zaterdag 23 februari 2019

23 februari 2019

Dag van:
Sorry.... zieker dan ziek.....
Er komt geen zinnig woord uit mijn hoofd vol watten....
Ik wankel van mijn bed naar het toilet....
Van... stoer wil je zijn... niet toegeven....
En net als iedereen, genieten van die lente zonnestralen en heerlijke temperatuur....
Dus loop je als een bejaarde naar beneden....
Je goed vasthoudend aan de leuning....
Alleen de eerste drie treden zonder, omdat daar geen leuning is....
Maar oh zo voorzichtig....
Van... je pakt het tuinkussen dat voor de tuindeur ligt en probeert die vitamine D op je huid z'n werk te laten doen....
Tevergeefs..... het brakke gevoel overheerst....
En als de buurvrouw door de heg twee bosjes tulpen komt geven kan ik haar niet eens verstaan omdat niet alleen mijn hoofd maar ook mijn oren dicht zitten....
Van... Willem laaft mij met koffie maar ik proef het niet...
Borres paringsdrang maakt me kriegel.....
Ik kan alleen genieten van Bengels gekrioel in het zonnetje....
Ze draait van haar rug op haar buik.... strekt zich uit.... en draait weer.....
https://youtu.be/XVwnsvE2RM4
Ik merk dat het beeld trilt..... geen vaste hand vandaag....
Van. .. en dat allemaal nog wel op Babs haar tweede verjaardag.....
Babs die we kochten om heel veel van Bikkel te leren....
Maar Babs die Babs is en blijft....
Een hond die dwars door je heen kijkt.....
Van..... een half uurtje.... en dan ben ik weer munt...
Ziek mijn bed in...
Zo warm als de zon was, zo koud voelt nu mijn bed.....
En ik val weer in slaap.....
Van even wakker.....
En me beroerd voelen....
Gisteravond was de ellende niet te harden... vooral de duizeligheid en het bonkend hoofd...
Toen nam ik antigrippine...
Maar wat is wijsheid.....
De hoofdpijn is te houden en de duizeligheid went al....en de spierpijn ach.....als ik maar blijf liggen en me warm houdt....
Koorts is een afweermechanisme.....zegt internet...
Hippocrates schijnt ooit gezegd te hebben "geef me koorts en ik kan alles genezen"...
Dat is echter natuurlijk allang een achterhaalde zaak...
Te hoge koorts nekt je ook...
De mijne schommelt van overdag zo'n 39 om tegen de avond omhoog te vliegen naar de 39.8.....
En als mijn interne kachel een tandje hoger gezet wordt dan leggen virussen en bacteriƫn eerder het loodje...
Iets met macrofagen en hypothalamus, maar sorry mijn hoofd bonkt ik kan de juiste uitleg niet geven...
Slapen maar weer.....
Van.... Willem maakt me wakker....
"Je moet wel wat eten schat"
Ik eet een klein bakje rijstpap.... meer krijg ik er niet in vandaag.....
De koorts loopt weer op....
De buurman loopt weer aan...
Ik ga naar boven....
My bed is my castle......
Oh laat dit morgen alsjeblieft minder zijn.....
Ik neem geen aspirine... ik ga er dwars doorheen.... maar mag daar wat tegenover staan alsjeblieft....
Van..... slapen....
En wakker worden.... koude handen.... warm lijf... maar nog dieper in dat lijf, kou....
Vest aan in bed. ..
Geen puf om 'wie is de mol' te kijken...
Op mijn app zie ik dat mijn mol er nog in zit....
Van.... slapen maar weer.....
En toch maar 1 antigrippine. . om de nacht door te komen....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten