dinsdag 26 mei 2020

26 mei 2020

Dag van:
Zonnenstralen tralala....
Warm falderie....
En een meiden stem beneden....????
Yeah.... ik hoor Babeth....
Die is vroeg.....
Ze mag van thuis weer hier komen....
Mama heeft haar vanmorgen vroeg voor de deur afgezet....
Ik hoor dus ook een vrolijke Willem.... vol ouderwets bravoure, gek doen....
En ik hoor hoe leuk Babeth Benji vindt die ze vandaag voor het eerst ontmoet...
Voor haar is hij nog klein.... wij vinden hem al zo groot....
En ze komt er nog wel achter wat voor draak deze Benji is die alles doet wat God  de dominee, de wet, wij opvoeders, verboden hebben....
Onze Benji is namelijk naast ondernemend ook zeer brutaal....
(Ah daar komt dus hondsbrutaal vandaan)...
Maar zoooooooo leuk daardoor....!!!!
Van.... gauw ook mijn bed  maar uit....
En als ik klaar ben met aankleden tandenpoetsen, haren in de plooi (onbegonnen werk vandaag dus vanavond maar wassen).... komen net Babeth en Willem terug van de ochtendwandeling met de vier honden....
Mooi zo.... ochtendritueel dan eerst maar....
Voorzichtig loop ik dus de trap af.... Blitz is al halverwege... die rook mij al aankomen.... Benji volgt tot op trede twee..... en dan Borre en Babs op de begane grond maar met de koppen over de andere twee uitstekend....
Aai aai aai aai....
Kroel  kroel kroel kroel...
Dag honden beesten... goeiemorgen x4......
Nu is het oppassen geblazen...
Ik moet de rest van de trap af....
Maar naast vier honden die wachten tot ik de laatste tree bereikt heb, komen er nu ook twee katten achter me aan rennen, de trap af....
Die twee hebben boven dan al wel hun verwen knabbel gehad maar willen nu hun bak vol....
Het is spitsroeden lopen....
Dit ga ik niet meer redden als ik 75 ben....
Dan wil ik in een gesloten lift naar beneden....
Met een (Annie MG Schmdt) 'Abeltje' in uniform die dan op een knopje drukt en zegt... "eerste verdieping.... begane grond... uitstappen maar... fijne dag gewenst...!"
Van.... goeiemorgen Babeth wat heeeeeerlijk dat je er weer bent....
Goeiemorgen Willem... goed geslapen Willem...?
Niet goed geslapen... och dat is vervelend...
Van... de twee k's...... katten en koffie....
En tijdens de koffie nadenken hoe je een volgende lockdown dag  overleven gaat....
Lekker veel met de invallers in de klas appen....
Op de hoogte blijven...
Toch een beetje het gevoel krijgen dat je nog een ietsiepietsie deel uitmaakt van de maatschappij.... en je nuttig kan maken...
Van.... en dan de bloemetjes maar weer water gaan geven... en de plantjes....
Je borduurwerk oppakken....
School mail tussendoor bijhouden....
Kletsen met man en kind....
De corona statistieken  die via meldingen mijn mobiel binnenkomen bekijken
Foto's van het oh zo geliefde konijn van de kleinkinderen in Haarlem bekijken...
Je wordt er mee doodgegooid maar... het is ook zo heerlijk ze zo blij te zien...
De over allergische Luna die nu een beestje kan knuffelen...
Ja.... zo'n labradoodle achtig konijn met een speciaal anti allergisch vacht....
Semmie heet hij....
En Semmie woont zo ongeveer in een paleis met ik weet niet hoeveel hectare grond (in verhouding dan hè) er omheen...
Heeft speeltjes voor een compleet pretpark.... en wordt overladen met knabbels, wortels, paardenbloem blad en nog meer lekkernijen...
Semmie heeft een moord leven...
En dat er van al dat geknuffel nog vacht op dat beest zit, mag een wonder heten....
Enfin.... ik geniet dus van al die foto's....
Van... mijn dochter heeft een evenzo leuk bericht voor mama....
Dit keer op Facebook...
Bij haar in Didam is een ijswinkel en die verkoopt apekoppen ijs...
Ja het is heus.... bananen ijs met drop smaak....
Of mama komt proeven...
Kijk... op zo'n moment zou je willen dat je getransportteerd kon worden van de ene naar de andere stad....a la startrek....
Of gewoon weg werd getinkeld door een Wiplala....
Voor mijn part via de mobilicorpus spreuk van ons aller Harry Potter kon verdwijnselen naar een andere plek...
Ik en drop ijs... dat werkt magnetisch...
Dat is een perfect passend potje en deksel verhaal....
Apekoppen ijs.... hoe verzin je het....
Maakt me ook niet uit hoe je het verzint....
Als dit kan dan wil ik ook katjesdrop, muntendrop en griotjes ijs....
En graag de winkel naast mij....
Van..... en dus borduur ik weer kwijlend verder... want ik kan niet zomaar naar een konijnen- of dropjes ijs paleis....
Van.... ze willen lasagne hier thuis....
Babeth 's lievelingsgerecht....
Ik kom bij de Aldi dit keer... daar hebben ze namelijk het merk hondenblikvoer dat onze honden het liefst eten.... en daar zullen ze ook vast lasagne en toebehoren hebben...
Dat hebben ze...!
Ik sta voor de lasagne afdeling .... en zie witte en gelige pakken lasagne staan...
Waarom in hemelsnaam wit en gelig ....?
Hoe ik ook kijk, ik zie geen verschil behalve de kleur...
Is het een soms volkoren....?
Nee...!
Zitten er andere ingrediënten in....?
Nee...!
Glutenvrij dan...?
Ook nee...!
Geen verschil...!
Ik geef het op....en ga voor het gelige pak....
Je moet tenslotte keuzes kunnen maken in het leven...
Ik kom thuis...
Ik begin aan de voorbereidingen...
Ik open het gelige pak....
Ik haal de inhoud eruit...
Aaaaaasaaaaaaaaahhhhhhhhhh.......!!!!
Het gelige pak bevat géén lasagne....
Nee nee....
Het gelige pak bevat lasagnette.....
En deze 60 jarige kan gewoon niet lezen....want het staat pontificaal op de voorkant van het pak...
Ja oké... het scheelt maar drie letters... maar dat maakt dan dus wel het verschil....
Tjonge jongen... heb ik weer....
Denk je na tien weken je stiefdochter te verrassen....
Persoonlijk zou ik de lasagnette in een wit pak gedaan hebben....
Gevoelsmatig dan hè...
Naja.... het wordt dus lasagnette vanavond....
Van..... Willem gaat naar de studio's voor cd opnames....
'Passen jullie op de honden dames....
Dat doen deze dames....
Tussen het appen met mijn collega door kijk ik af en toe met een schuin oog naar buiten....
De honden spelen heerlijk in de tuin...
De katten op het veldje ernaast......
Bengel en Bets....
En dan dat roodkapje trauma...
Betsy wat heb je grote oren....
Betsy wat heb je grote ogen....
Betsy wat heb je grote tanden....
Betsy waarom blaf je maar mauw je niet....
Verrek..... dat is geen Betsy....
Het is.... maar dat kan niet...
Het is... ja het kan wel...
Daar dolt vlak langs de waterkant... een hond.... onze hond.... ene Benji....
Een Benji die met zijn ondernemende brutale lijf zich door de spijlen van de schutting heeft gewurmd...
Iets wat nog nooit één van de andere honden ook maar gepresteerd heeft....
Nee... natuurlijk niet... daar moet je Benji voor heten....
Ik vlieg de deur uit (zonder Potter spreuk en bezem).... en begin enthousiast te roepen....
"Kom maar mannetje.... kom maar Benji.... kom maar bij het vrouwtje...."
En yes.... naast ondernemend en naast brutaal is hij ook tijdelijk dom...
Hij komt op me af gedarteld... het vacht onder de prikkels... pollen.... blaadjes... sprietjes ....
Maar ik heb m.... stevig onder de arm....
En dan dat besef van zo'n  hond dat het geen slimme zet was om te gehoorzamen....
Nu is hij zijn vrijheid kwijt....
En dan dat gespartel en gejank onder je arm....
Als je al geen slijmbeurs ontsteking had, zou je hem nu oplopen....
Laat me los... ik wil vrij.... laat me gaan....
Maar niks ervan dus....
Ik druk mijn arm nog steviger aan....
Binnen...!
Van..... we bekijken waar hij ontsnapt is...
Gezien de trieste vertoning van mijn restant bouqainville moet de plaats delict daar zijn....
Plank ervoor dus....
En dan Willem die thuis komt....
En het verhaal hoort...
"Dat heeft er nog geen enkele voor elkaar gekregen... wat hebben we toch een slimme hond hè....."
Ja hè Benji... kom maar bij de baas... jij bent slim hè...."
Van.. enfin... zeg niet dat ik vandaag niks beleefd heb...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten