donderdag 14 mei 2020

14 mei 2020

Dag van:
The day after....
Door de honden vergeten op te eten kruimels boterkoek op de grond...
Een rij kaarten op de vensterbank die bijna het zicht naar buiten ontnemen...
Allemaal loop ik ze nog een keer langs...
Een ongeordende bende van cadeautjes op de tafel....
Nu maar een plekje voor gaan zoeken...
De vuile afwas staat gelukkig schoon in de vaatwasser...
En enkel verdwaalt schoteltje staat er alleen nog...
Die ene moorkop kan wel weg...
De yoghurt taart is helemaal op...
Britt lust alleen chocoladetaart...
Vandaar de moorkop....
"Ja maar oma een moorkop is geen chocoladetaart... die heeft gewoon gele koek"...
Twee bakjes aardbeien staan nog op het aanrecht....
Die pasten écht niet meer in de koelkast...
Eerst maar mijn beschuitje ermee beleggen...
Van... in mijn stoel geniet ik met kop koffie en beschuitje aardbeien na van een feestelijke verjaardag...
Ik die niet zo van de verjaardagen ben en me toch heel jarig voelde ineens....
Ik lees de, over de tweehonderd, berichtjes op social media nog eens door...
Ik heb ze allemaal beantwoord... dat is me gelukkig gelukt.....
En ik geniet van alle bloemen die door de kamer verspreid staan...
Van... ik ben zó allergisch als wat vandaag...
Er zullen wel wat pollen weer rondzweven buiten...
Ik nies en snuit me een ongeluk....
De net gekochte rollen keukenrollen zullen wel weer een kort leven tegemoet gaan zo...
Die allergie is wat van de laatste jaren...
Voorheen had ik dat nooit...
Van... Benji is ziek....
Diarree en overgeven ...
Een zielig hoopje hond op een wit dekentje....
Af en toe sloom op je afstappend.... vrouwtje... baasje... ik moet weer....
Klein mormeltje....
Van Willem gaat naar Klaas.... voor de cd opname....
Eindelijk mag hij weer...
Hij heeft het gemist...
Van... nu wat werken...
Ik open en beantwoord de mail en wil net beginnen aan een verslag voor de studie of....
En mega aanval van duizeligheid overvalt me....
Het lijkt of ik flauw ga vallen...
Dat heb ik de laatste weken ook vaker....
Maar zo erg als vandaag was het nog niet....
Misselijk... zwetend....plof ik op de bank...
"Je hebt toch geen TIA" vraagt Willem, die net thuis is,  wit weggetrokken...
Nee man.... ik ben duizelig... de wereld draait...
Althans... iets in mijn kop draait....
Opstaan lukt niet goed... helder ben ik wel....
Dan maar wat slapen....
Van... ik word wakker en voel me nog steeds moe ...
Misschien helpt een bad...
Maar ook daar kom ik na korte tijd uit...
Mijn bed is het enige dat ik wil...
Ik lees op internet nog wat over duizeligheid...
Het kan van alles zijn...
Maar niks engs....
En rustig slaap ik in...
Ik word heus wel weer wakker....
Morgen....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten