maandag 18 mei 2020

18 mei 2020

Dag van:
 Wat kunnen we vandaag weer eens verzinnen...
Quarantaine verdrijf....
Je gaat dingen leuk vinden die je voor die tijd verafschuwde...
Dus loop ik fluitend naar de wasmand...
Ach die Alzheimer sokken kunnen best bij de witte was...
In de wasmachine zijn ze toch al vergeten welke kleur ze hadden...
Het ondergoed moet nu eenmaal dringend gewassen worden...
En aangezien Willem nooooooooit meer andere sokken aan wil dan deze.... want deze zitten zooooooooo lekker Wampie.... plus het feit dat ik maar twee paar van die Alzheimers heb... moeten die maar gewoon mee....
Hij moet toch al op een paar gewone Action sokken door het leven vandaag...
Hoe erg kan je dag beginnen hè schat...
Van.... en wat ik noooooooit doe en nu dus wel... ik gooi mijn dekbed over de balustrade van het dakterras om te luchten....
De kolder komt met de weken ....
De kattenbakken meteen maar even verschonen ....
Tjonge... het zou wel eens maandag kunnen zijn....
Van...9.15 uur... nu eerst de werkmail bekijken...
De eerste appjes heb ik al binnen....
Meteen de mail maar beantwoorden...
En de leerlingen administratie bijwerken...
Dat kan vanuit huis...
Van.... tja... en dan....
Zal ik al die pokke blaadjes, van de boom op het veldje naast ons huis,  die allemaal in de tuin gewaaid zijn eens opvegen....
En wat onkruid wieden...
Willem belooft al weken dat hij het onkruid zal verdelgen maar voorlopig zie ik het alleen maar groeien....
Ik weet alleen één ding ... áls ik dit ga doen, ga ik het bezuren.....
Mijn artrose handjes vinden het dan maar oh zo leuk om te gaan ontsteken....
Van... eerst de spinselmot larven maar eens uit mijn appelboom verwijderen...
Ik ben zeer diervriendelijk en van chemische zooi hou ik niet maar.... ik ga ze er toch uitbranden....
Brrrrrrr kriebel werkje...
Ik voel me bijna net zo erg als die martel liefhebbers uit Willems Netflix series....
Het krioelt van de larven in die webben.... jasses .....
Daar krijg je dus zelf jeuk van....
De vlam erop....
Nog meer gekrioel... gadverdamme waar ben ik aan begonnen....
Ogen maar dicht... op goed geluk....
Met behoud van appels... gelukt !....
Nu onkruid en vegen maar....
Stukje bij beetje... niks forceren...
En tussendoor wat appjes en telefoontjes beantwoorden...
Het blijft tenslotte ook thuis school werk...
Van... de dokter belt... iets mis met bloedonderzoek...
Formulier opnieuw opgestuurd... morgen bloedprikken...
Doen we dat toch...
Van... bezweet, zwart, verfomfaaid, zak ik na een paar uurtjes op de tuinstoel....
Er valt niet op te vegen tegen al die vlinderblaadjes....
Maar het meeste is weg...
Al zie ik dat er ook alweer aardig wat naar binnen zijn gewaaid...
Fijn hoor .....in de natuur wonen...
Ik zal maar zo zeggen... je moet er tegen kunnen...
De buurvrouw staat driftig haar ramen te lappen...
Voor zolang het duurt zijn ze schoon...
Even aan het water zitten....
Van... de pimpelmezen hebben nu echt jongen...
Je kunt ze horen piepen...
Ik durf het nestkastje niet open te doen...
Pa en ma maken overvlieguren om het spul van voedsel te voorzien....
Ik zie de halve ZeegbosJumbo voorbij komen...
Rupsen, larven, wormen, vetbol restjes....
Je zal moeten hamsteren zeg als de vogel corona uitbreekt...
Dan ben je even zoet...
Van... de aalscholver duikt en duikt...
Ik probeer steeds te gokken waar hij bovenkomt...
Maar elke keer zit ik ernaast....
Oeps de zwanen....
En die kleine durfal van een Benji loopt beneden op de vlonder...
Voor de dooie dood niet bang die kleine....
Maar Ooooh moet je haar de trap op zien rennen als de zwanen blazen...
Held op niet eens Alzheimer sokken...
Oei de was...
Die was ik vergeten...
Snel maar ophangen....
Van... Willem fluit...
Het water draagt de tonen ...
Sommige mensen staan even stil op het bruggetje...
Ze kijken om zich heen waar die tonen toch vandaan komen...
Thaizé liederen fluit Willem...
Ik vind ze mooi....
De klanken horen bij de natuur...
Van... de laatste noot  is nog niet gespeeld of....."ga je al koken...?"
Eerlijk waar... die man heeft een zo voorspelbare routine....
Slapen... eten.... Netflix... honden uitlaten.... Netflix... eten... Netflix... honden uitlaten... Netflix... fluiten... eten... honden uitlaten... Netflix... slapen....
Je zou ze zo op een picto planbord kunnen hangen en dan hoef ik de dagen er niet eens bij te hangen...
Nou ja... af en toe een optredentje erbij...
Vanavond ook..... ergens buiten...
Maar hij heeft de pee in want er komt ook een klarinet...
En klarinetten en fluiten... nee da's geen fijn samenspel...
Van.... Willem komt dan ook vanavond na zeer korte tijd weer thuis...
"Je hoort de fluit niet eens"......
Tja.. toch jammer dat er geen elektrische blokfluiten bestaan...
Maar ja... Willem kennende zou hij daar dan zelfs het kerkorgel mee overstemmen....
Van... mooi... Willem thuis.. ik in bad...
Zand, zweet en wie weet nog een spinselmot larve uit mijn haren wassen...
Hé jakkes....
Heel langzaam voel ik wat lichamelijk ongemak uit mijn rug en handen verdwijnen door het warme water....
Je wordt ouder mama... geeft het maar toe....




1 opmerking: