dinsdag 26 februari 2019

26 februari 2019

Dag van:
 Middernacht..... en ik heb het zo warm.... zó warm....
Zou je zeggen... eindelijk want nu heb je geen koude handen meer.....
Dat is waar... ik hou op met zeuren.... ik lijk wel een man. ..
(Maar je moet toch wat te schrijven hebben op je "er valt weinig te beleven" ziekbed....
Alhoewel. .. gister viel er genoeg te beleven natuurlijk....
En de informatie van later op de avond verteld ook nog eens dat het in een honden trimsalon gebeurd is.....
Vanuit Willems bed klinkt: "kan je eindelijk stoppen met dat niesen?"....
Pffft.... heb jij wel eens een nies kunnen stoppen...?
Willem blaast en heel huis omver als hij niest...
Van.... het blijft maar doorgaan...5x...10x....20x.....
Nou als 3x niesen volgens de spreuk mooi weer betekent, dan kunnen we voorlopig even vooruit. ...
 Van.... inmiddels ben ik griep expert aan het worden...
Ibuprofen helpt niet... antigrippine wel maar voor slechts een korte periode....
Eucalyptus olie verzacht de hoofdpijn..... maar helpt niet als adem verlichter....
Otrivin helpt niet...Vicks neus spray daarentegen weer wel.....
Van..... 01.30 uur......mijn heerlijk schone frisse beddengoed is niet meer fris....
Mijn schone nachthemd, niet meer echt schoon te noemen....
Dekbed is klam van het transpireren.... de hals van mijn nachthemd ook....
Ik zet de balkondeur toch maar open......
Voortvluchtige in de buurt of niet..... .. (al speur ik eerst wel even rond natuurlijk)....
Hij zal vast met gezet postuur het balkon niet op kunnen klimmen....
Ik zou het ik ieder geval niet kunnen....
Poes smeert 'm al naar buiten.... van bovenaf is het goed muizen speuren....
Helaas is het te hoog om eraf te springen Bengel....
Van....mijn neus is nog vrij (hallelujah... dat mag ik de krant.... klein artikeltje maar hoor... de koppen laat ik aan het schietincident over).... en ik droog al wat op.....
Volgende slaap poging.....
Van. ...05.07 uur..... wakker en het ijskoud hebben.... koudzweet...maar tjonge zowaar wat langer door geslapen...
Balkondeur weer dicht....
Vroeger als kind zou ik .... als ik het al durfde....onder mijn bed kijken of er geen engerd... of in dit geval voortvluchtige ligt....
Die neiging heb ik nu ook.... maar doe het niet.....
(Stel je voor... hij zal er maar liggen.... dat wil je écht niet weten)....
Van.....7.10 uur..... en ik was dus niet de enige angsthaas want....
Willem maakt me wakker met de mededeling "Ik durfde vanmorgen niet door het bos met de honden "....
Hij heeft het pad maar genomen....
Wat een impact toch zoiets weer heeft in je leventje.....
Van..... ik ga er maar uit...
Verhuis mijn deken van mijn bed naar de bank....
Mijn neus zit weer dicht.... mijn lijf voelt koud klam aan....
Je zal toch maar al vier dagen over alleen maar de griep schrijven...
Verveeld het al....?
Van.... toch heb ik vandaag het gevoel dat het nu ietsje... Ietsje beter voelt....
Dat maakt echter overmoedig en als ik zelf de bezem vandaag ter hand neem om de verloren haren van afgelopen nacht, die van de honden afkwamen, wil vegen, word ik direct terug gefloten....
De wereld om mij heen draait....
Maar wat gaan liggen... en even genieten dat ik in ieder geval door mijn rechter neusgat vrij kan ademen....
Tijdens ziek zijn kan je van de kleinste en gekste dingen blij worden....
Van.... ik probeer wat spullen uit de tuin op te ruimen...
Doe maar niet Wampie...
Je bent dan wel geen compleet wrak meer maar nog steeds totaal loss .....
Van... ik zoek de kleine dingen maar weer op om van te genieten....
De tulpen in de vaas... de ontluikende amarilissen die ik gister van Annet kreeg....
De honden met hun lentekriebels.... en altijd hongerige Bengel.....
https://youtu.be/uRN7k7EHwxs
Van.... van de commotie van gisteren merk je niks meer.....
Iedereen laat de hondjes weer uit alsof er niks an de hand was....
Willem belt met zijn klas om me beterschap te wensen....
En ik zet sudder vlees of draadjesvlees op omdat dat nu mooi kan als je thuis bent en je er niet om hoeft te bekommeren.....
Van Luna, die in het ziekenhuis is voor oog metingen en nare druppels, belt mooi oma nu ze toch thuis is...
(Daar in het noorden hebben ze al voorjaarsvakantie)....
Hoi oma... ik zie wazig....
Ik antwoord met mijn kurkdroge nasale stem....
En het hoi oma verandert in Hoi omaatje.....
Zo gaat dat dus....
Ondertussen word ik per app middels foto's meegenomen in de bril keuze....
Moe.... slapen maar weer.....
Van...... slapen is toch de beste medicijn....
Tegen de avond blijft de koorts uit....
De koude handen keren terug....
Naar bijverschijnsel...
Willem geniet van zijn maaltje....
Je hoort bij elke hap draadjesvlees...."mmmmmmmm".....
 Van.... ik heb mijn gehoorapparaten maar weer in gedaan maar het gehoor is echt slecht....
Ik maak me stiekempjes toch wel zorgen..... het zal toch wel goedkomen...?
Het leeft raar in een geluidloze wereld....
Je hoort geen telefoon overgaan.. de trilfunctie met z'n prrrrrr geluid niet als je mobiel op tafel ligt en de tv moet zó hard dat volgens mij de hele straat kan meegenieten....
Maar erger nóg... ik hoor geen eendjes....geen vogels.....
Morgen maar afwachten....
Van... Willem heeft repetitie vandaag... fluitspel met koor....8 maart optreden....
Ik zapp een beetje tv, maar hoor toch niks... en ik durf hem echt niet loeihard te zetten...
Dan maar naar boven.....
Doen wat goed voor me is....
Slapen....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten