donderdag 7 mei 2020

7 mei 2020

Dag van:
In deze tijd ben je maar wat blij met afleiding...
En hoe heerlijk is het als je al blij bent met wat visite...
Vorige week Willems oud collega met man... en samen lekker fikkie stoken....
En vandaag twee meiden van de kliek...
Ze kwamen zomaar aan gefietst...
Kletsen, giechelen, en barbecueën...wijntje... biertje...
Grappen en grollen... en goede gesprekken....
Hondjes die de tuin omspitten.... de gieter omkiepen....
Buren die over en weer roepen, galmen...
Bootjes die voorbij varen met vrolijke mensen en vlotte opmerkingen...
Het lijkt bijna wel een volksbuurt in een trendy omgeving...
Ouderwetse gezelligheid...
Ik hou ervan...
En ons vlondertje heeft al voor heel wat van die ouderwetse gezelligheid gezorgd....
Zelfs Willems  eerste bezoekje aan mij ooit... we hadden toen nog niet eens een relatie.... Willem was nog getrouwd.... speelde zich af op de vlonder...
Ik bungelend met mijn voeten in het water,  Willem relaxed onder gezakt (toen al)... Een de vuurpotten aan...
Water en vuur is een prima combinatie gebleven...
Willem en ik trouwens ook...
Inmiddels is de tuin en uitgeleefde honden speelplaats geworden...
Maar het vlondertje bleef... en de ouderwetse gezelligheid ook...
Altijd weer....!!
Van... vanmorgen las ik een artikel over levenslessen...
Volgens schrijver Steve Rother kies je, voordat je reïncarneert, voor een levensles...
Nou ben ik geenszins van plan te reïncarneren... na dit leven nu hier vind ik het wel welletjes geweest... maar ik lees toch maar even verder....
'T zal me toch maar gebeuren dat ik het niet zelf voor het zeggen heb, en straks gedwongen teruggestuurd word...
Steve beschrijft twaalf levenslessen...
We zullen onszelf in allen wel een beetje herkennen maar.... in welke je je het meest herkend is dus je primaire levensles...
Les 1... acceptatie... leef voluit....
De perfectionist voor wie goed nooit goed genoeg is....
Anderen zien hoe goed je het doet maar zelf herken je dat niet... het kan altijd beter...
Les 2.... aanpassing... kom uit je hoofd....
Mensen waarbij veranderingen veelvuldig voorkomen in hun leven maar ze omarmen die niet... nee.. ze verzetten zich ertegen...
Ze blijven hangen in oude situaties tot ze dat niet meer aankunnen... omdat ze liever kijken naar de dingen hoe ze waren...
Les 3... zijn... ontdek jezelf...
Mensen die maar van alles probeer in te vullen om maar te kunnen zijn... uitgaan... reizen.. drugs... relaties.. studies...
Ze hebben niet in de gaten dat je alles al in jezelf hebt om een fijn bestaan te leiden...
Les 4.... menslievendheid... verbind vanuit je hart...
Jezelf op nummer 1 hebben staan en niet zien hoe je anderen in je bewegingen kunt betrekken...
Verbindingen hebben een rationeel doel...
Les 5... communicatie... spreek je uit...
Je hoopt maar dat je begrepen wordt ... je spreekt ...uit...
 je gevoelens emoties, behoeftes, angsten, verwachtingen niet uit...
Onduidelijke boodschap dus....
Les 6... creatie...verwezenlijk je droom...
Mensen die  op wat voor manier dan ook iets willen neerzetten maar geloven in falen , mislukken... en dan dus niet doorzetten...
Zolang het in je hoofd zit is het een mooie droom...
Les 7... grensafbakening.... ga op één plaats staan...
Mensen die beter aanvoelen wat de ander nodig heeft dan wat zijzelf nodig hebben...
Ze kunnen moeilijk nee zeggen...
Les 8.... integriteit... keer naar binnen...
Ben jij naar buiten toe wie je van binnen bent...
Les 9... liefde... geef aan jezelf...
Mensen die niet alleen kunnen zijn...
Verschillende relaties induiken om je liefde maar aan die ander te geven ...
Les 10...vertrouwen... trek vertrouwen aan...
Feilloos aanvoelen welke andere mensen niet te vertrouwen zijn...
Zelf vaak bedrogen zijn.... het moeilijk vinden het vertrouwen terug te krijgen...
Het niet kunnen vinden daardoor in jezelf...
Les 11... waarheid.... sta voor jezelf...
Je aanpassen aan de waarheid van die ander...
Moeite hebben trouw aan jezelf te zijn
Les 12... genade... maak je los...
Blind vertrouwen op signalen vanuit het universum...
Niet begrepen worden en geen aansluiting vinden...
Van... prachtig hoor... al die levenslessen en inderdaad... een beetje van dit en een beetje van dat misschien.....
Van... altijd weer leuk die artikeltjes....
Wat  me vooral raakt is de strofe:
Wij zien onszelf als menselijke wezens die zoeken naar een spiritueel ontwaken, terwijl wij in feite spirituele wezens zijn die proberen om op een goede manier om te gaan met een menselijk ontwaken. 
Als je het nou nog eens over omdenken  hebt... nou me dunkt... dan is dit er wel even eentje......
Van...Levenslessen... ach... ik vind t wat hoor....
Waarom mogen het nou niet gewoon levensontdekkingen zijn....
Of ik daar nou wel of niet van leer....
Levenslessen... ach...
Om gelukkiger te worden....?
Om terug te komen als ik er weer eens een leven op heb zitten...?
Doe mij maar gewoon dat vlondertje.....met ouderwetse gezelligheid... voor mijn part uit een weet ik wat voor een ouderwets/ antiek vorig leven....
Voorlopig zit ik hier NU.... gewoon gelukkig te 'ZIJN'....
Even geen zorgen.... even geen angst.... even geen verdriet.... en al helemaal even géén lessen....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten