woensdag 27 mei 2020

27 mei 2020

Dag van:
Dus de wekker.....
Hoe snel zo'n ding toch uit je systeem is....
Maar zo snel zit hij er ook weer in hoor...
Huisartsenpraktijk dus maar...
"Het rommelt in uw lijf"...
Goh vertel eens wat nieuws...
Enfin... het komt er dus op neer dat geen énkele bloedwaarde meer klopt... van lichaams suiker en zout tot aan enzymen, fosfaten, aminozuren, lever en nieren enz.
Oorzaak.... schildklier, ouderdom en mysterie...
Consequentie.... een beetje meer van dit en een beetje minder van dat....
 Plus om de twee weken bloed laten prikken.....
Van..... Willem is opgelucht...
Ik zit buiten even alles te verwerken en aangezien ik twee dingen tegelijk kan, bedenk ik ook dat ik de stomme scheve tegels uit het terras boven wil hebben.....
Willem... kom eens hier...
Ik leg het plan voor....
Ach en Willem vindt nu alles goed nou hij weet dat ik geen kanker of anderszins heb ....
We rijden richting tuin gedoe...
Plantjes... bordertje.....bemeste tuinaarde ....
En ik spit .... hoezo het rommelt in mijn lijf....?
Gewoon terug rommelen ....
Dom en eigenwijs misschien maar wel leuk....
Resultaat... een kunstwerkje...
Maar slaand als een tang op een varken natuurlijk met die rare versleten bakken....
Dat wordt het volgende project....
Van.... boodschappen...
En aangezien een bepaalde medicatie ervoor gaat zorgen dat mijn bloeddruk weer gaat stijgen  en dat is in mijn geval na ooit een TIA te hebben gehad uiteraard geen fijne gedachte,  haal ik een bloeddrukmeter...
Kaasje voor Willem als ik thuiskom....
Babeth... aankomend verpleegster... mag het apparaat meteen uitproberen bij hem.....
En hadden we dát nou maar niet gedaan....
Hij gilt moord en brand als het ding opgeblazen wordt....
"Uit dat ding... het doet pijn..."....
"Help... dit is niet goed!!!"....
Daar komt dochter 3 de kamer in....
Hou je rustig pa...
En dat had hij inderdaad maar beter wel kunnen doen ja....
Bloeddruk te hoog...
Zou voor mij een normale zijn maar bij Willem.... nee.... dat klopt volgens hem niet....
En dan zul je het krijgen...
"Ik drink geen koffie meer "
"Ik stop met drop"....
"Ik ga op dieet "....
"Straks ga ik eerder dood dan jij"....
Nou ja... en de rest dus...
Ikzelf zou persoonlijk niet zo gillen en schreeuwen tijdens het meten Willem....
Dat zou ook aanzienlijk kunnen schelen....
Enfin... mijn lieveling gaat dus vanaf vandaag op de gezonde toer....
Ik wil het meemaken...
We eten kebab.... dat kan er mee door....
Van.... de avond.... dochter 5... Babeth dus... heeft afgesproken met een vriendin...
Willem brengt haar...
Willem brengt haar... kent de weg niet.... concentreert zich op Google Maps die de weg wel weet....
Willem let niet op de weg....
De weg met de stoeprand....
De stoeprand die niet op Google Maps staat...
Willem knalt op stoeprand...
Oeps denkt de autoband... dat deed zeer...
Laat ik eens een bult krijgen....
Van... Willem komt thuis...
Zonder kleerscheuren....
Bandscheuren dan weer wel...
Ik zou de ANWB bellen Willem...
Dochter 3 is het met me eens...
Willem niet....
Willem neemt bier....
Heel gezond Willem... van hop gemaakt....
Als jij zo Babeth moet halen en je krijgt een klapband... zou het kunnen dat je een lantaarnpaal raakt.... of erger.... een ander....
Het verstand begint te werken...
Willem belt de wegenwacht...
Die komen over een uur....
Van.... roodkapje trauma (zie gister).... wordt Benji drama...
Ten tweede male duikt Benji tussen de spijlen van de schutting door, zijn vrijheid tegemoet...
Van gisteren leerde hij dat hij vooral niét moest gehoorzamen want dan ben je die vrijheid weer kwijt...
De baas echter is slimmer en sneller...
Hoge bloeddruk wordt hoge snelheid...
En laten we zo zeggen...Benji weet nu waar zijn nekvel zit...
Hij jankt.... en schreeuwt...
Twee kinderen in het speeltuintje nu ook...
Die boze meneer pakt dat hondje...
Woedende moeders.... en een deur die dicht knalt...
Van... de wegenwacht....
En een reservewiel dat niet te vinden is...
Uiteindelijk wél gevonden is... maar er niet uit te krijgen is....
Volgende optie... voor en achterband verwisselen....
Dat schijnt ook te kunnen.... voor eventjes dan...
Van... wat een dag....
Willem komt terug van Babeth weer ophalen....
En doet weer gezond....
Hij neemt een tweede hop drankje...drankje...bier dus...
Euh... knoflooksaus op de kebab vanavond... uiteindelijk werden het drie biertjes...
Ik zeg:.... succes bij de tandarts morgen Willem.... waar je om 8 uur moet zijn....!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten