donderdag 21 mei 2020

21 mei 2020

Dag van:

Een jarige zwager... doodmoe dat wel want hij heeft de hele nacht bij zijn moeder gewaakt....
Doodmoe dus en jarig... en of dat nou zo fijn samen gaat....????
Enfin... let's go...
Benji en Blitz mogen mer naar het eindeloos heerlijke landgoed waar 1.5 meter met gemak haalbaar is...
Je kan er ook niet zo goed 1.5 km van maken ...
Moet ik alleen wel even een versterker op mijn gehoorapparaat aansluiten...
Van... ik ben benieuwd hoe het de rest van Nederland vergaat vandaag met die hete Hemelvaartsdag...
Zou men zich aan de regels houden... of zal de onlangs uitgezonden  'Maurice de Hond logica' ervoor zorgen dat mensen denken dat ze niet bang hoeven te zijn...
De 'Corona overkomt jou toch niet want de kans dat je het krijgt is zó klein als je in de buitenlucht bent... daar krijgen de aerosolen geen kans' remedie nu de overhand heeft....?
Ik hou mijn hart vast hoor...
Van... maar wij zitten lekker veilig op een lockdown landgoed met een neef die (bijna) arts is en een nicht als (bijna) psychologe...
Ik ben zowel psychisch als fysiek gedekt vandaag.....
Van... mijn neef is aangeslagen na wat hij de laatste maanden heeft gezien en meegemaakt....
Hij is ook nog zo jong.....
"Tante... de doden staan op mijn netvlies.... deze periode vergeet ik mijn leven niet... dat neem  ik mee voor de rest van mijn leven... ik heb nog nooit zoveel doden mensen in zo'n korte tijd gezien"....
Ja jongen... dat geloof ik graag.... wat een zware levensles....
Ik luister en luister... hij moet duidelijk zijn verhaal kwijt...
Het raakt hem.. nog steeds.... dat voel je...
En dan krijg ik een ellenlang medisch betoog over waarom het nog zo lang zal duren voor er een vaccin zal zijn....
Wat ik er aan kennis aan overgehouden en begrepen heb is dat een DNA virus vaststaat maar een RNA (of zoiets) is vluchtig en elke keer anders.....
Net als Ebola en HIV... daar zijn ook nog steeds geen vaccins tegen... wél medicijnen....
Dus hoop ik dan maar op die medicijnen....
Ik vind die RIVM, GGD, enzo kundig hoor... maar de informatie van iemand die dagelijks uur na uur na uur na vele overuren met de ziekte in de mens zelf werkt, nog veel betrouwbaarder...
Van.. zo hoor ik van mijn neef en nicht vandaag ook op verbolgen toon dat alle hulpverleners grote eer toekomt maar.... dat er een grote vergeten groep is...
De medisch studenten hebben dus de GGD'S draaiende gehouden al die tijd.....
Omdat zij medisch onderlegt zijn, zijn zij ingezet bij alle hulplijnen....
Ze hebben zich van vroeg tot veel te laat uit de naad gewerkt...
En nu de rust lijkt terug te keren zijn ze gewoon zonder dankjewel afgeserveerd...
Van... en ik vroeg me laatst nog wel af hoe ze toch al die telefoontjes moesten beantwoorden... nou zo dus...
Hulde aan deze studenten!!!!....
Van.... neef en ik nemen nog wat ingewikkelde medische gevallen door die ik in school tegenkom.... we hebben het over autisme.... epilepsie... stofwisselingsziekte.... zeldzaam genetische afwijkingen... en dan ben ik wel medisch moe...
Van... inmiddels is Benji het complete landgoed aan het afstruinen...
In zijn eentje op ontdekkingstocht...
Als we die kwijt zijn dan zijn we nog wel even druk met zoeken...
Gauw er maar achteraan...
Meneer heeft onder andere molshopen, takken , veren, stukken hout en weet ik al wat niet meer gevonden...
Blitz rent en rent... Caro en Max, de honden van mijn zus achter zich aan...
Dan ontdekt Benji het zwembad...
Blitz drinkt er wat uit... dat kan want er zit iets biologisch in in plaats van chloor...
Dat lijkt Benji ook wel wat...
Meneer vergeet (alweer na de slootervaring) dat hij kleiner is dan Blitz en PLONS.....
Daar ligt onze held in het helder blauwe water waar de onderwater stofzuiger onder hem flink zijn best doet om het zand dat van Benji's poten komt weer op te zuigen...
Spartel... spartel....klim en klauter... daar kruipt een zeiknat hondje... nou ja... wat er van overgebleven is dan.... weer op de kant....
Dat was water ervaring nummer 2....
Van... Blitz gaat samen met de baas...
Blitz ontspant helemaal...
Wat een mooi gezicht is dat...
Blitz en water gaat prima samen...
En hup... daar gaat Benji weer...
Met de baas samen is veel leuker....
Van... de barbecue....
Picknick tafels onder de boomgaard naast het zwembad....
Hoe idyllisch wil je het hebben...
En de honden zijn nog niet moe, dus ravotten door...
Met bal.... zonder bal... met dennenappel.... zonder dennenappel... met stok.... zonder stok...
Maar tja... iedereen is natuurlijk verkocht van Benji dus krijgt hij onder tafel de nodige hapjes... die is snel uitgespeeld...
Van... we delen een passie met het gezin van mijn zus... muziek...
En dus worden nu via Spotify, YouTube en weet ik wat voor kanalen waar muziek uit komt.... 'oh die moet je horen ' nummers uitgewisseld...
Jazz... blues.... funk... oud... modern.....
Er wordt wat afgeluisterd....
En zelf gespeeld natuurlijk...
Van... als laatste de taart...
Weer eens wat anders dan als eerste....
En als toetje smaakt een taart natuurlijk ook best goed....
Van.... de zon gaat onder....
Wij gaan onze andere twee honden vriendjes eens opzoeken...
Borre en Babs...
Wat zullen zij een rustig dagje gehad hebben...
Nou ja...5 uurtjes dan...
Van... en ik maak me op voor morgen...
Ik krijg nog net mee dat het in Nederland vandaag een chaos was....
Op stranden.... in parken... bij meertjes...
En bedankt meneer de M de Hond....
Het zal allemaal goed bedoelt zijn maar het pakt ff fijn verkeerd uit...
Dan ga ik verder...
Plaspotje klaar... ziekenhuiskaart klaar.... formulieren klaar...
Ellebogen weer schoon gewassen...
Komt u maar morgen met dat groot bloedonderzoek...
Slapen maar....ik moet er vroeg voor op....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten