene het potje zelf heb laten vallen... maar nee...'het valt onder beuk', dus ik kan het potje zo zonder te betalen meenemen....
Van.... ook weer gehad.... en Willem haalt straks zelf die pokke zak maar uit de auto....
Ik voel trouwens mijn darmen akelig rommelen.....
Zo'n flauw onbestendig gevoel...
En voor ik het weet, lig ik te slapen in de stoel....
Van. . een natte honden neus 'kust' me wakker....
Laat ik maar gaan koken.....
Niet zo'n zin in eten maar Willem straks vast wel. ..
En ja hoor... bij binnenkomst eerst een blik op de pannen en dan de kus....en" hoi schat hoe was je dag?"....
Van... en na het eten val ik weer net zo in slaap in de stoel als daarvoor....
Willem gelukkig ook. ...
Ik wou dat ik hond was. . ... en een mand had.... die boven op de ingebouwde verwarming stond.... wat zou ik me dat ingenesteld hebben en wegdromen....
Van... wakker worden aan de tafel bij DWDD tussen de klimaat spijbelaars....
Ik heb ze gevolgd.... en stilletjes aangemoedigd...
Jullie toekomst... ga ervoor....
Gejubeld toen ik gister die enorme hoeveelheid jeugd op het Malieveld zag staan....
En de Telegraaf verguist om hun negatieve honende commentaar op de na afloop Mc Donalds etende demonstranten....
Nee Telegraaf.... niet jongeren die niet eens weten waar ze voor demonstreren...
Maar een meer dan eens duidelijk beeld van ongerechtigheid...
Ze weten dondersgoed waar ze voor demonstreren.... minder vlees... minder CO2 uitstoot.... minder plastic... of in ieder geval bewustwording van het feit dat zij nog jaren door moeten op deze vervuilde  planeet....en oplossingen zoekend om hun toekomst veilig te stellen. ...
En dus demonstrerend..... dat vooral ook bedrijven en regering mee moeten werken....
Zolang Mc Donalds commercieel gesteund wordt omdat het zo lekker veel geld oplevert in de staatskas zit er niks anders op voor arme studenten en scholieren met een karige studiebeurs,  om daar te eten....
Zorg maar dat ecologisch verantwoorde eettentjes op elke hoek van de straat verschijnen...
met betaalbaar bio voedsel....
Wedden dat ze dan daar wel hadden gestaan.... met een gezonde betaalbare Vega burger....en een bakje paprika slices....
Van..... en hulde aan de scholen die hun medewerking verlenen...
Gisteren ik genoten van de vele basisscholen die er ook op uit gingen... naar pleinen voor gemeentehuizen....om massaal van zich te laten horen met veel kabaal....
Het enige jammere Telegraaf meneren is dat Nederland zo'n klein landje is en die grote landen achterblijven...
Had daar maar over geschreven en geklaagd....
Maar had er dan vol trots bijgeschreven dat in dit kleine landje wel duizenden scholieren de straat op gingen om hun nek uit te steken.....
Van.... zo.... die is er uit.... bah...hautaine rot krant. ...
Ook al is er straks op vakantie geen andere krant dan de Telegraaf verkrijgbaar... ik koop hem NIET!!!...
Van... we zijn dus weer wakker... en mijn darmen blijven en wee sein afgeven...
Ik hoop voor één avond want dit weekend ga ik ook de verjaardag van mijn kleinzoon gaan vieren....!
En die wil ik niet missen....
Van.... werk wil the Voice kijken ipv de documentaire over de elfstedentocht....
Nou ja ..... dan maar opnemen en later kijken. ....
Ik stel de eed room app in een stem maar eens mee. .
Navarone..... en Dennis..... meer favorieten heb ik dit jaar niet...
En gelukkig..... aan het eind van de uitzending zitten ze er nog in....
Van... bij Jinek haal ik af...
Veel plezier nog Willem maar welterusten....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten