donderdag 28 februari 2019

28 februari 2019

Dag van:
En hopla ... alweer de laatste dag van de tweede maand van het jaar...
Hoe snel kan het gaan....
 Hij begint in ieder geval weer met een gebroken nacht....
Niet ernstig... maar gebroken is gebroken....
Dat móet ik komende nacht niet hebben als ik een dagje wl werken....
Van..... niet vreemd dat ik me s morgens niet fit voel....
Eerder klein stapje achteruit dan eentje weer vooruit....
Zal er allemaal wel bijhoren....
Van... Willem is al druk in de weer...
Hij gaat straks naar de kapper... een van zijn ultieme uitjes....
Ik moet er altijd wel om lachen dat hij, wanneer het begint te kriebelen, zo'n vier tot zes weken voor het écht nodig is, al begint met "is mijn haar niet te lang?"....."nou kan het écht niet meer toch?"...."kijk nou toch hoe lang"....
Het valt dan allemaal best nog wel mee en zeker met de hoeveelheden gel die hij er altijd in gooit (altijd Taft 10 en koop maar niks anders).... zit zijn haar nog prima in model....
Het is dan enkel zijn heimelijk verlangen naar gefriemel door zijn haar en roddelpraatjes.....(volgens hem doorzeefd van wijsheden..... tuurlijk Willem)....
Van... Willem gaat....
Ik zou het niet te kort laten knippen schat.... anders moet je weer zo lang wachten tot een volgende knipbeurt....(maar eigenlijk bedoel ik dat ik dat korte haar zelf lang niet zo leuk vind staan als die eigenwijze sprieten)....
Van..... zal ik eens kijken of stofzuigen zonder rust pauze lukt....
Het lukt.... maar voor ik ga dweilen eerst even zitten....
Niet ik maar het snot protesteert.... loopneus....
Van... Willem thuis....
Nou schat.... jij hebt voorlopig geen gel nodig....
"Vind je het niet mooi zo kort..."?
Het is mooi geknipt.... dat zeker.... maar ik ben meer van de nozem en de non.....
En er is weinig nozem over....slechts een strak koppie...
Gelukkig maar dat zijn haar altijd redelijk snel aangroeit.... maar snel zit die volgende knipbeurt er niet in....
En dan lees ik weer eens zo'n bizar bericht...
Écht... ze komen gewoon voorbij gewandeld alsof het niets is....
En in dit geval vraag ik me ook werkelijk af of het nieuws is...
Is het een top prestatie.... die vermeldenswaardig is....?
Als je vroeger in het Guinness book of records kwam,  had je toch heus wel een prestatie geleverd....
Ik keek wel eens op naar sommige van die helden die zoveel durfden en deden....
Maar dit speldenkussen op de foto, heb ik zelf ook wel in mijn naaidoos liggen....
Onlangs las ik in het boek Magdalena van Maarten het Hart nog dat hij zulke mooie herinneringen aan zijn moeder heeft die tijdens het naaien het presteerde zoveel spelden tussen haar lippen te bewaren.....en dat hij dan plagen kon wat hij wilde want ze kon toch niks terug zeggen....
Die moeder had hiervan moeten weten. ..
Wellicht was haar Maarten dan een voorbeeldig jongetje gebleven....
Maar goed... het gaat dus om de berichtgeving dat hij de enige op de wereld is met zoveel piercings....
En..... dat hij zijn eigen record wil verbreken....
Hoeveel edities van het boek wil deze man in godsnaam vullen...?
Elke extra piercing betekent immers het verbreken van eigen record...
En er is echt geen gek die hem dit nadoet...
Ik bedoel er zijn veel gekken.... maar hiervan is hij de enige....
De competitie aangaan met jezelf..... zou het een nieuwe hype worden....?
Ik heb al een week de griep... komaan laat ik mijn record verbreken en er eens twee weken van maken.... ik zoek wel weer een bacil of virus op....
Waarschijnlijk kom ik er morgen op werk weer genoeg tegen....
Van....en dan krijg ik van die bizarre waanbeelden.... zoiets van... stel dat Willem zo'n man een knuffel geeft en met een van de vele te wijde spleetjes tussen zijn tanden in een piercing blijft hangen...
Neeeeeee.... jakkes.... het idee....
Hij heeft .... tussen de piercings door....wel iets weg van Johnny Dept..... dat is dan wel weer prettig....
Van...al met al.... het lijkt me maar een saaie bedoening om het record van jezelf te breken... je wint het altijd...
Of zou hij morgen ineens denken.... oh jakkes... nee doe maar niet... ik vind het toch wel eng....dan wordt het écht een overwinning....
Zal me benieuwen of we nog vernemen of het gelukt is....denkutniet........
Trouwens.... je zal je krantje maar met zulk nieuws moeten vullen om nog lezers te krijgen....
Of leven we tegenwoordig in een maatschappij waar dit soort nieuws juist 'hot' is....?
Van.......maar soms kom je ook de meest ware ongeloofwaardige kranten berichtjes tegen...
Ik wist wel dat er sprake was van een pil die in ontwikkeling is en mensen ouder laat worden...
Maar zeg nou zelf... bijgevoegd stukje is toch wel erg hachelijk....
En nou gaat het me (grinnik) nog niet eens zo zeer om downloadprogramma's die de herseninhoud van een stervende downloaden......
Het lijkt me dat die allemaal eindigen met syntax error... piep piep piep piep....
Dat verhaal over die emoties vind ik dan wel weer iets vervelender want waar een ander verdrietig van wordt, daar hoef ik nog niet erdrietigg van te worden....
En de een of andere excentriekeling of engerd wordt vast weer blij van heel andere zaken dan ik....
Ik bedoel maar.... mij maak je niet blij met een ring door mijn neus....
Nee... die parkeer ik even. ..
Het gaat me om die piloot (nogmaals grinnik)....
Ik vertel het wel vaker.... ik heb in mijn leven al heel wat keren gevolgen....
Rare dingen meegemaakt ook....
Vliegen in een onweersbui in een 4 persoons vliegtuigje.....en de bliksem moeten omzeilen die je achtervolgt....(boven de Everglades)
Op het verkeerde vliegveld geland....Heathrow in plaats van Schiphol.... foutje bedankt piloot..
Doorstarts gemaakt...... Willem heeft het er nu nog over. ...
Bizarre turbulentie meegemaakt waarbij je echt meters zakte en de piloot later aangaf dat hij zelf ook geschrokken was..... waarvan ik nog steeds niet zeker ben of ik dat nou zo'n wijze bekentenis door een intercom vond....
Maar stel je toch voor dat je een plezier reisje maakt... ik noem maar wat.... naar Parijs of Lissabon...
De piloot verwelkomt je en geeft de vluchtgegevens door... eindigend met..."Ja ik ben wel bang voor ongelukken hoor...."
Neerstorten vind ik wel een beetje eng....
Maar.... mijn automatische pilot heeft daar ook geprogrammeerd last van alleen is die zo in geprogrammeerd dat hij mij kan assisteren omdat hij weet waar ik de fout in zal gaan....
Ik denk dat we in één klap van alle luchtvervuiling en klimaat problemen af zijn... er zou geen hond meer gaan vliegen....
Van.... nou ja... zulk nieuws kom je tegen dus.... als je de tijd hebt of neemt om te lezen....
 Morgen in ieder geval weinig tijd.... één dagje werken dan....
En ja ik weet het.... zoveel mensen zullen me voor gek verklaren.... zeggen dat ik uit moet zieken.... dat ene dagje kun je ook wel ziek blijven......
Maar dat ene dagje is wel het verkleed feestje voor de kinderen....
Daar kijken ze naar uit....
En mijn hart gaat nu eenmaal uit naar deze kinderen. ..
Dus éééééén dagje maar... en dan ziek ik verder uit....
Dan is het toch vakantie....
Met vast nog meer opzienbarende nieuwtjes....
Zag net al een Zen monnik met schoonmaak tips voorbij vliegen in het nieuws...
Mediterend mindfulness schoonmaken.... ik ga ervoor.....
Jullie houden hem tegoed.... beloofd!
Van... en terwijl Willem en Babeth beneden de finale singdance kijken... neem ik een douche en duik mijn bed in....
Seeya....!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten