woensdag 6 mei 2020

6 mei 2020

Dag van:
Onvoorstelbaar gewoon dat je nu al vanaf 16 maart onafgebroken thuis zit... soms een boodschap doet in de supermarkt... omdat je nu eenmaal te eten moet hebben.... een héél enkele keer naar Marleen van Ben gaat.... een héél enkele keer vrienden of je buren in de tuin op visite krijgt... je hartsvriendin al zes weken niet hebt gezien omdat ze in het ziekenhuis werkt..... op woensdag op 1.5 de fruitman aan de voordeur krijgt voor een paar bakjes aardbeien.... je (klein)kinderen al in tijden niet live gezien hebt... laat staan geknuffeld..... af en toe eens mee gaat de honden uitlaten als het niet te druk in het bos is....
Gewoon dus zo goed als geïsoleerd leeft... en toch elke keer weet wat te vertellen hebt....
Er speelt zich toch meer af op 40 vierkante meter dan je denkt....
En vandaag mocht ... nou ja... moest....ik er weer even uit want de auto moest gekeurd...
En zelfs dat is aan regels gebonden...
Autosleutels op een toonbank leggen.... op 2 meter afstand zeggen of er bijzonderheden zijn... en wegwezen...
We bellen u....
Niet onaangenaam hoor... nee nee... alles heel beleefd en vriendelijk...
Maar toch...
Anders zit de halve familie met ik er niet hoeveel honden altijd in het kantoortje....
Staat de koffie klaar....
Ben je drie kwartier,  vierentwintig praatjes en honderd honden likken  verder eer je je auto hebt afgeleverd....
Nu is er één persoon... de baas zelf...
Maar daar gaat het niet om....
Als de auto maar gekeurd en nagekeken wordt...
En dat wordt ie...
Iets met accu, einddemper, spijker in een voorband, te weinig profiel op de andere band, remblokjes en voor mekaar...
Voor het bedrag dat ik betalen moet, heb ik geen nieuwe auto...
En zelfs het wieeeuuuw geluid dat de motor al sinds jaar en dag... zolang ik hem heb dus...maakt als ik de auto start,  is er uit volgens mij....
Fijne garage...
Van... Willem doet vandaag aan stoel hoppen....
Een nieuw soort bedrijvigheid geloof ik...
Hij begint in zijn eigen luie stoel.... valt in slaap... wordt wakker..... komt naar buiten... neemt de witte tuinstoel.... euh... ooit was die wit nu zit er wel wat aanslag op....
(Een wakker moment)
Enfin... zit in die ooit witte tuinstoel... valt in slaap... wordt wakker...
Loopt het trapje af naar de vlonder.... gaat in de grijze stoel van de tuinset zitten... benen op de andere stoel.... valt in slaap.... wordt wakker...
Klaagt dat hij het pffft zo heet heeft... gaat in zijn luie stoel zitten... valt in slaap...
En let op....
Wordt wakker... en zegt....
             "IK GELOOF DAT IK TOCH MAAR EVEN OP DE BANK GA LIGGEN"
Gaat op de bank liggen en slaapt...
Die zou zo maar eens moe kunnen zijn....
En waarvan.....????????
Van... nu doe ik ook niet veel hoor...
De handelingsplannen zijn af.... ik mag dus als ik wil de hele dag borduren...
Of met Benji spelen...
Die trouwens groeit als kool...
Ik weet niet wat voor middel ze in de moedermelk hebben zitten die moeder teefjes.... maar dat er een groeihormoon bij zat is wel duidelijk...
Benji is zeker 4x  groter dan toen we hem kregen....
Hoog op de poten... stevige poten ook...
En de kop wordt al spitser ......
Speelser trouwens ook....
Als dit groter wordt... nou dan gaan we wat beleven....
Van... de minister president spreekt....
Er komt versoepeling...
Niet dat dit voor mij als risicogroep wat uitmaakt.....
Ik kom toch nergens...
Ik denk tot september niet...
En weet je wel hoe ver dat nou weg is...
Dan is het alweer bijna Sinterklaas....
Wat??????? Oh jee...... oh nee.......Sinterklaas...?????
Lieve help... hoe moet dat met de intocht dit jaar....
Pieten met mondkapjes.... kinderen ook.... daar komt nog geen pepernoot doorheen...
En Sint die met zijn papieren zakdoekjes zwaait.... de staf die steeds ontsmet moet worden....
Een plexiglas scherm tussen Sint en schimmel....
Die man mag van geluk spreken dat hij altijd al handschoenen aan heeft...
Maar misschien moet hij dit jaar wel in beschermende tabbert... met zo'n overal er overheen....
En oooooooooooooh help NEE... geen handjes schudden of op schoot bij Sinterklaas.... en de cadeautjes worden niet meer overhandigd maar bij de deur gezet...
Als er al überhaupt Sinterklazen over zijn na de crisis....
Wat rijmt er eigenlijk op mondkapjes... want die worden natuurlijk nu massaal op verlanglijstjes gezet...
Mondkapjes..... corona grapjes..... ademhapjes.... corona test labjes..... ic grafiek mapjes.... hamsteren die boodschapjes....antibiotica papjes.... anderhalve meter voetstapjes.... geen biertapjes.... quarantaine van de wapjes..... heel veel Netflix zappjes....en ... je moet toch wat appjes....openbaar vervoer erg krapjes..... gezellige avond met Rutte op de buis wrapjes.....
Mondkapje.....wie van je lijstje schrap je.... donder op met je anderhalve meter of ik trap je.... blijf volhouden
ander verslap je.... nieuwe maatregelen niks geheim die verklap je...versoepeling, haal die beademingsapparatuur maar weer van het schapje..... sportscholen dicht alweer een vet kwabje..... eet niet teveel want dan knap je....vaccin pas bij het volgend winterlandschapje ...... want zo snel gaat dat niet met het wetenschapje......en een hele groffe .... babyboom en een uitgelubberd schaamlapje....
Ik hoef me duidelijk geen zorgen te maken over rijmen op mondkap(je) (s)......
Het komt vast wel goed met Sint...
Laten we eerst die zomer maar eens doorkomen...
De gefaseerde zomer.....
Zomer in deeltjes....
Maar met de campings weer open... en de toiletblokken ook....
Goed over nagedacht... geen hond kan vliegen... dus geen hond gaat naar het buitenland...
Iedereen blijft in eigen land...
Dus gaan we gezellig met z'n allen ...... 17.000.000 man sterk... in Nederland vakantie vieren... in natuurhuisjes en.... op de camping....
Ik hou m'n hart vast ....

17 Miljoen mensen

Op dat hele kleine stukje aarde

Die schrijf je nu de wetten voor

Die zijn van grote waarde

17 Miljoen mensen

Op dat hele kleine stukje aarde

Die moeten nu `t keurslijf in

Da's lastig te aanvaarden

La la la la la....... tralalalala

Geen opmerkingen:

Een reactie posten