donderdag 28 mei 2020

28 mei 2020

Dag van:
Dus geen medicijnen op voorraad bij meneer de apotheek...
Nog maar even aanmodderen of zoals de dokter zegt, aanrommelen dan maar...
Je hoort me overigens niet klagen vandaag hoor...
Ik mocht uitslapen van de baas...
En dat was heel dapper van hem want hij moest tenslotte om 8 uur bij de tandarts zijn....
En daarna naar de garage....
Met slechts vier uur slaap... eigen schuld....
Toch bezit die man en ijzeren discipline en hij redt het altijd weer....
Van.... eigenlijk niet te láng  uitslapen want ik heb wat werk voor school te doen en ik geniet van mijn tuin...
Van... de voucher van de geannuleerde reis is binnen...
Daar zitten me nogal wat haken en ogen aan hoor...
Je kunt hem alleen inwisselen bij de organisatie waar de vakantiediscounter de reis voor je geboekt heeft....
Zij zoeken passende alternatieven die ik binnenkort toe gemaild krijg...
Jahhhaaaaaaa.....ik kan het ook voor geld inwisselen...
Dan krijg je alleen tien maren....
Maar één..... je wilt toch niet die organisatie om zeep helpen....
Maar twee.... het duurt heel lang voor ze uitbetalen...
En maar drie... als ze in de tussentijd failliet gaan krijg je niks als je ervoor kiest je voucher voor geld te willen inwisselen...
Maar vier... als je heel veel geduld hebt en je toch je voucher niet inwisselt maar verzilverd, en de organisatie gaat failliet  krijg je sowieso je geld terug via de SGR.....
Eén en één is twee lijkt me....
Ik zal kijken wat het aanbod is...
Kijken wat het reis risico is....
En als dat niks is dan wachten we gewoon een jaar en hoppa dan hebben we sowieso en gegarandeerd geld terug....
Het is me wel wat hoor...
Nooit... never boekten we ooit zover van te voren... en doe je het een keer dan breekt de corona pleuris uit....
Van.... Babeth gaat we naar huis....
Altijd weer even een stil moment....
Dochter 3 heeft een nieuwe naam voor haar kat...
Mijn dochter is heerlijk aan het quilten en sporten...
Vanuit Haarlem stromen de konijnen foto's alweer binnen....
Dochter 2 heeft een nieuwe zonneklep van de baas gekregen...
En van de andere fronten blijft het stil...
Helemaal niet erg... samen zeven kinderen is ook best veel om maar zo even te behappen en bij te houden....
Van... Willem wil kip...
Ja wanneer wil hij dat nou niet.... maar oké... vandaag ga ik naar het kip paleis...
Gelukkig verkopen ze er ook geen kip maar andere dingen dus voor mij twee tartaartjes en salade beenham...
Ik denk nog... wat een sufferd dat hij alles in die zak met twee gebraden kippen stopt...
Maar verder denk ik dus niet...
Laten we het erop houden dat het vandaag warm was...
Totdat je thuiskomt...
En blijkt dat je wel verder had moeten denken...ondanks de warmte...
In die zak zitten óók alleen maar twee gebraden kippen...
En het zakje voor mij heeft de slager mooi laten liggen dus....
Gelukkig heb ik nog aardbeien en yoghurt in  de koelkast... ik verhonger niet...
Nee... terug kan ik niet...
De winkels doen in corona tijd niet meer aan avondwinkelen op donderdag...
Van.... vandaag mijn tuin uitgebreid met ornithogallum snowflakes...
Ik vind namelijk vingerhoedskruid prachtig maar gezien de honden leek het me niet verstandig deze plant in de tuin te zetten...
Digitalis of dioxine....versterkt de knijpkracht van het hart maar vertraagd het hartritme...
En dat zit dus allemaal in dat kruid....
In feite zet je dan dus gewoon een halve apotheek in je perkje...
En om nou vier honden rond te hebben lopen met een vertraagd hartritme lijkt ideaal maar toch ook minder verstandig....
En om dit verhaal maar even in te korten... de ornithogallum lijkt dus wel wat op het vingerhoedskruid..... maar dan alleen uiterlijk....
Mocht echter Benji in de orde van ondeugendheid,  brutalisme en ondernemingszin blijven.... dán.... ja dan zal ik het vingerhoedskruid toch in ernstigste overweging nemen....
Van.... werk aan de winkel....
Einde schooljaar betekent evaluaties, overdrachten, personeels inzet plannen, nieuwe klassen indelingen voor komend schooljaar, leerlingenvervoer aanvragen, verlengingen van speciale hulpaanvragen,  de stagiaires mogen weer beginnen.... en nieuwe leerling in mijn klas dus inlezen al ben ik er niet... én ik moet inbellen voor een evaluatie overleg.....
Het werkt lastig als je vanuit huis alles per mail of webcam moet doen....
Maar je bent al blij dat je nog een béétje deel kan uitmaken van waar er allemaal speelt...
Als nou morgen maar die medicijnen er eens zouden zijn... en die twee weken tot weer bloedprikken om zijn... dan is er misschien wat meer ruimte voor risico....
Van.... ik raak er niet over uitgepraat...
Maar ons tuintje is, op de onogelijke bakken na, echt van sprookjesachtige schoonheid...
Vooral nu het avond wordt...
Zo jammer dat de avonden nog zo kil zijn...
En om nou elke avond de vuurpot of vuurschaal aan te doen is ook zo wat ....
Met dik vest zit ik dus nog even heerlijk buiten....
Oostenwind.... de golfjes kabbelen richting de kassen....
Een eend maakt avond toilet...
Kopje onder water... spartel....
Vleugels door het water schudden....
En dat een paar keer....
De meerkoeten hebben nog een onderling avond geschil uit te vechten...
Zo te zien heeft zich dat al de dag door opgebouwd..
Ze gaan flink tekeer...
De zwanen glijden statig langs...
De eksters zoeken hun nest op...
Hoe zou het met mijn pimpelmeesjes zijn...?
Dan voel ik de kou zelf ook optrekken....
Brrrrr.....
Dag sprookjestuin.... met je mooie lichtjes....
Dag waterbeesten....
Morgen is er weer een  dag....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten