maandag 25 mei 2020

25 mei 2020

Dag van:
Kan ik vannacht niet slapen...
Na drie uur wakker en geen moker helpt me weer in slaap te krijgen....
Dus wat doet een mens dan....???
Ze koopt een bed online....
Leuk zwart metaal frame met krullen.... matras.... dé bodem....
Alles uitgevogeld met ophalen van het grof vuil want die komen 2 juni...
Jawel ....tot 1 juli door de coronacrisis, halen ze thuis 3x gratis grof vuil op...
Bed komt 2 juni...
Dus oude 1 juni uit elkaar en aan de straat... en nieuwe erin...
Ik zeg: goed geregeld....
Mijn slapeloze nacht heb ik zinvol en nuttig besteed...
Van.... krijg je rond het middaguur een appje dat het bed niet geleverd kan worden...
Ja, kan wel..... maar pas over ongeveer 4 weken....
Grrrrrr.... en dat klopt dan niet meer met mijn berekeningen aangaande  het grof vuil....
Daarbij vind ik termen als 'ongeveer' altijd zeer dubieus als het om dit soort zaken gaat....
Ik baal dus...
Gewoon een weggegooide nacht....
Van..... zoals ik al een paar weken geleden voorspelde regent het nu berichtjes op Facebook van onderzoeken naar; je seksleven, je relatie, je emotionele gesteldheid, je levenslust je weet ik veel wat nog meer allemaal....
Ik vul wel eens wat in hoor....
Die hoogleraren moet je toch bezig houden nietwaar....
Het geeft ook altijd wel weer even een reden om stil te staan bij hoe het met jezelf gaat.... en met je relatie...
Van... nou moet ik zeggen dat het met de relatie op het moment meer dan goed gaat...
De eerste weken was flink aanmodderen... maar... dat was ook te wijten aan het feit dat Willem met vervroegd pensioen ging...
Ik bedoel maar... én de geranium leeftijd én en lockdown... hoe erg kun je het hebben....
Maar allengs raakte Willem de oude stress van werk kwijt.... en werd meer en meer ontspannen....
Er was weer oog voor andere dingen dan werkstress en spanning....
Willem zag weer hoe leuk de wereld ook was....
De leuke dingen mochten weer in volle glorie leuk zijn... zonder schaduw die hem achtervolgde...
Willem die opgeslokt werd slurpt nu zelf weer zal ik maar zeggen....
Zeer bevorderlijk voor de huiselijke sfeer moet ik zeggen...
Hij ziet zelfs mij weer staan hi hi....
En aangezien je in de lockdown toch een soort veroordeeld bent tot elkaar als je toch in één huis woont.... kun je het maar beter gezellig maken...
En dat doen we dus ook...
Ben ik dan toch benieuwd waar of we in dat onderzoek ondergebracht worden...
Van ons is geen baby boom meer te verwachten....
Ook aan scheiden doen we maar niet meer aan...
Zijn we dan nu dat ideale stel..... die zelfs als we elkaars nek wel om kunnen draaien toch weer een uitweg vinden....????
De grote truc is om zelfs tijdens lockdown denk ik elkaar de ruimte te geven zélfs.... binnen die vier muren....
En om van die nek af te blijven als je het dan toch even niet ziet zitten.... maar je te concentreren op bijvoorbeeld die grote teen....
Dat heeft misschien een minder duidelijke maar zeker ook een minder dodelijke  afloop....
Van.... we behoren in ieder geval zeker niet tot het stel dat gaat klussen in huis...
Nee... dát niet....
Wij maken alleen plannen....
Waar nooit iets van komt...
Maar enkel die plannen alleen zijn al zo leuk....
Nou ja... en stel dat je al zo'n plan ten uitvoer brengt zoals vannacht op het middernachtelijk uur,  dan worden ze de volgende ochtend toch weer in de war geschopt....
 Het blijft dus bij plannen.... en in ons hoofd ziet alles er prachtig uit.... hebben we het helemaal in beeld en prachtig voor elkaar.... maar verder komen we dus niet....
Het is ook heerlijk om plannen en dromen te hebben... daar ben je drukker mre dan met de uitvoer... en sowieso duren dromen langer....
Als zo'n droom uitkomt moet je weer op zoek naar een volgende droom.... of plan....
Veels te vermoeiend....!
Van.... in de tuin... tenminste dat wat er op moet lijken want in onze plannen ziet die er dus ook heel anders uit.... ben ik wel druk...
Krankzinnig eigenlijk dat ik in de tuin altijd de leukste hoekjes creëer... ook weet welk hoekje waar moet en wat er dan in moet...maar in huis.... och lieve help...
Ik ben alles behalve een binnenhuisarchitect....
Binnen is een bij elkaar geraapt zootje ... buiten klopt alles....
Van.... vandaag dus maar weer een vogelhuisje erbij.... wat bloemetjes....en leuke ornamenten...
Bij de voordeur is het een lust voor het oog ....
En dofdaoh wil ook altijd wat zegt men....
Super gezellig dat kletsbankje... maar ondertussen heb ik er al weer van alles op, boven en onder staan....
Nou ja... als er iemand komt kletsen gewoon naar even naast je neer zetten....
Van.... Benji is vandaag aan de 'grote hondenriem'....
Geen halsband meer maar een heuse lus riem...
Nu hoort hij echt bij de drie groten....
Benji heeft trouwens vandaag een slaapdag.... en dat is wel zo rustig zal ik je zeggen....
Van... en veel met gebeurde er vandaag niet...
Morgen komt dochter 5 eindelijk weer...
Die heeft echt 8 weken in lockdown thuis gezeten...
Maar vanaf morgen komt ze ook weer hier....
En hoppa.... meteen al voor drie dagen....
Dan is het gedaan met de rust van deze oudjes....
Maar wel altijd gezellig....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten