vrijdag 22 februari 2019

22 februari 2019

Dag van:
Ik ril.... ik tril...... ik bibber..... en voel mijn spieren tegenwerken....
Maar nee.... geen zin in griep nú.....
Ik wil gewoon die nieuwe ontdekking aan vandaag....
Lesgeven op 'normaal' basisschool niveau...
Griep... kom nou zeg.... heb ik daarvoor al die maanden dure echinaeforce tabletten geslikt....
Ben ik daarvoor steeds op tijd naar bed gegaan om maar voldoende weerstand te hebben.....
Van.... ik neem beneden een extra dosis echinaeforce.... volgens dokter Vogel heeft dat totaal geen nut of effect maar het gaat nu even om het placebo gevoel.....
Op naar school....
Van.... en kijk eens aan.... na de eeuwige troubles met de oude nieuwe koffiemachines..... zijn er nu nieuwe nieuwe geplaatst..... met koffiebonen....!!!!!!
Dit maakt je hele dag goed als je zo kunt beginnen.....
Een sterke, super verse, hete bak koffie......
Men verdringt zich om het apparaat, dat ook nog eens een stuk sneller werkt.....
Er heerst zowaar een vreugdevolle sfeer....
En je ruikt de koffie door de hele school.....
Van... nu op naar de klas....
Grote opgeschoten knapen en meiden doen hun intrede....
Dat is weer eens wat anders dan kleutertjes.....
En lang duurt het niet voor ik de klik al met ze heb....
Van.... lezen gebeurt in alle stilte....
En in die stilte kijk ik huiswerk na....
Stiekem moet ik er wel om lachen.... ik die huiswerk nakijkt....
En natuurlijk zet ik de befaamde krullen er weer bij....
Na het doodstille lezen even leven in de brouwerij....
De start van de dag..... wat vertellen over mezelf en vooral luisteren naar de verhalen van de kinderen....
Of ik écht drie Duitse herders heb....??
Ja nou en of.....!
En dan moet ik de foto rond laten gaan.....
De meiden zijn meer pro Bengel die pontificaal als achtergrond prijkt op mijn desktop...
Van .... tijd om te rekenen.....
Dat waar ik het meest tegenop zie....
En ja hoor.... daar heb je het gedonder in de glazen al....
Sommen met inflatie stijgingen en btw......
Nou weet ik die btw berekeningen nog wel maar hoe zat dat toch met inflatie stijgingen....
Lang leve de uitgever van de methode die er een duidelijke handleiding bij leverde....
Dit zoeken we dus op...en ik app mijn hulplijn... Willem.... met alleen de grote letters 'HELP'....
Het bezorgt hem enkel de slappe lach.... mijn anti redder....
Van..... een leerling die mijn staartdelingen niet snapt....
Nee tuurlijk niet ouderwetse juf... deze kinderen rekenen allang niet meer met staartdelingen....
Tegenwoordig heet dat handig rekenen en dat vergt een compleet andere aanpak....
Oké.... ook maar eigen maken dan....
Wie heeft er vandaag nou rekenen zou je haast denken....je zou toch denken dat ik het zelf ben....
Van.... dan voel ik weer rillingen..... mijn handen zijn koud..... mijn spieren protesteren.....
Ik sla mijn vest wat dichter om me heen...
Vlak voor me zit een meisje te klappertanden....
Een meisje.... jurk met korte mouwen want buiten ruik je de lente.... wit toetje.... afwisselend klappertandend en gapend.....
Ik trek mijn behaaglijke vest uit en sla het om haar heen.....
Ze vraagt of ze mag rusten.... onder een deken.... met mijn vest aan....
Tuurlijk mag dat......
Van.... taal..... en krijg nou wat. ...
Taal is toch wel mijn dingetje zou je zeggen....
Maar hoe krijg ik nou toch het verschil tussen 'opdat' en 'omdat' uitgelegd....?
 Ik app de hulplijn maar weer....
Geen antwoord. ..
Lang leve Google....
Opdat dient dus een doel..... omdat, een reden....
Volkomen duidelijk.... we kunnen verder...
De rest van de taal les verloopt vlekkeloos....
Wat moeten die uitstromers veel weten zeg.... respect...!
Van.... dan laat ik ze even los...
Zulke harde werkers verdienen wel even wat ontspannends....
Er wordt gekozen voor lego.... YouTube.... en computerspelletjes...
Wat anders....!!??!!
Van.... middag.....tijd voor Engels.....
Een makkie.... invullen maar...a of an.....
Dat is snel uitgelegd....
Als er een klinker volgt als eerste letter bij het volgende woord dan is t an en bij een medeklinker a.....
Nu de woordjes leren....
Ik heb een leuk filmpje gevonden vol handige tips om op een leuke manier woordjes te leren...
Ze gaan volop aan de slag.... en het werkt.... en dat motiveert nog meer....
Van....IPC.... iets met ontdekkend leren op gebied van wereldoriëntatie en geschiedenis....
Ze hebben allemaal een kunstenaar gekozen waar ze informatie over moeten zoeken....
Dit wordt dan later gepresenteerd.....
Picasso....Bosch...... van Gogh..... Rembrandt..... Mondriaan.... da Vinci..... etc...
Er wordt driftig opgezocht of met handen in het haar gezeten....
Eén groepje loopt écht vast..... teveel informatie....
Het betreft da Vinci....
Dan vertel ik de roddel dat de Mona Lisa misschien wel een man is ipv een vrouw.....
Nu wordt het interessant.... ze duiken het internet op....
Dat is nog eens echt iets om uit te pluizen....
Van..... de vlagen rillingen volgen elkaar snel op.... maar ik hou vol....
Dan zit de dag erop.....
Ik word van alle kanten bedankt en gevraagd wanneer ik weer terugkom...
Dat doet goed....
Ik heb genoten vandaag....
Oh ja... mag ik mijn vest wel terug..... ik ben namelijk rillerig.....
Van.... in mijn kleuterklas vandaag 7 zieken lees ik op de groepsapp.....
Mijn twee directe collega's allebei ziek.....
En ik voel mezelf als derde eraan komen...
 Van.... ik haast me naar huis..... nu mag ik eraan toegeven..... het is tenslotte weekend....
Griepgolf.... oh wat baal ik daar toch van.....
Snel de boodschappen en het Kruidvat in.....
Antigrippine.... paracetamol..... ibuprofen.... neusdruppels..... keel snoepjes.....
Van.... mijn handen voelen ijskoud..... mijn hoofd bonkt..... mijn voorhoofd en hals gloeien....
Als Willem thuis komt schrikt hij van de hoge koorts....
Had ik met mijn zieke lijf nog lasagne gehaald (oké kant en klare dat wel)..... gaat hij Chinees halen.....
Lekker dan.....
Van.... ik voel me hondsberoerd....
Vooruit.... ik heb niet voor niks al die medicijnen in huis gehaald....
Slikken die handel....
Nee niet allemaal tegelijk....
Ik neem gewoon keurig 2 antigrippine.....en duik weer onder de deken op de bank....
Ik begin te zweten.... maar..... mijn handen worden warm.... mijn hoofdpijn zakt.... en de koorts verminderd drastisch....
Wondermiddeltje.....
Van.... alleen helaas al na twee uur zijn ze uitgewerkt....
De winnaar van the Voice is bekend.....
Ik duik onder de wol....
Met nog maar eens 2 antigrippine.....
En met het gevoel van. ..... maar deze leuke dag nemen ze me niet meer af....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten