woensdag 27 februari 2019

27 februari 2019

Dag van:
De vijfde griep nacht op rij. .
En geloof het of niet.... maar ik heb doorgeslapen....
Gewoon een nacht volgemaakt....
Dat voelt niet onprettig...
Voelt zeker als.... weer een stapje in de goede beterschap richting....
Van.... tijdens het wakker worden probeer ik te voelen hoe ik me voel....
Klinkt niet logisch misschien maar werkt als:
Transpireer ik?....
Is mijn neus vrij?....
Kriebelt het ergens?....
Ben ik duizelig?.....
Ruik ik weer?....
Hoor ik weer?....
Eén beetje klam ben ik nog wel...
Koorts is weg....
Het sprei ruikt naar wasverzachter....
Ik adem gewoon....
Oké.... die functies doen het weer...
Beetje druk op het oor... dat dan weer wel.... maar vanaf beneden hoor ik ook weer een hond blaffen....
Een klein beetje geluid dringt dus toch weer door in mijn trommelvliezen....
Nog een zweverig hoofdpijntje vanuit de voorhoofdsholte....en ietsje verhoging...
Maar we gaan de goede kant weer  op....

Ik kan gelukkig weer lachen als ik het hiernaast geplaatste bericht van politie Gelderland lees....
Een licht getinte man.... mogelijk door de zonnebank. ..
Dat we maar niet meer z'n allen denken dat het altijd "Die buitenlanders" van Wilders zijn....(als je dat al dacht)....
Je kan ook gewoon getint zijn door de zonnebank....
Wie weet staat er volgende keer wel "getinte man/ vrouw, mogelijk door zelfbruinende crème" of nog leuker "licht getinte persoon mogelijk door gemorste chocomelk of chocopasta op de wangen"....
Het zou de wereld er wel wat minder discriminerend van maken!
Van..... en nog zo'n heerlijk bericht...
'Dolfijnen die ziek zijn of het einde nabij...'
Vergis ik me nou of bedoelen ze met einde nabij dat het laatste zuchtje haast gezucht is.... dat ze op sterven na dood zijn...
Ja toch...?!
En dan eronder....
'Terugkeer naar zee kan fataal zijn'.....
Fataal in de zin van ook doodgaan....
Nou hoor je meestal dat mensen het liefst thuis sterven.... en ik snap best dat mensen daarom zo'n dolfijn terug de zee in willen helpen....
Dan maar dood in de zee... humaner dan uitdrogingsdood aan het strand...
Maar tja... dat zijn mensen gedachten....
Maar de tegenstrijdigheid in zijn bericht...
Ze spoelen aan omdat ze dood gaan.... niet terugzetten in zee want dat kan fataal zijn...
Je blijkt dus fataler dan fataal te hebben.... begrijp ik dat goed?....
Van.... tja..... dat lees ik dus vanmorgen....
Ineens twee van die knotsgekke berichtjes. ..
Ondertussen ben ik ook beneden aangeland... en heb ik zelfs na dagen gember citroengras thee van Zonnatura, weer eens zin in koffie....
Ik zie in alles een vooruitgang dus hierin ook....
Mijn neus heeft net weer een "laat het snot maar lopen" fase of school belt....
Hoe het gaat?.....
Ze horen het al....
Morgen nog maar niet werken.... vrijdag wil ik wel een dag proberen....
Veel vertelde ik in de blog niet over school....
Dat komt omdat je je bijna enorm schuldig voelt dat je ziek thuis zit en de schaars aanwezige collega's die (nog) niet ziek zijn, de boel maar draaiende moeten zien te houden....
Van twee kleuterklassen waarvan het voltallig klassen team ziek is.... van 2 klassen de helft....
Zelfs management is ingezet...
En gelukkig (maar dat bedoel ik niet letterlijk) zijn er ook veel leerlingen ziek...
Klassen kunnen worden samengevoegd...
En gelukkig....GELUKKIG... is het mooi weer dus kunnen de kinderen veel naar buiten. ..
Maar een toestand blijft het natuurlijk wel....
En ik baal dat ik niet één van die dappere opvangers ben maar juist de zieke....
Van... en dan zit je thuis.... met al je vragen...
Zullen ze het klassenboek  wel kunnen vinden....?
Kunnen ze wel bij de leerling gegevens....?
Weten ze waar het sleuteltje van de kast en het medicijnkastje ligt....?
Vergeten ze de helmpjes bij twee kinderen niet op te doen.....?
Ze weten toch wel dat die ene leerling niet hoeft te eten..... omdat die sondevoeding heeft....
Ik heb wat afgetobt .....
Maar het is vast goed gegaan.... anders hadden ze wel gebeld toch....?!
Van...... och jee... niet bij nagedacht.... vrijdag is carnaval....
En.....ALS IK ERGENS EEN HEKEL AAN HEB IS HET WEL..... CARNAVAL!!!!!!......
Nee ik ga niet terugkrabbelen nu.....
Beloofd is beloofd.....
Als ik deze griep ga overleven dan ook de carnaval wel....
Van...... een rondje door de tuin.....niesend. .... proestend.... hoestend....
"Flink te pakken hè"..... hoor ik iemand roepen...
"Ja ik riep het al 3x maar je zal de oren wel dicht hebben zitten "....
Ja klopt, lach ik terug.... en niet alleen de oren.....
"Het heerst"... roept de man....
Ik weet het.....
"Beterschap dan maar"....
Dank u.... fijne wandeling...!
Ik pluk hier en daar wat onkruid...
Ik haal wat zand uit de bakken....en vind diverse verstopte ingegraven honden schatten....
Maar het "iets doen"  is al teveel....
Dan maar op de tuinstoel....
Met de honden spelen is ook leuk....
Maar dan ineens..... Babs die sneller pakt dan je kan gooien en.... au au au au au au roep ik vertwijfeld uit....
Een snijdend bonkend gevoel tussen duim en wijsvinger....
Babs haar volledige tand in mijn vlees....
Au au au au au au.....
Lang leve de bloedverdunners. ... het bloed druipt op de grond en mijn kleding....
Onder de kraan eerst. ...
Au au au au au au.... dat doet zeer....
Het zweet breekt me uit....
Nee niks niet van mijn stokje gaan nu.... erbij blijven met die kop....
Ik bekijk de wond....
Niet groot .... klein zelfs....hondentand grootte.....maar fiks diep....zie ik als ik het wondje opentrek....
Eerst maar eens even gaan zitten....
En dan zakt eindelijk de pijn wat......
Een nare plek..... maar komt vat vanzelf weer goed....
Maar tjonge wat kan je dan weinig hebben als je dan die griep narigheden net achter de rug hebt...
Elk pijntje is er ééntje teveel nu....
Eerst Babs maar eens troosten....
Ze blijft maar bij me en ze blijft maar likken.....
Kan jij ook niks aan doen sukkel.... vrouwtje moet beter opletten met gooien....
Babs komt tot rust....
Ik kan op zoek naar pleisters....
 Van...... van alle gedoe val ik op Willems stoel in slaap.....
Oké. . ik ben geen wrak noch total loss meer.... maar ook nog niet uitgedeukt...
Zus appt of het beter gaat. ..
Vriendinnetje appt hetzelfde....
Dochter ligt nu ook in de lappenmand.... zoon hangt er tegenaan....
De buurtjes komen vragen of alles goed is....
Ja hoor....ik red me wel....
Ja en Willem komt zo en neemt eten mee....
Nee, maken jullie je maar geen zorgen.....
Van..... en inderdaad neemt Willem eten mee...2 broodjes shoarma... de slimme koker.... oftewel "ik laat voor me koken koker"....
Dan vertrekt hij alweer naar zijn vroegere buurman in Doesburg...
Ajax Feyenoord kijken....
Maar na een uurtje zie ik al dat dit geen leuk samenzijn zal worden....
Zoals Feyenoord een paar weken geleden glorieus van ze won, verliezen ze nu....
Ik zorg mooi dat ik in bed lig eer hij thuis is...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten