maandag 4 februari 2019

4 februari 2019

Dag van:
Best even lastig om in slaap te komen...
De laatste keer dat ik hier in bed lag kon ik de slaap niet vatten....
Zenuwen voor de grote verrassing...
Nu is alles voorbij.....
Prachtige herinneringen geworden....
Beetje onwezenlijk om de gewone werkdag weer te beginnen straks...
Maar met alle herinneringen op het netvlies en in mijn gedachten, komt de slaap vanzelf....
Van... wakker worden in je eigen bed in plaats van in de hotelkamer....
Je hoofd schudden en je ogen uitwrijven.....
Niks niet aanschuiven aan het ontbijt buffet....
Gewoon je eigen brood en dat van Willem weer klaarmaken. .
Niks niet luxe cappuccino uit de koffiemachine tussen de verse ananas en kiwi....
Gewoon je senseo aanzetten. ..
En niks niet de mooie glazen deuren van het hotel openen en de zon overgoten stad Lissabon met haar 17 graden instappen......
Van ...... de kou in..... ruiten krabben.... waaier aan..... verwarming hoog.... en naar je werk rijden....
Oké.... de lucht was dan wel weer mooi....!
Je hoort me niet alléén maar klagen....
Van.....4 dagen weg geweest en de wereld aan mailtjes en berichten....
Sommigen kunnen direct weg.... anderen moeten beantwoord of verwerkt worden....
Het is maar goed dat ik niet te laat naar school ben gereden...
Snel maar zoveel mogelijk afwerken....
Van..... mijn spieren zijn nog niet wat ze moeten zijn...
Af en toe beweeg ik me moeizaam voort...
"Juf je loopt raar"....
Ik weet het jongens maar ik moest ook heel veel " bergen" klimmen....
"Dan moet je in het vliegtuig blijven zitten"....
(Goh dat was de oplossing geweest natuurlijk...)
"Juf. . ging je heel hoog in de lucht?"
Ja.... boven de wolken....
"Kwam je daar de sneeuw tegen of de zon?".....
Van... hoe sterke verhalen de wereld in gebracht worden....
"Juf... ben je nu weer hier"
Ja natuurlijk.... mijn vliegtuig ging ons heel snel weer terug brengen..."
 Tegen een vriendje: "de juf is met een raket thuis gebracht"....
Van... en van medeleven...maar een slecht advies....
"Au" zeg ik als ik opsta na veters strikken van een leerling....
"Doet je been weer pijn juf?"
Ja best wel een beetje....
"Dan moet je maar niet meer op vakantie gaan hè...?!"
Van. ... de dag kabbelt voort....
Met kleuren... nu geel erbij...
En liedjes....
De kinderen zijn moe....
"Mogen we glijbaan filmpjes kijken...?"
Nou vooruit... zitzakken tevoorschijn.... allemaal languit.... en filmpjes kijken.... van glijbanen.... wildwaterbanen ..... de engste... de grootste.... de langste....
Grappig dat ze hierom vroegen...
Ik zou er zelf niet opgekomen zijn....
Van... ik bereid veel werk voor, voor de komende tijd...
Morgen beginnen de jaarlijkse schoolbrede  projectweken ....
Het thema...KUNST....
Een heerlijk onderwerp waarin we ons kunnen uitleven...
Morgen heuse living statues op school....en vast nog veel meer...
Leuke tijd altijd...
Van... dus laat ik na school de administratie voor wat die is en ga lekker aan de voorbereidingsslag....
Fotografie.... schilderkunst... dans... het komt allemaal aan bod in de klas....
Van.... naar huis..
Vanavond geen vis... geen paella in een romantisch restaurantje met 7 tafeltjes en een fado
zangeres... geen chocolade mousse voor Willem en geen goed glas wijn naast het bord... maar dood ordinaire spruitjes met gebakken piepers en spekjes.... en een cordon blue....op Deen bord waar de stukjes aardewerk af zijn...in de eigen stoel.... met de tv aan....
'T is weer even wennen....
Van... zit ik in het bad... komen de buren langs...
Dikke pech dan, want ik kom er echt niet uit....
Willem vermaakt ze wel...
En in geuren en kleuren hoor ik hem over de verrassing vertellen die hij in de auto te horen kreeg... en dat alles al geregeld was....
Hoe gaaf Lissabon was.... en hoe warm....
Van... wat is het toch heerlijk om mensen te kunnen verrassen...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten